Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Upper chest!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften BB'ere..

Ja, jeg har nu gået længe og tænkt over at oprette et emne, men frygten for at blive kilet ned med "SØG FOR HELVEDE, DER ER MASSERE AF EMNER OM DET SAMME, DIN TABER!" respons, har afholdt mig fra det.

MEN nu gør jeg det alligevel; jeg er pt. igang med en styrkeblok. Efter den, skal jeg muligvis træne lidt på dagsform. Jeg har bare ét problem; mit bryst er frygteligt langt bagud. Jeg har prøvet meget, men det er som om det ikke rigtig vil vokse.

Er det for meget, hvis jeg, i et 2-split, træner 4 bryst øvelser? Hvis nej, hvilke øvelser vil I så anbefale? Hvad med forskellige metoder? Rest-pause, drop-set, pre-exhaust osv; ville de kunne hjælpe?

Håber I har noget konstruktivt at tilføje!

/Jonas aka. Small chesticles.
Bodybuilding ain't no sprint - it's a marathon.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Langå

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

pre exhaust supersæt med en isolationsmaskine og basisøvelse bagefter er klart anbefalelsværdigt... kører i øjeblikket pre exhaust supersæt med high rep i brystpres, efterfult af low rep incline bb bænk :)

men når det er sagt så skal du nok bare prøve noget nyt, eftersom det brysttræning du har kørt hidtil åbenbart ikke har virket... f.eks. er det ikke et krav at du absolut skal have bb bænk i dit program, hvis du absolut intet hypertrofi har fået af denne øvelse

forøvrigt er den respons til nye emner du omtaler nok primært til "hvordan får jeg +10 cm arme på 2 måneder"- syndromet, eller lignende (bedste program etc.) :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 245

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Moody skrev:pre exhaust supersæt med en isolationsmaskine og basisøvelse bagefter er klart anbefalelsværdigt... kører i øjeblikket pre exhaust supersæt med high rep i brystpres, efterfult af low rep incline bb bænk :)

men når det er sagt så skal du nok bare prøve noget nyt, eftersom det brysttræning du har kørt hidtil åbenbart ikke har virket... f.eks. er det ikke et krav at du absolut skal have bb bænk i dit program, hvis du absolut intet hypertrofi har fået af denne øvelse

forøvrigt er den respons til nye emner du omtaler nok primært til "hvordan får jeg +10 cm arme på 2 måneder"- syndromet, eller lignende (bedste program etc.) :wink:

Okay, tak for rådet :)

Haha, ja, måske :mrgreen: Har bare set utrolig mange, nye, brugere, der får det svar der :)
Brugeravatar

Styrkeliste

hvad er "pre exhaust supersæt"? Jeg ser tit alle jeres forkortelser og diverse og aner aldrig hvad de betyder :oops:
Reality is an illusion caused by the lack of drugs
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Ingen logbog

Ludvig skrev:hvad er "pre exhaust supersæt"? Jeg ser tit alle jeres forkortelser og diverse og aner aldrig hvad de betyder :oops:

http://www.google.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

Flere øvelser er måske ikke altid bedre. MÅske skulle du prøve, at smide lidt flere sæt på. Incline bænkpres er den øvelse der har givet mig mest til højt bryst. MÅske kunne du prøve at kører 5-6 sæt og så en bryst øvelse til. Kunne være db bænkpres eller noget andet :)

edit:

Pre exhaust supersæt er hvor man kører en iso-øvelse efterfulgt af en basisøvelse. Kunne være flyers - bænkpres, eller leg-extentions - squat osv :)

tak vupti :drink: Det var åbenbart for svært for jln at skrive, ellers blev han bare så sur han ikke kunne overskue det :mrgreen:
Reality is an illusion caused by the lack of drugs
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

J.L.N. skrev:
Ludvig skrev:hvad er "pre exhaust supersæt"? Jeg ser tit alle jeres forkortelser og diverse og aner aldrig hvad de betyder :oops:

http://www.google.dk

jeg kan rigtig godt lide, at du i dit første indlæg selv skriver, at du er bange for at oprette et emne, fordi folk er så dumme til, bare at flame folk om, at de forhelved skal søge!!!!

og lige så snart der så er en fortabt sjæl, der spørger dig til råds, så er du ret så hurtig til, selv at gøre lige præcis det du hader mest fra andre brugere herinde... :D
synes nu bare det var en lidt sjov dobbeltmoralskhed at have i denne tråd :)

Ludvig skrev:tak vupti :drink: Det var åbenbart for svært for jln at skrive, ellers blev han bare så sur han ikke kunne overskue det :mrgreen:

JLN prøver bare at hjælpe dig, til selvhjælp. Nogle gange må man gerne gøre en indsats for at få svaret mysterierne i ens hverdag, istedet for at tage den lette løsning.

diD>> Nu er JLN spørgsmål lidt mere avanceret end at en google lige kan gøre det. Hvorimod ludvig bare er doven.
Brugeravatar

did> Der er da forhelvede en verden til forskel fra et ''derp derp hvad er det her?''-spørgsmål og et spørgsmål om folks mening, råd og ekspertise.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

Ro på drenge :) Som der bliver nævnt, forsøger jeg bare at få folk til at søge selv.

Som der også bliver nævnt, er mit spørgsmål lidt for avanceret til at google. Jeg er ikke ny indenfor faget, så lad være med at tro, at jeg ikke allerede har søgt, og prøvet mange forskellige muligheder for at få det lorte bryst til at vokse, men nothing happens (:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hæv frekvensen. Det vil jeg vædde med giver super gode resultater ret hurtigt. Træn bryst 3-4 gange ugentligt. Kør én eller to øvelser hvor du ikke løfter dig selv ud, men ha' 1-2 reps til gode i alle sæt.
Jeg har selv kørt noget i den stil det sidste stykke tid, og det virker forrygende.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

GoingBiG skrev:Hæv frekvensen. Det vil jeg vædde med giver super gode resultater ret hurtigt. Træn bryst 3-4 gange ugentligt. Kør én eller to øvelser hvor du ikke løfter dig selv ud, men ha' 1-2 reps til gode i alle sæt.
Jeg har selv kørt noget i den stil det sidste stykke tid, og det virker forrygende.

Hvordan ville du sætte det sammen? Jeg har kørt med bryst fokus i 6 uger for en del uger siden nu, hvor det var delt op således:
Uge 1+2: 4 x 12
Uge 3+4: 5 x 10
Uge 5+6: 6 x 6

Det virkede ok, men alligevel som om der ikke skete nok.

Hvordan ville du gøre det; hvilke øvelser, rep-ranges osv.?
Brugeravatar

Styrkeliste

J.L.N. skrev:
GoingBiG skrev:Hæv frekvensen. Det vil jeg vædde med giver super gode resultater ret hurtigt. Træn bryst 3-4 gange ugentligt. Kør én eller to øvelser hvor du ikke løfter dig selv ud, men ha' 1-2 reps til gode i alle sæt.

Hvordan ville du sætte det sammen? Jeg har kørt med bryst fokus i 6 uger for en del uger siden nu, hvor det var delt op således:
Uge 1+2: 4 x 12
Uge 3+4: 5 x 10
Uge 5+6: 6 x 6

Det virkede ok, men alligevel som om der ikke skete nok.

Hvordan ville du gøre det; hvilke øvelser, rep-ranges osv.?

(link slettet) snakker om frekvens, ikke volumen :)

hvis du træner 6*6 i 2-3 bryst øvelser 3 gange om ugen bør det hverken være volumen eller frekvensen der er noget i vejen med.
så juster på andre faktorer
Brugeravatar

Reputation point: 245

Det går lidt imod hvad man ellers læser om herinde. Men mange tunge løft, gerne singler, doubles og triples også et par enkle sæt m 10-12 rep i bænkpres. Som anden øvelse nogle flyers af en art som anden øvelse køres med 8-12 reps og langt fra failure. Tag evt. et kig i min log hvis du er i tvivl om hvordan jeg mener det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online