Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Vægt, cut og fedtprocent

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Godag.

Jeg oprettede min i sommers, hvor jeg gerne ville gøre noget ved min krop og fysisk. I mellemtiden er der gået et halvtår, og jeg er ikke kommet rigtigt igang udover at min kropsholdning er blevet bedre.

Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal. Den ene dag vil jeg bulke og den anden vil jeg cutte. Men i dag slog jeg ned i bordet og har valgt at starte et lille cut. Jeg vil starte med at sætte nogle mål, som skal opfyldes, inden mit cut er færdigt. Hvis det så var forkert valgt bagefter, kan jeg så vælge at slå mig selv i hovedet. Jeg skal i hverfald igang med et eller andet!

På det halve år har jeg fået en ganske udmærket viden. Der er dog nogle afgørende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på, inden mit cut starter.

Mine stats er 14 år, højde 1.80 og vægten siger 79 kg. Fedtprocent er helt oppe på 18%.

Det, som jeg vil lige nu, er at få en markeret krop, da jeg selv mener, at jeg fra naturens side har ganske udmærkede gener. Og for at få sixpack skal jeg helt ned på 10%.

- Hvor mange KG skal jeg tabe mig for, at min vægt ryger derned?

Jeg har en kammerat, som har sicpack. Han måler 1.66 og vejer 60. Han vejer altså 6kg under sin højde, men hvis jeg vejede 74, er jeg sikker på, at jeg ikke ville have sixpack. Det er min fedtprocent for høj til.

- Hvordan kan jeg sørge for, at under mit vægttab er det min fedtprocent, der i første omgang ryger ned?

Et andet eksempel er min ven på 1.75 vejer 60, men han har ikke sicpack. Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ender som min første ven og ikke anden. Altså, hvor sikrer jeg mig, at min fedtprocent falder - og ikke blot at min vægt falder?

På forhånd tak og undskyld det rodede indlæg.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hejsa.

"- Hvor mange KG skal jeg tabe mig for, at min vægt ryger derned?"

Det er meget svært at vurdere hvor meget du skal veje før du har sixpack. Hvis du absolut vil have sixpack tror jeg ikke du kan gøre meget andet end at tabe dig indtil du selv er tilfreds.

"- Hvordan kan jeg sørge for, at under mit vægttab er det min fedtprocent, der i første omgang ryger ned?"

Er ikke helt sikker på, at jeg ved hvad du mener, men jeg går ud fra at du mener at du smider fedt i stedet for muskler? Hvis det er det du mener skal du bare spise sundt og sørge for at spise en mængde af mad som gør, at du taber dig. Du kommer sandsynligvis ikke til at miste den helt store portion muskelmasse hvis ikke du er forholdsvis veltrænet eller du er meget tynd før du taber dig.

"Et andet eksempel er min ven på 1.75 vejer 60, men han har ikke sicpack. Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ender som min første ven og ikke anden. Altså, hvor sikrer jeg mig, at min fedtprocent falder - og ikke blot at min vægt falder?"

Du sagde ikke om dine to venner trænede, så det går jeg ikke udfra. Din ven som er 1.66 er ret muskuløst bygget vil jeg tro hvis han har en lav nok fedt procent til at have sixpack og samtidig vejer 60kg. Men du kan ikke ændre hvordan du er bygget fra naturens side, og din fedtprocent falder hvis bare du taber dig almindeligvis, altså ved indtage færre kalorier end din krop bruger.
Håber det kunne hjælpe
Der findes ingen uinteressante ting, kun uinteresserede mennesker.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Viggoermig skrev:Hejsa.

"- Hvor mange KG skal jeg tabe mig for, at min vægt ryger derned?"

Det er meget svært at vurdere hvor meget du skal veje før du har sixpack. Hvis du absolut vil have sixpack tror jeg ikke du kan gøre meget andet end at tabe dig indtil du selv er tilfreds.

"- Hvordan kan jeg sørge for, at under mit vægttab er det min fedtprocent, der i første omgang ryger ned?"

Er ikke helt sikker på, at jeg ved hvad du mener, men jeg går ud fra at du mener at du smider fedt i stedet for muskler? Hvis det er det du mener skal du bare spise sundt og sørge for at spise en mængde af mad som gør, at du taber dig. Du kommer sandsynligvis ikke til at miste den helt store portion muskelmasse hvis ikke du er forholdsvis veltrænet eller du er meget tynd før du taber dig.

"Et andet eksempel er min ven på 1.75 vejer 60, men han har ikke sicpack. Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ender som min første ven og ikke anden. Altså, hvor sikrer jeg mig, at min fedtprocent falder - og ikke blot at min vægt falder?"

Du sagde ikke om dine to venner trænede, så det går jeg ikke udfra. Din ven som er 1.66 er ret muskuløst bygget vil jeg tro hvis han har en lav nok fedt procent til at have sixpack og samtidig vejer 60kg. Men du kan ikke ændre hvordan du er bygget fra naturens side, og din fedtprocent falder hvis bare du taber dig almindeligvis, altså ved indtage færre kalorier end din krop bruger.
Håber det kunne hjælpe

Mange tak for svarene.

Jeg er godt klar over, at du ikke kan give et præcist tal. Men er det muligt at du bare kan give et tal, der ligger nogenlunde i nærheden, så jeg har noget at rette mig efter.

Det jeg mener er, at hvordan kan jeg bide mig sikker på at tabe fedt og ikke muskler og få mere fedt på kroppen? Ligesom min 2. ven, der vejer mindre end den første, men ikke har noget sixpack.

Kan jeg risikerer at tabe 5 kg(så jeg vejer 74) og stadig have en fedtprocent på 18, eller falder den i takt med, at vægten også falder?

Kiaskias skrev:Godag.

Jeg oprettede min i sommers, hvor jeg gerne ville gøre noget ved min krop og fysisk. I mellemtiden er der gået et halvtår, og jeg er ikke kommet rigtigt igang udover at min kropsholdning er blevet bedre.

Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal. Den ene dag vil jeg bulke og den anden vil jeg cutte. Men i dag slog jeg ned i bordet og har valgt at starte et lille cut. Jeg vil starte med at sætte nogle mål, som skal opfyldes, inden mit cut er færdigt. Hvis det så var forkert valgt bagefter, kan jeg så vælge at slå mig selv i hovedet. Jeg skal i hverfald igang med et eller andet!

På det halve år har jeg fået en ganske udmærket viden. Der er dog nogle afgørende spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på, inden mit cut starter.

Mine stats er 14 år, højde 1.80 og vægten siger 79 kg. Fedtprocent er helt oppe på 18%.

Det, som jeg vil lige nu, er at få en markeret krop, da jeg selv mener, at jeg fra naturens side har ganske udmærkede gener. Og for at få sixpack skal jeg helt ned på 10%.

Jeg har en kammerat, som har sicpack. Han måler 1.66 og vejer 60. Han vejer altså 6kg under sin højde, men hvis jeg vejede 74, er jeg sikker på, at jeg ikke ville have sixpack. Det er min fedtprocent for høj til.

- Hvordan kan jeg sørge for, at under mit vægttab er det min fedtprocent, der i første omgang ryger ned?

Et andet eksempel er min ven på 1.75 vejer 60, men han har ikke sicpack. Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ender som min første ven og ikke anden. Altså, hvor sikrer jeg mig, at min fedtprocent falder - og ikke blot at min vægt falder?

På forhånd tak og undskyld det rodede indlæg.

Du gør det alt for kompliceret, siden at du ikke er stor generelt så tab de fedtdepoter du har og spis meget protein i kosten. Det bedste du kan gøre er at træne hårdt spise masser af protein men stadig være i kcal underskud så du smider fedt og da dit mål er en 6 pack er det "let" i forhold til at bygge sig stor muskelmasse clean.

Som jeg forstår det så vil du gerne tabe dig og ha en 6 pack.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Kiaskias skrev:Mine stats er 14 år, højde 1.80 og vægten siger 79 kg. Fedtprocent er helt oppe på 18%.

18% * 79 kg = 14,22 kg
79 kg - 14,22 kg = 64,78 kg
64,78 kg / 90% = 71,98 kg
79 kg - 71,98 kg = 7,02 kg

Altså skal du tabe dig 7,02 kg fedt for at få en fedtprocent på 10.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster