Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

valg af uddannelse

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Synes kiropraktor studiet lyder til at være meget spændende så ville lige checke om jeg overhovedet kan søge ind/blive optaget Men jeg forstår ikke hvad de mener med følgende :

Krav for at blive inviteret til optagelsesprøver i kvote 2:

•Man skal have et gennemsnit på 6,0 eller derover efter 7-trins-skalaen i den adgangsgivende eksamen.
•Årets studenter/dimittender: de seneste standpunktskarakterer skal medsendes og skal vise 6,0 eller derover i gennemsnit efter 7-trins-skalaen. Det skal desuden fremgå af den medsendte dokumentation, at man kommer til at opfylde de specifikke fagniveaukrav.
•Årets HF-studenter/dimittender: da der ikke gives standpunktskarakterer i hf-uddannelsen, vil årets hf-dimittender alene blive udvalgt efter, hvorvidt de kan opfylde de specifikke adgangskrav. Dvs. at man skal medsende dokumentation for, at man kommer til at opfylde de specifikke adgangskrav.
•Bemærk at det stadig er et krav, at der opnås et gennemsnit på minimum 6,0 efter 7-trins-skalaen i den adgangsgivende eksamen. Det endelige eksamensbevis skal eftersendes inden d. 5. juli

vil dette sige at man ikke kan søge eller komme ind hvis man har under 6.0 i snit ?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:vil dette sige at man ikke kan søge eller komme ind hvis man har under 6.0 i snit ?

Ja det vil jeg mene. Du kan naturligvis godt søge, men du kan ikke komme ind med under 6 i snit.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

satans-.- så må jeg se om jeg kan finde en omvej ind på studiet

Styrkeliste

G.I Joe skrev:satans-.- så må jeg se om jeg kan finde en omvej ind på studiet

Hvis du virkelig gerne vil det, kan du gå eksaminerne helt om... Det tager self lige lidt ekstra tid

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Cirkeline skrev:
G.I Joe skrev:satans-.- så må jeg se om jeg kan finde en omvej ind på studiet

Hvis du virkelig gerne vil det, kan du gå eksaminerne helt om... Det tager self lige lidt ekstra tid

Man kan ikke ændre sit samlede snit, når først man har fået sin eksamen. Man kan herimod ændre sin karakter i specifikke fag, hvis der er sådanne krav.

Reputation point: 65

ser ud til at jeg kan tage en laaaang om vej og tage en bachelor i fysioterapi - og det regner jeg med at gøre. har droppet mine andre planer mht uddannelse da jeg simpelthen ikke tror det er muligt mere, så vil jeg hellere beskæftige mig med det der interesserer mig bogligt

Styrkeliste

Man kan ikke ændre sine karakterer. Det er muligt at tage supplerende kurser på VUC hvis man mangler fag. Det fag man supplerer med tæller ikke med i ens gennemsnit fra ungdomsuddannelsen.

Man kan GODT søge ind, hvis man ligger under kvoten. Kvoten er gennemsnittet for den sidst optagne det foregående år. Kvotienten ændres altså lidt fra år til år. Uddannelsesstedet har f.eks. 100 pladser og tager så den bedste ansøger og så nedefter. Nr. 100s gennemsnit bliver kvoten. Det er altså kun vejledende.

Hvis man søger ind inden to år efter man har taget sin studentereksamen får man lagt 8 % til sit gennemsnit. Det gør alle andre selvfølgelig også, så effekten "opad" er ikke særlig stor. Tilgengæld bliver det noget sværere at komme ind på studier, hvis man ikke søger inden to år.

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster