Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Vægtløftnings klubber? overvejelser.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej Allesammen. Er helt ny herinde, og dette er mit første topic. Jeg er på udkig efter et nyt sted at træne, ved ikke om det er til offtopic, men vi prøver. Har også søgt herinde om emnet inden jeg skrev indlægget, men fandt ikke rigtigt noget.
Jeg har de seneste to år dyrket Crossfit i kirken på NB, og før det trænede jeg i div. fitnesscentre med primært fokus på styrketræning. De seneste 7-8 måneder har dog været meget sløv ift. træning og lyst. Hvilket er sket, selvom jeg har fået øjnene op for hvor svedigt vægtløftning er (tror jeg, har jo kun erfaring fra OL-hold, samt de supplerende løft jeg er blevet vist).
Så da mit årsab. alligevel udløb, tænkte jeg, at det var på tide at skifte.

Mit spg: jeg vil rigtig gerne prøve kræfter med vægtløftning, men hvor? For jeg vil gerne lære det 120% korrekt. Går ikke på kompromis med teknik.

Muligheder som jeg har undersøgt:
1) The Gym. En af mine venner anbefaler det (kraftigt:)), han har selv trænet der i en årrække, og har da også selv været dernede og snuse. Der er jo alt hvad jeg kunne ønske mig, og fik også at vide, at man kunne træne vægtløftning.

2) Forny mit Crossfit ab. som koster mere end hos The Gym pr. måned. Max 3. træningspas om ugen. Open gym er begrænset; 2 timer om dagen, ellers efter 21. Her har de vist 1 OL hold om ugen, måske 2 hvis man pendler mellem centre. Men hver gang man tilmelder sig hold, bruger man et klip.. Og så er der det med bøder.......

3) IK99. Her er mere eller mindre grunden til mit indlæg. Jeg har skrevet og ringet til dem/de/det, som har været tilknyttet eller lign til klubben, men har ikke modtaget noget svar. Fik så at vide, at der muligvis var nogle fra IK99 herinde, som kunne være behjælpelige :) Jeg har ingen anelse om det overhovedet er muligt for mig at begynde, om man træner hold eller hvordan det foregår.

Hvis det ikke bliver muligt for mig at "gå" til vægtløftning i en klub, hælder jeg til en kombination af The Gym, og så supplering via personligtræner. En instruktør fra Crossfit anbefalede Erik Lau Kelner som afholder Weightliftning 101.
Håber der er nogen som kan hjælpe. For kunne være svedigt at komme med til fx konkurrencer

God træning og god dag!

Salkin

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan også komme ud i Ak Thor på Kløvermarken :)
Vi har dog ikke decideret holdtræning, men der er masser af mulighed for at lave vægtløftning, og folk er gode til at rette på hinandens teknik osv.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

The Gym 100%

Også hvis du absolut mener personlig træner er nødvendigt er Berthel fra the Gy , Jacob Beerman og Poul haacker nok mine bedste bud.
Velkommen til min verden

Træner her: Well-Come Fitness K/S
Fitness World Nørrebro
The Gym
Fresh Fitness City

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Hvis det er vægtløftning du vil, så skal du melde dig ind i en vægtløfterklub. På trods af hvor meget jeg holder af The Gym, og anbefaler det til alle, vil det ikke være et givtigt træningssted for dig hvis du vil dedikere dig VL.

I mange af VL-klubberne er der en masse gamle gubber der hænger ud og gerne giver fifs og gamle røverhistorier.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Træner her: The Gym

Captain Kirk skrev:Hvis det er vægtløftning du vil, så skal du melde dig ind i en vægtløfterklub. På trods af hvor meget jeg holder af The Gym, og anbefaler det til alle, vil det ikke være et givtigt træningssted for dig hvis du vil dedikere dig VL.

I mange af VL-klubberne er der en masse gamle gubber der hænger ud og gerne giver fifs og gamle røverhistorier.

This.

Find en klub her:

http://www.weightlifting.dk/da/Klubber.aspx

Idéen om at hyre en coach er ikke dum.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

IK 99

Tilføjelse:

Hvis du skal stille op til stævne - hvilket du selvfølgeligt skal - kræver det licens fra DVF, som igen kræver medlemsskab af én af DVFs klubber.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

IK 99

Captain Kirk skrev:Hvis det er vægtløftning du vil, så skal du melde dig ind i en vægtløfterklub. På trods af hvor meget jeg holder af The Gym, og anbefaler det til alle, vil det ikke være et givtigt træningssted for dig hvis du vil dedikere dig VL.

Helt enig.

Der er hverken Bumperplates, Vægtløftnings stænger (det er bøjet ribben ligeder) eller en platform til vægtløftning.

Men hvis du har interresse i noget Styrkeløft måske, så er det helt klart en af det bedre steder i København hvis ikke den bedste
og er generelt et meget dejligt sted at træne.

Så hvis jeg var dig vil jeg nok checke de følgende centre ud (hvis du allerede ikke har gjort det) Ak gotha, IK99 eller AK thor.
centre som jeg kun har hørt godt om.

Held og lykke

Træner her: The Gym

Tak for alle de gode og hurtige svar.
Mht. andre VL klubber, så kan jeg ikke kombinere rejse tiden, samt studie og arbj. med AK Thor
Jeg har godt læst om Ak gotha, men ville vente med at kontakte eller lign. før jeg fandt ud af noget mere om IK99.

Men umiddelbart lyder the gym også godt. Må lige gå i tænke tanken henover weekenden.

Endnu en gang, tak for hurtige og gode svar.

mvh. Salkin

Styrkeliste

Hej. Valget er blevet en kombi af The Gym, og jeg så på senere tidspunkt vil benytte mig af personligtræn.

Tak for hjælpen folkens.

Salkin

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online