Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mrjones skrev:Forskellen ligger i at de "sunde" ting får din krop til at fungere bedre..
Hvis du bare vil tabe dig, kan du sagtens tabe dig på Mc'D, men det er ikke "sundt"..

michaelphelps skrev:Okay, så det ville være dumt at bulke kun på usund mad da man kan rende ind i sygdomme og man misser en masse gode mineraler og vitaminer. Men, hvad skal man gøre for at få dækket proteinbehovet, da man jo ikke bare kan spise 1 kg oksekød - eller kan man det?

mikkel_baech skrev:michaelphelps skrev:Okay, så det ville være dumt at bulke kun på usund mad da man kan rende ind i sygdomme og man misser en masse gode mineraler og vitaminer. Men, hvad skal man gøre for at få dækket proteinbehovet, da man jo ikke bare kan spise 1 kg oksekød - eller kan man det?
Hvorfor skulle man ikke kunne spise et kg kød? det gør jeg sgu tit.

michaelphelps skrev:mikkel_baech skrev:michaelphelps skrev:Okay, så det ville være dumt at bulke kun på usund mad da man kan rende ind i sygdomme og man misser en masse gode mineraler og vitaminer. Men, hvad skal man gøre for at få dækket proteinbehovet, da man jo ikke bare kan spise 1 kg oksekød - eller kan man det?
Okay, jeg tænkte bare at for meget kød var usundt, men der er ikke nogen ulemper forbundet i at spise sit proteinbehov udelukkende fra kød hver dag?

mikkel_baech skrev:michaelphelps skrev:mikkel_baech skrev:michaelphelps skrev:Okay, så det ville være dumt at bulke kun på usund mad da man kan rende ind i sygdomme og man misser en masse gode mineraler og vitaminer. Men, hvad skal man gøre for at få dækket proteinbehovet, da man jo ikke bare kan spise 1 kg oksekød - eller kan man det?
Okay, jeg tænkte bare at for meget kød var usundt, men der er ikke nogen ulemper forbundet i at spise sit proteinbehov udelukkende fra kød hver dag?
Tjaa alt med måde men så længe vi kun snakker i den mængde så er det nu ikke så unormalt.

mikkel_baech skrev:michaelphelps skrev:Okay, så det ville være dumt at bulke kun på usund mad da man kan rende ind i sygdomme og man misser en masse gode mineraler og vitaminer. Men, hvad skal man gøre for at få dækket proteinbehovet, da man jo ikke bare kan spise 1 kg oksekød - eller kan man det?

Emiljos skrev:Bokseren Evander Holyfield lever åbenbart kun af usundt mad, og taget i betragtning af det, og at han er så gammel som han er, har han da en ok form.
http://ekstrabladet.dk/sport/anden_spor ... 479406.ece

Mrjones skrev:Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvad forskellen er sådan videnskabeligt..
Men sådan logisk, hvad tror du så er mest naturligt?
A : du spiser 1 kg oksekød.
B : du drikker shakes eller får dine proteiner på en anden "kunstig" måde.
Jeg ville vælge A

michaelphelps skrev:Mrjones skrev:Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvad forskellen er sådan videnskabeligt..
Jeg ville vælge A
Ikke den måde det skal sættes op.. Jeg ville bare hører om det var et problem at spise for 'meget' kød.

Mrjones skrev:michaelphelps skrev:Mrjones skrev:Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvad forskellen er sådan videnskabeligt..
Jeg ville vælge A
Ikke den måde det skal sættes op.. Jeg ville bare hører om det var et problem at spise for 'meget' kød.
Nej det er ikke noget problem![]()
Dog vil det selvfølgelig blive et problem hvis du vil tabe dig, og spiser så meget kød at du overskrider dine kcals![]()
Men kød i sig selv er ikke "usundt", så længe du spiser mager kød..

michaelphelps skrev:Mrjones skrev:michaelphelps skrev:Mrjones skrev:Jeg skal ikke kunne fortælle dig hvad forskellen er sådan videnskabeligt..
Jeg ville vælge A
Nej det er ikke noget problem![]()
Dog vil det selvfølgelig blive et problem hvis du vil tabe dig, og spiser så meget kød at du overskrider dine kcals![]()
Men kød i sig selv er ikke "usundt", så længe du spiser mager kød..
Og hvad er ikke mager kød?

Jennifer skrev:Altså...
Bodybuilding er jo på INGEN måde en sund sport. Så hvorfor bliver folk ved med at skrive at sundhed er vigtigt - det eneste vigtige er jo at få store muskler, samt at blive ripped. Det er gamet. Det hedder kropsbygning, ikke fitness eller helse. Dog tror jeg ikke helt på en bf % på under 6 med junk, hvis jeg skal være ærlig.. Der er jeg til den mere lean approach.
Og hvad fanden betyder sundhed egentlig? At man lever 2 år ekstra før man dør? At man undgår influenza 4 gange på 10 år? At man kommer i bedre form og kan løbe i længere tid ad gangen - for det gør man kun ved faktisk at løbe. En diæt med "sund" mad virker lige så godt til at komme i form med, som en diæt med junk - det handler blot om kcal-overskud og nok carbs.
Og hvorfor bekymrer folk sig om sundhed? Jeg spiser aldrig junk, slet ikke det.. Men jeg forstår bare ikke, at folk konstant skal blande bodybuilding og sundhed. Det kan da godt være, at man tænker sådan det første år man træner, og det kan også være, at det er sådan i starten. Men når man sidder en lørdag after og force feeder sig igennem sine 300g søde kartofler og sine 250g oksekød, en halv liter vand og 2 skefulde peanut butter, også selvom man er mæt fra de andre 5 måltider. Og toilettet keder sig ikke, da man holder selvskab med det 3-4 gange om dagen.. Så kommer spørgsmålet jo, er det sundt det jeg har gang i? Og fuck dog det, bare der sker noget med ens krop.
Jeg kan ikke forklare hvorfor sundhed er vigtigt - jeg er ikke uddannet på nogen måde endnu, men jeg synes det er komisk, at det altid bliver bragt op i form af: "Det er ikke sundt at spise sådan.." og så stopper den bare der, uden at blive forklaret. Eller: "Jamen jeg ved ikke helt hvad sundhed er, men det der er i hvert fald ikke sundt". Alle ved noget om det, uden at vide noget om det

Legend skrev:Emiljos skrev:Bokseren Evander Holyfield lever åbenbart kun af usundt mad, og taget i betragtning af det, og at han er så gammel som han er, har han da en ok form.
God reference.
Jeg sætter stor pris på når folk bruger eb.dk som kilde på noget, for så ved jeg at de er idioter og at jeg ikke kan tage noget de siger alvorligt.
Thanks for the heads up.

Bodybuilding er jo på INGEN måde en sund sport. Så hvorfor bliver folk ved med at skrive at sundhed er vigtigt - det eneste vigtige er jo at få store muskler, samt at blive ripped. Det er gamet. Det hedder kropsbygning, ikke fitness eller helse. Dog tror jeg ikke helt på en bf % på under 6 med junk, hvis jeg skal være ærlig.. Der er jeg til den mere lean approach.
Og hvad fanden betyder sundhed egentlig? At man lever 2 år ekstra før man dør? At man undgår influenza 4 gange på 10 år? At man kommer i bedre form og kan løbe i længere tid ad gangen - for det gør man kun ved faktisk at løbe. En diæt med "sund" mad virker lige så godt til at komme i form med, som en diæt med junk - det handler blot om kcal-overskud og nok carbs.
Og hvorfor bekymrer folk sig om sundhed? Jeg spiser aldrig junk, slet ikke det.. Men jeg forstår bare ikke, at folk konstant skal blande bodybuilding og sundhed. Det kan da godt være, at man tænker sådan det første år man træner, og det kan også være, at det er sådan i starten. Men når man sidder en lørdag after og force feeder sig igennem sine 300g søde kartofler og sine 250g oksekød, en halv liter vand og 2 skefulde peanut butter, også selvom man er mæt fra de andre 5 måltider. Og toilettet keder sig ikke, da man holder selvskab med det 3-4 gange om dagen.. Så kommer spørgsmålet jo, er det sundt det jeg har gang i? Og fuck dog det, bare der sker noget med ens krop.
Jeg kan ikke forklare hvorfor sundhed er vigtigt - jeg er ikke uddannet på nogen måde endnu, men jeg synes det er komisk, at det altid bliver bragt op i form af: "Det er ikke sundt at spise sådan.." og så stopper den bare der, uden at blive forklaret. Eller: "Jamen jeg ved ikke helt hvad sundhed er, men det der er i hvert fald ikke sundt". Alle ved noget om det, uden at vide noget om det

Emiljos skrev:Bokseren Evander Holyfield lever åbenbart kun af usundt mad, og taget i betragtning af det, og at han er så gammel som han er, har han da en ok form.
Bodybuilding er jo på INGEN måde en sund sport.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster