Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1878
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1874

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab, hvad mener I?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej,

Jeg er kommet i den situation at jeg har fået lidt for meget på siderne nu. Det skyldes nok primært at lange arbejdsdage med kundebesøg og kontorarbejde har slået min træning ihjel, men det skal have en stopper nu, og jeg vil igang med træning igen, samt en kostomlægning.

Først lidt om mig selv.

Jeg er 28 år gammel og 180 cm. høj. Jeg vejer 74 kg. om morgenen, men maven og siderne er blevet lidt for runde og med lidt for meget flæsk, så nu skal der strammes op!

Forleden dag læste jeg så denne artikel fra en person der hedder Thomas Rosenstand (http://thomasrosenstand.dk/saadan-taber-du-dig.html)

Han skriver om at droppe laktose og gluten (kylhydrater - altså ud med pasta, ris, alt brød, kartofler osv. osv.) Men er det en god måde at gøre tingene på? Jeg har flere personer i mit netværk som træner for at komme på scenen, træner for at dyrke IronMan og træner bare for at holde den flotte form, og mange af dem har altid sagt til mig, at en kalorie er en kalorie, så hvis jeg bare spiser mindre end hvad jeg forbrænder, slået sammen med styrketræning og motion, så VIL jeg tabe mig, uanset hvad (alt med måde selvfølgelig). Jeg ved selvfølgelig også godt at der altid er bedre og optimerede måder at tabe sig på, ved en mere korrekt kost, men henviser jeg tilbage til artiklen jeg snakker om, så skriver ham Thomas at du skal holde dig fra kulhydraterne. Jeg har så en kammerat der stod på scenen sidste år, og er i mine øjne utrolig flot trænet, og han har sagt til mig at kulhydraterne skal jeg skam ikke være bange for, hverken under cut eller bulk. Nå? Altså nu begynder jeg at blive forvirret. Han spiser pasta, brød, kartofler osv. som en del at hans kostplan, men er det fordi han har mere styr på det end hvad en normal gennemsnitsdansker har, som mig f.eks.?

Jeg vil dog gerne lige fortælle, og det er noget jeg altid har sagt, også før at jeg læste denne artikel og skrev dette indlæg, at jeg har altid følt mig totalt meget udstoppet med stor rund mave når jeg f.eks. har spist en ordentlig omgang pasta, en stor sandwich med hvidt brød, eller mange kartofler osv. og det er sindssygt hvor meget jeg kan puste min mave op efter sådan et måltid. Sammenligner jeg det efter jeg har spist noget af kærestens salat med magert kylling (som iøvrigt også mætter mig fantastisk), så føler jeg mig slet ikke udstoppet i samme grad. Kan det have noget med gluten at gøre?

Nå, men altså sagen er den at jeg vil gerne træne mig lidt mere stram i betrækket og gøre maven mindre. Jeg ved godt jeg ikke kan punktforbrænde, men ved at ændre min kost samt dyrke motion ca. tre gange om ugen må vel være en start?

Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide hvad I synes og mener jeg skal gøre? Er det noget om at at jeg skal prøve, eller er det bare endnu en der mener at kulhydrater er skidt?

Dette emne er sikkert diskuteret til hudløshed, men jeg synes bare ham Thomas skriver det ret fint, men om det er et kulhydrat-no-go-stunt, det ved jeg ikke. En der kan forklare?

Han skriver bl.a.

"Hvis du vil tabe dig, så drop alt brød"
"Undgå “hvid” mad som sukker, brød, ris og pasta" men jeg kender som sagt mange der spiser disse ting, selv på cut.

Tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Alle er så sindsygt gluten-forskrækket nu om dage. Forstår det ikke.
Men hvis du vil "gardere" dig og holde dig fra det, så få brune ris/fuldkornspasta = problem solved.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Thez,

Tak for dit svar.

Jeg har også altid hørt det med de brune ris og pasta, men hvis jeg skal citere fra artiklen, så er det også et no-go!

"Skrot dine danske kartoffelvaner. Kartofler gør dig fed. Det samme gælder hvide ris – og faktisk skal du ikke spise alt for meget brune ris heller. Lidt af og til er OK – men begræns det mest muligt.

Pasta ryger samme vej – også den grove. Lige i skraldespanden med det. Det er en ren kulhydratfest, og da din krop elsker at arbejde med kulhydrater, tager den sig ikke af fedtet, og det ryger lige på sidebenene. En fedtfattig kost sætter faktisk din krop i hungersnødsberedskab, og så gemmer den på den smule, den får. Og det er lige på din vom og dine lår."
Brugeravatar

Thomas Rosenstand er idiot og en forvirret palæo tosse.

Lær at vælge dine kilder til information med omhu, i stedet for at æde noget råt, bare fordi det er skrevet godt. Han kommer med udsagn som "det er rene kulhydrater, og det smadrer din krops naturlige forbrænding" uden at bakke sin påstand op på nogen måde. Sådan er det gennemgående i hele blogindlægget.

Hvis du vil læse noget brugbart, så læs det her i stedet: http://articles.elitefts.com/training-a ... our-trust/
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Tak for det Pind.

Jeg er ved at vælge mine kilder nu, og jeg kunne heller ikke helt tro det som han skriver, men så er det dejligt at I kan hjælpe med at fortælle andre ting.
Brugeravatar

Læs artiklen jeg linkede, og tænk over de ting Scott bringer på banen, når du læser ting på nettet og andre steder.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

DOPE skrev:Hej Thez,

Tak for dit svar.

Jeg har også altid hørt det med de brune ris og pasta, men hvis jeg skal citere fra artiklen, så er det også et no-go!

"Skrot dine danske kartoffelvaner. Kartofler gør dig fed. Det samme gælder hvide ris – og faktisk skal du ikke spise alt for meget brune ris heller. Lidt af og til er OK – men begræns det mest muligt.

Pasta ryger samme vej – også den grove. Lige i skraldespanden med det. Det er en ren kulhydratfest, og da din krop elsker at arbejde med kulhydrater, tager den sig ikke af fedtet, og det ryger lige på sidebenene. En fedtfattig kost sætter faktisk din krop i hungersnødsberedskab, og så gemmer den på den smule, den får. Og det er lige på din vom og dine lår."

Hvad fuck har han røget?
Ris, kartofler, pasta er fremragende carbs når det kommer til træning, bulk eller cut.
Spis det pasta, ris og kartofler du har lyst til, men læg i et lille kalorieunderskud. Så taber du dig.
Træn ved siden af, så bibeholder du din muskelmasse. Medmindre du ikke får nogle gode carbs (BL.A RIS/KARTOFLER/PASTA). Og selvfølgelig grøntsager.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Tak, jeg vil læse det når jeg får fri.

Og ja Thez, som sagt så kender jeg også mange der siger at det med kulhydrater er yt osv. bare er noget vås, og det lyder det også til du siger. Selvfølgelig skal man jo tage alt med måde på en slankekur og ligge i kalorieunderskud, men den artikel fra ham Thomas lød lidt for god, så jeg ville lige høre her.
Brugeravatar

Pind skrev:Thomas Rosenstand er idiot og en forvirret palæo tosse.

Lær at vælge dine kilder til information med omhu, i stedet for at æde noget råt, bare fordi det er skrevet godt. Han kommer med udsagn som "det er rene kulhydrater, og det smadrer din krops naturlige forbrænding" uden at bakke sin påstand op på nogen måde. Sådan er det gennemgående i hele blogindlægget.

Hvis du vil læse noget brugbart, så læs det her i stedet: http://articles.elitefts.com/training-a ... our-trust/

Hvor skriver du dog pænt. Jeg ved ikke, om det er muligt for dig at forstå mere komplicerede sammenhænge, men for forsøgets skyld: Min artikel, der refereres til her, er IKKE skrevet til bodybuildere eller andre, der træner hårdt fysisk. Den er skrevet til ganske almindelige mennesker, der sjældent eller aldrig får i fitness center.

At du kalder mig idiot siger nok mere om dig - ikke mindst set i lyset af, at jeg aldrig har nævnt paleo eller på nogen måde er enig i det koncept.

Hvis du nu læser ovenstående grundigt, langsomt og flere gange, kan det være, du kan forstå det.

Thez skrev:

Hvad fuck har han røget?
Ris, kartofler, pasta er fremragende carbs når det kommer til træning, bulk eller cut.
Spis det pasta, ris og kartofler du har lyst til, men læg i et lille kalorieunderskud. Så taber du dig.
Træn ved siden af, så bibeholder du din muskelmasse. Medmindre du ikke får nogle gode carbs (BL.A RIS/KARTOFLER/PASTA). Og selvfølgelig grøntsager.

Jeg ryger ikke. Og jeg vil ikke spørge, om det er hormonbehandlinger, steroider eller andet, der har sat dig så langt tilbage, at du ikke forstår, at mine kostråd intet har at gøre med træning, bulk eller cut. De er til mennesker, der ikke træner.

Rosenstand skrev:
Pind skrev:Thomas Rosenstand er idiot og en forvirret palæo tosse.

Hvor skriver du dog pænt. Jeg ved ikke, om det er muligt for dig at forstå mere komplicerede sammenhænge, men for forsøgets skyld: Min artikel, der refereres til her, er IKKE skrevet til bodybuildere eller andre, der træner hårdt fysisk. Den er skrevet til ganske almindelige mennesker, der sjældent eller aldrig får i fitness center.

At du kalder mig idiot siger nok mere om dig - ikke mindst set i lyset af, at jeg aldrig har nævnt paleo eller på nogen måde er enig i det koncept.

Hvis du nu læser ovenstående grundigt, langsomt og flere gange, kan det være, du kan forstå det.

Stillesiddende eller trænende - dit indlæg er stadigvæk ikke bakket op.

Læs det et par gange, langsomt, så kan det være at du forstår.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Til TS: Det er ikke gluten, der gør dig oppustet. Det er mængderne af pasta/hvidt brød/etc., der gør det. Jeg bliver også oppustet af fem skiver rugbrød eller 200 gram pasta, men ikke af en skive rugbrød eller 50 gram pasta. Gluten-allergi er ikke at spøge med. Der er nogle ret klare symptomer (eksempelvis opkast, blodig diarre etc.) ved cøliaki.

Utroligt så mange mennesker forveksler et enormt indtag af kulhydrater og dertilhørende oppustethed som værende glutenallergi. Men det er selvfølgelig lettere at skyde skylden på gluten end på et ukontrolleret indtag af mad (og det var ikke møntet på trådstarter btw).
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Rosenstand skrev:
Thez skrev:

Hvad fuck har han røget?

Jeg ryger ikke. Og jeg vil ikke spørge, om det er hormonbehandlinger, steroider eller andet, der har sat dig så langt tilbage, at du ikke forstår, at mine kostråd intet har at gøre med træning, bulk eller cut. De er til mennesker, der ikke træner.

Mennesker, der ikke træner, bliver heller ikke fede af kartofler. Det er en ommer, ganske enkelt
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Argumentation, der understøttes af "idiot", "hvad har han røget" etc., må stå for sig selv. Virkeligheden er klog - også her. Hav det pænt.

Rosenstand skrev:Argumentation, der understøttes af "idiot", "hvad har han røget" etc., må stå for sig selv. Virkeligheden er klog - også her. Hav det pænt.

Det ændrer ikke på, at man ikke bliver fed af pasta eller kartofler. Du har skrevet noget sludder, og du ved det godt selv - det er næsten det værste. Folk som dig ødelægger andre menneskers syn på og forståelse af ernæring. På sin vis er betegnelsen "idiot" meget rammende.
Brugeravatar

Styrkeliste

Rosenstand skrev:Argumentation, der understøttes af "idiot", "hvad har han røget" etc., må stå for sig selv. Virkeligheden er klog - også her. Hav det pænt.

Rosenstand skrev:Skrot dine danske kartoffelvaner. Kartofler gør dig fed.

Det er muligt at du ikke er klinisk idiot, men det der... det er ganske enkelt et idiotisk postulat.

Dixi.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg synes det er meget sødt, at du her et år efter tråden er oprettet, vælger at komme forbi og forsvare dig selv. Faktum er, at når man spreder usandheder og skaber forvirring blandt folk, hvilket dit ringe og usaglige indlæg gør, så opfører man sig meget dumt. Personer som opfører sig dumt, mærkeligt eller irriterende, er per definition idioter. Det er muligt det ikke er tilfældet ved dig generelt, men i den givende situation, er det dog meget rammende.

Læs du i øvrigt hellere selv det hele her et par gange, langsomt, så kan det være at du forstår.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

haha ja og LIGHT PRODUKTER GØR DIG FED og "Mange kemiske sødemidler er også under mistanke for en lang række mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Hold dig fra det skidt!". du er jo totalt på fuckerjuice.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Der skal eddermaneme væsentlige og kontinuerlige mængder kartofler eller ris til før der er en så væsentlig effekt på stofskiftet at disse madvarer skulle være mere "fedende" end andre "accepterede" madkilder.

I praksis er vægttab for nybegyndere, lettere trænede personer, utrænede personer FUCKING simpelt

1. spis egentlig MAD
2. Vær fysisk aktiv hver dag og få sved på panden
3. Reguler madmængde efter målsætning

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg har haft kæmpe succes med at holde mig fra kulhydrater, så jeg spiste ikke hvidt brød, pasta og ris, ej heller brune ris og fuldkornspasta.

Jeg har trods alt smidt 40 kg på en måned, har løbet flere ture rundt i Silkeborg's natur.

http://www.lfkampen.dk

Larsfabricius skrev:Jeg har haft kæmpe succes med at holde mig fra kulhydrater, så jeg spiste ikke hvidt brød, pasta og ris, ej heller brune ris og fuldkornspasta.

Jeg har trods alt smidt 40 kg på en måned, har løbet flere ture rundt i Silkeborg's natur.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

40kg på en måned?

Har du et tdee på 9500 hvor du samtidig har undladt at spis?

Reputation point: 140

Larsfabricius skrev:Jeg har haft kæmpe succes med at holde mig fra kulhydrater, så jeg spiste ikke hvidt brød, pasta og ris, ej heller brune ris og fuldkornspasta.

Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

Tjek hans link, tossen mente vist 11 måneder -ikke 1 måned.
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:Tjek hans link, tossen mente vist 11 måneder -ikke 1 måned.

Under alle omstændigheder, har det ikke noget med, om han har holdt sig fra brød mv., at gøre :8
Brugeravatar

Styrkeliste

Bosse101 skrev:
A Menace To Chicken skrev:Tjek hans link, tossen mente vist 11 måneder -ikke 1 måned.

Under alle omstændigheder, har det ikke noget med, om han har holdt sig fra brød mv., at gøre :8

True dat.
Brugeravatar

Det er fuldstændig utvivlsomt, at man taber sig, så længe man befinder sig i et underskud af ens ligevægtsindtag. Ligegyldigt om ens indtag er underlagt store eller små mængder carbs. Selv hvis man "antog", at man på et ugentlig basis tabte 50-100 gram mere ved at køre low carb grunden den evt. forbrændingen forøgelse, så er det stadig ikke det der skal stå til grundlag for at køre en diæt på den måde.

Hvad der til gengæld er mere interessant er hvilken effekt en low carb, high protein diæt i forhold til et low fat, high protein diæt har at sige i forhold til vedligeholdelse af muskel kontra fedt under cut og muskel kontra fedt forøgelse under bulk? - Jeg har spurgt om sidestående ved at skrive denne indlæg for et par måneder siden, men der var ikke nogen som kunne give mig et svar. makro-fordeling-t85521.html det kan være, at der er nogle fra denne tråd, som har en teori om det.

Galleri: Vis galleri (31)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster