Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

usundt bulk

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg har gennem længere tid brugt kage slik cola mm til at skaffe de sidste 500-1000 kalorier om dagen. lever desuden efter alle andre kost råd. Men syntes det er en rar måde og ikke mindst væsenlig nemmere måde at bulke på mit spørgsmål lyder således.
er det klogest på den lange bane at det er sukker såsom slik sodand eller er det stort set lige så godt med fedt såsom kiks med smør, kage mm eller er det lige meget ?

Reputation point: 0

Geografisk sted: kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

thesaint skrev:jeg har gennem længere tid brugt kage slik cola mm til at skaffe de sidste 500-1000 kalorier om dagen. lever desuden efter alle andre kost råd. Men syntes det er en rar måde og ikke mindst væsenlig nemmere måde at bulke på mit spørgsmål lyder således.
er det klogest på den lange bane at det er sukker såsom slik sodand eller er det stort set lige så godt med fedt såsom kiks med smør, kage mm eller er det lige meget ?

Det er tæt på at være lige dårligt. Ville dog nok vælge kiks og kage frem for slik og sodavand. Forstår dog ikke hvorfor du dog ikke bare smider 150 gram nødder ned eller drikker en sødmælk.
Sidst rettet af Stenalt 9. jan 2013, 19:23, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Hvis du tager muskler på uden alt for meget fedt, så virker det jo.

Geografisk sted: aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

lækkerfyr24 skrev:Hvis du tager muskler på uden alt for meget fedt, så virker det jo.

Mon ikke han spørger ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv. TS: Som Stenalt siger, er der ikke den store forskel i mellem de to forslag. Mens sukker sjældent er godt, gælder det samme for de forkerte fedtsyrer. Apropos dette og sødmælk er store mængder animalsk fedt heller ikke godt.

Edit: Men at spise helt efter bogen er ikke altid nemt foreneligt med at bulke.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

Stenalt skrev:
thesaint skrev:jeg har gennem længere tid brugt kage slik cola mm til at skaffe de sidste 500-1000 kalorier om dagen. lever desuden efter alle andre kost råd. Men syntes det er en rar måde og ikke mindst væsenlig nemmere måde at bulke på mit spørgsmål lyder således.

Det er tæt på at være lige dårligt. Ville dog nok vælge kiks og kage frem for slik og sodavand. Forstår dog ikke hvorfor du dog ikke bare smider 150 gram nødder ned eller drikker en sødmælk.

gør det fordi kosterådene hænger mig lidt ud af halsen så lad os kalde det min motivation for at ikke køre død i trænings livet og det virker selvfølgelig. Hellere delvis usund bulk end ligevægt er min mening :) når du siger nøder er det jo i form plante fedt jeg vil få mine kalorier og ikke sukker. men søger enlig noget dokumenteret animalsk fedt vs sukker, som jo såvidt jeg er orienteret om er hvad der er i weigtgainer

Styrkeliste

PeterK skrev:
lækkerfyr24 skrev:Hvis du tager muskler på uden alt for meget fedt, så virker det jo.

Mon ikke han spørger ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv. TS: Som Stenalt siger, er der ikke den store forskel i mellem de to forslag. Mens sukker sjældent er godt, gælder det samme for de forkerte fedtsyrer. Apropos dette og sødmælk er store mængder animalsk fedt heller ikke godt.

Edit: Men at spise helt efter bogen er ikke altid nemt foreneligt med at bulke.

du rammer mit spøgsmål rigtig fint tak. så mangler jeg bare svar :D

Styrkeliste

Med hensyn til hvad der er den mindste af to onder, kan jeg ikke hjælpe dig, men ang. sukkeret i weightgainer, så er sukker (grundet de hurtigt optagelige kulhydrater) efter træning ikke nødvendigvis dårligt, og det er sikkert det eneste sundhedsmæssigt forsvarlige tidspunkt, sukker kan indtages. Nogle sukkertyper eller kombinationer heraf er dog bedre til formålet end andre.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Sukker gør at kroppen begynder at samle fedt pga øget insulin. Mennesker der spiser meget sukker har generalt et fedt-lag omkring leveren og flere organer, der ikke er særlig godt for kroppen.(kan dog ikke forklare lige præcis hvad ulempene er)

Jeg spiser så godt som ingen sukker, og fik at vide sidste år når jeg var til ultralydsskanning at der intet fedt var, og at det var tydeligt at jeg levede meget sundt.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 150.00