Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1003
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1000

Følg bodybuilding.dk på

vægttab og træning til meget overvægtig pige

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

En veninde til mig har meldt sig ind i et træningscenter og vil tage kampen op mod sin overvægt. Hun har omlagt sin kost. Jeg vil tro at hun skal tabe omkring 50 kg. Måske lidt mere. Hun har altid været overvægtig, og har aldrig gjort noget. Hun har meget tit problemet med ryg og knæ.
hvordan kommer hun bedst igang uden at miste motivationen? Jeg har selv trænet længe og har fint styr på teknikker, men.. hvordan hjælper jeh hende bedst? Hvilke øvelser skal hun igang med? Jeg tænker at det nærmest er fysisk umuligt for hende at lave en squat feks. Hun har ingen styrke, og det er en kamp for hende bare at komme op og ned at sidde på gulvet feks..

hun kan få en instruktør time i træningscenteret men hun har ikke råd til en personlig træner.

gode råd modtages med kyshånd.
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Reputation point: 0

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

110811 skrev:Hej.

En veninde til mig har meldt sig ind i et træningscenter og vil tage kampen op mod sin overvægt. Hun har omlagt sin kost. Jeg vil tro at hun skal tabe omkring 50 kg. Måske lidt mere. Hun har altid været overvægtig, og har aldrig gjort noget. Hun har meget tit problemet med ryg og knæ.
hvordan kommer hun bedst igang uden at miste motivationen? Jeg har selv trænet længe og har fint styr på teknikker, men.. hvordan hjælper jeh hende bedst? Hvilke øvelser skal hun igang med? Jeg tænker at det nærmest er fysisk umuligt for hende at lave en squat feks. Hun har ingen styrke, og det er en kamp for hende bare at komme op og ned at sidde på gulvet feks..

hun kan få en instruktør time i træningscenteret men hun har ikke råd til en personlig træner.

gode råd modtages med kyshånd.

Hvis hun skal tabe så mange kilo, og hun overhovedet ikke har været i gang med noget som helst, vil det være en mulighed at starte ud med f.eks. 30 minutter på løbebånd (i et rask tempo hvor hun går) eller på crosstrainer. På den måde kan hun bruge kroppen og få den lidt i gang, og smidt de første kilo, og efterhånden som hun bliver bedre til at bruge sin krop, kan du introducere hende for nogle øvelser.
Tvivler du på hun kan lave en squat, så kan hun prøve en benpres, indtil hun får noget styrke :)

Geografisk sted: Midtjylland

Styrkeliste
- Squat: 75.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vrøvlede i første formulering af dette indlæg. Her er lidt læseri og video stuff der er vigtigt og smart:

http://www.strengthcoach.com/public/2225.cfm

Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Tak for jeres svar.. jeg har en aftale med hende i dag hvor hun skal i træningscenter for første gang i sit liv. Jeg har allerede sagt til hende at vi kun bruger cross traineren i dag. Jeg skal have læst lidt mere inden jeg går helt i krig med hende :-)

Endnu engang tak.

andre med gode råd og erfaringer?
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Husk at vægttab hovedsageligt laves i køkkenet. Og drop løbebånd - det kan hendes knæ ikke holde til. Hold dig til crosstraineren, som du selv foreslår. :-)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Gå en halv til en hel time hver morgen.
Kun drik vand i løbet af dagen

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

I det hele taget så drop de lange ture på div. Cardio maskiner i starten, helt sikkert de skal/kan inkluderes i et program, men små slag, det er et marathon og ikke en sprint med så stort et vægttab, så hellere noget der ikke er direkte demotiverende og som et overkommeligt. I starten er al fysisk aktivitet fantastisk, så hellere skrue op for volumen/intensitet senere i forløbet.

EWhite skrev:Husk at vægttab hovedsageligt laves i køkkenet. Og drop løbebånd - det kan hendes knæ ikke holde til. Hold dig til crosstraineren, som du selv foreslår. :-)

Enig med køkkenet:)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster