Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Vægt gået i stå?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey guys!
Jeg er 15 år gammel, 179cm høj, havde en start vægt på 74,5kg, og har nu en vægt på 69,3kg.
Jeg har cuttet i ca en måned, med et dagligt kcal indtag på 1000-1200kcal, men den sidste uges tid har min vægt stået stille, selvom jeg har spist som jeg plejer..
Nogen idér og råd til hvordan jeg kick-starter mit vægttab?

God Mandag :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du får ihvertfald ikke kickstartet noget som helst ved at sulte din krop :)

Du skal op i kcal gradvist, + 150 kcal hver dag indtil du når et sted omkring mellem 2400-2600 alt efter aktivitetsniv.

og så hav tålmodighed :D
Sindet er alt! - vi bliver hvad vi tænker
Brugeravatar

Træner her: Extreme Fitness

Kostplan: Vis kostplan

2400? Så når jeg da aldrig at være sommerklar i tide? :D

Farmer.Joe skrev:Hey guys!
Jeg er 15 år gammel, 179cm høj, havde en start vægt på 74,5kg, og har nu en vægt på 69,3kg.
Jeg har cuttet i ca en måned, med et dagligt kcal indtag på 1000-1200kcal, men den sidste uges tid har min vægt stået stille, selvom jeg har spist som jeg plejer..

http://www.t-nation.com/diet-fat-loss/t ... lic-damage
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog

Farmer.Joe skrev:Hey guys!

Er du en dreng eller pige?

Reputation point: 255

Dreng (y)

Farmer.Joe skrev:2400? Så når jeg da aldrig at være sommerklar i tide? :D

nu går jeg ud fra at du er en fyr - eller ?

Men hvis du er en pige er det stadig for lidt kcal - så skal du op på små 2000 kcal.

Du lyder til at du har brug for sætte dig godt og grundigt ind i hvordan du bedst sammensætter din kost, før du går videre med dit cut :)
Sindet er alt! - vi bliver hvad vi tænker
Brugeravatar

Træner her: Extreme Fitness

"I et forsøg på at tabe sig eller forbedre deres præstation stresser mange sin krop enormt meget. T3 er det aktive hormon, der bestemmer din forbrænding, men stress nedsætter omdannelsen af T4 (ikke så aktivt) til T3 og nedsætter dermed din forbrænding. Det gælder altså om at finde 'the sweet spot' imellem træning (stress), kalorieindtag (stress hvis det er for lavt) og din restitutionsevne.

Hvis du træner mere og mere, og dit fødevareindtag ikke er ustyrligt, og du samtidig ikke taber dig (eller endda tager på), skal du gøre en eller begge af følgende:

Forøge din restitution (søvn, kost, kosttilskud, livsstilsændringer så som meditation, nedsat arbejdstid osv osv.)

Nedsætte din træningsmængde eller ændre din træningstype (fra langvarig cardio og/eller sindsyge WODS til mere styrkepræget træning)."
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Aalborg

2400 kalorier er måske i overkanten, men dit kalorieindtag er i hvert fald alt for lavt, og på grænsen til et sygeligt lavt indtag - især når du er så ung, og formentlig stadig i voksealderen. Du skal gradvist forøge dine kalorier, finde et nyt ligevægtsindtag - formentlig omkring 1700-2400 kalorier pr. dag - og så ellers gøre brug af værktøjer som eksempelvis refeed dage, og motion, til at holde vægttabet i gang.

MEN!

Jeg vil pointere at det er muligt at du har en kropsbillede- og/eller spiseforstyrrelse. 1000 kalorier er meget, meget lidt - og du er i forvejen tæt på at være undervægtig. Jeg kan ikke se hvordan din krop ser ud, eller præcist vide hvilke tanker du bærer rundt på, men du bør overveje om du har et sundt forhold til kost og træning. Du er 15 år gammel, og der er langt vigtigere (og sjovere) ting i livet end at tælle kalorier - husk nu det. Hvis du har en mistanke om at du måske har et usundt forhold til din krop/mad, så tal med nogen om det - hellere før end senere.

Held og lykke til :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Tak for dit indlæg!
Jeg har været overvægtig siden jeg kan huske tilbage, og fik nu nok af den usunde dovne livsstil!
Det var ligesom det som satte det hele igang, men jeg er på ingen måde tæt på at være undervægtig, under mit cut har jeg tabt mig en del på ben, arme, og hofter, men har stadig en DEL fedt på maven! Jeg var på julemærkehjemmet for 2 år siden, og tog det hele på igen, da jeg kom hjem, på grund af mine store kærlighed til mad!
Det her er faktisk første gang jeg har hold min motivation for et vægttab, i så lang tid.
Mit lave kcal indtag skyldes at jeg gerne ville ha en ''forandring'' hurtigst muligt, med hensyn til min krop..
Jeg føler ikke selv jeg er besat af at tabe mig, jeg vil bare gerne være sikker på jeg når mit mål!

-Det var lidt et indblik i hvordan jeg har det
Sidst rettet af Farmer.Joe 1. apr 2014, 07:45, rettet i alt 1 gang.

Farmer.Joe skrev:Tak for dit indlæg!
Jeg har været overvægtig siden jeg kan huske tilbage, og fik nu nok af den usunde dovne livsstil!

Kære unge mand - du er meget UNG. hvis det er 2 år siden og du er 15 nu, var du overvægtig i en alder af 13 år...
I den alder mener jeg ikke at der kan være tale om at være overvægtig men at have ekstra meget hvalpe fedt :D

I min alder kan jeg ikke engang huske noget fra FØR JEG VAR 13!

Nu ikke så six-pack fikseret. I din alder er der for mange hormonelle udsving i gang til at du kan tillade dig at sulte. Spis en masse god mad og gå til en eller anden sport.
Det hele kommer med tiden!
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

Det var ikke sådan ment, jeg har været overvægtig siden jeg var 9 eller sådan noget..

Kære FarmerJoe: Pointen i Jalbys- og Valeurs indlæg, bør være til at tage at føle på.
At være overvægtig op igennem barndommen sætter naturligt i en vis forstand sine spor, men det bør ikke styre dit mindset i en sådan grad, at en spiseforstyrrelse ligger at lurer. Lær at løfte nogle vægte, spis noget mad og lær at blive glad for din krop. Du bliver sandsynligvis ikke udpræget sommerklar i år, men se det i en større kontekst. Jeg tør næsten godt æde en femmer på, du er tyndfed, og trænger til at pakke lidt kvalitetsmasse på. Kan vi evt.lokke dig til at vise billeder? :) Det kan være behjælpelig. Om ikke andet er 69 kg ikke af meget, når du er 179 cm. 1000-1200 kcal er om noget ikke af meget! Gør som du tidligere er gjort opmærksom på og øg indtaget. Vægttab handler ikke om at sulte sig. Du gør dig selv en bjørnetjeneste. Pøj pøj.

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Jeg smider et par billeder op senere!

hvis at du VIRKELIG synes at det er et stort problem, så har du har hele livet til at rette op på det knægt! Ro på :D løsningen er ikke at sulte sig selv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg sætter stor pris på jeres råd og hjælp, men i får det til at lyde som om jeg sulter mig selv? :-D jeg er fra i går af begyndt at spis 1900kcal i stedet for 1000kcal, men da jeg spise de 1000kcal spiste jeg ca 6x dagligt, og har ikke på noget tidspunkt følt mig "sultet", jeg har der imod spist ting med meget få kcal! Faktisk finder jeg Det svært at få plads til de næsten 2000kcal !

Farmer.Joe skrev:Jeg sætter stor pris på jeres råd og hjælp, men i får det til at lyde som om jeg sulter mig selv? :-D jeg er fra i går af begyndt at spis 1900kcal i stedet for 1000kcal, men da jeg spise de 1000kcal spiste jeg ca 6x dagligt, og har ikke på noget tidspunkt følt mig "sultet", jeg har der imod spist ting med meget få kcal! Faktisk finder jeg Det svært at få plads til de næsten 2000kcal !

At sulte er måske også et forkert ordvalg :)
På træningsdage spiser jeg i omegnen af 4500 kcal. Jeg er godt nok 23 år, vejer 95kg og har en bf på ca 13-14%, men bare lige for at sætte tingene i perspektiv til dine 1000-2000 kcal.

Jeg er glad for sødmælk, piskefløde, hvide ris,flæskesvær og koldskål :) det er nogle fødevarer der gør det nemt for dig at "få plads" til over 2000kcal :)

Men gør tingene med måde og forsøg at skrue langsomt op, fra uge til uge, istedet for at stige 900kcal på 1 dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Som sagt tusind tak for din/jeres hjælp! -Min fedt procent var til at starte med 17,3& = 13kg fedt!

Farmer.Joe skrev:Jeg sætter stor pris på jeres råd og hjælp, men i får det til at lyde som om jeg sulter mig selv? :-D jeg er fra i går af begyndt at spis 1900kcal i stedet for 1000kcal, men da jeg spise de 1000kcal spiste jeg ca 6x dagligt, og har ikke på noget tidspunkt følt mig "sultet", jeg har der imod spist ting med meget få kcal! Faktisk finder jeg Det svært at få plads til de næsten 2000kcal !

Du bør være opmærksom på at sulte sig objektivt set ikke er lig med dit subjektiv syn. Ofte sættes det, at sulte sig lig med at føle trangen sult. Det er forkert. Du kan principielt godt sulte dig uden at føle nogen trang til at spise. Det handler om tilvænning.
OT: Jalby jeg kan godt lide dine post. Det var sådan set bare det :wink:

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Her er billede forfra og fra siden, så i evt kan se min situation :D
Vedhæftede filer
IMG_2836 2.jpg

2.
Vedhæftede filer
IMG_2833 2.jpg

Du har en smule fedt, og ser ikke undervægtig ud - tyndfed er ordet der passer bedst, som jeg ser det. Men altså, et meget, meget normalt udseende at have for en dreng i din alder. Jeg vil anbefale dig at oppe dit kalorieindtag, og dyrke styrketræning (hvis du ikke gør det i forvejen) - og fokusere på at opbygge muskler i stedet for at tabe fedt. At få større muskler vil både hjælpe på dit udséende, på dit stofskifte, og vil på længere sigt formentlig også være et bedre middel til at komme af med fedtet, end at tvinge kalorierne helt i bund som du gør nu. Det er helt okay at have fedt på kroppen - og det er især okay hvis man også har lidt muskler. Spis sundt, spis mere, og løft tunge ting - så skal det nok gå alt sammen :)
Brugeravatar
Moderator

Ville det være muligt at se bare ''ok'' ud til sommer? Når jeg siger ok mener jeg ikke gennemtrænet mave, vinger, v-back, osv, blot en fedt reducering og muskel øgelse? -Jeg ville som i påpeger så spise 2000kcal om dagen, og ud over det træner jeg 6 dage om ugen, styrketræning!

Farmer.Joe skrev:Ville det være muligt at se bare ''ok'' ud til sommer? Når jeg siger ok mener jeg ikke gennemtrænet mave, vinger, v-back, osv, blot en fedt reducering og muskel øgelse? -Jeg ville som i påpeger så spise 2000kcal om dagen, og ud over det træner jeg 6 dage om ugen, styrketræning!

Med et ordentligt træningsprogram, og en ordentlig kost, så kan du som begynder komme langt før sommeren. Følg fx dette træningsprogram: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics og spis sundt - der er nogle gode tråde omkring kost osv. at finde her på siden (kig i 'stickies' i kost og kosttilskud forummet).
Brugeravatar
Moderator

Helt sikkert, tak for det!!

Hey jeg har lige været ude for det samme som dig. Jeg er nogen lunde bygget som dig lidt mindre fedt men ellers den samme og min vægt var også gået totalt i stå på kun 1800 kcal i 14 dage uden vægtab selv om mit ligevægtintag ligger omkring 2800 / 3000 . Så jeg gav den gas i weekenden med god mad og lidt chips og kage og tabte mig 1,3 kg spørg mig ikke hvordan men har den overbevisning at folk her på siden ved hvad de snakker om:-) ligger nu på 2200/2300 kcal og og vil øge 150/200 kcal om ugen til jeg kommer op på 3000. Du kunne gøre det samme så kan du jo øge op til fx 2500 i en periode af 6/8 uger også kan du vurdere om du vil cutte eller bulke :-)

Reputation point: 5

Du ser da helt normal ud!

Styrketræning er rigtig fornuftigt, men jeg ville nok helt klart anbefale en ung mand som dig at dyrke en eller anden form for sport.
Det kan være badminton, gymnastik, håndbold, judo, you name it :D Det skaber en anden form for motorisk forståelse, foruden fællesskab og en masse andre gode ting.
Du kan jo altid kombinere det med sådan en anbefaling som B2B, af Valeur.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for hjælpen boys, er blevet helt afklaret nu!

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster