Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

I love milk

Skytten17 skrev:Så jeg slet ikke, min fejl..
Ser ud til at 3-4 L er det man skal drikke.
Men vil egentlig helst vide hvorfor det er godt for ens træning?
Ved godt at vand er sundt for en masse ting, men hvorfor lige for ens træning?

Legend skrev:Vand mætter ikke. EOD.
Jeg drikker et sted mellem 3 og 8 liter vand om dagen vil jeg skyde på. Jeg har dog ikke målt det, men min fornemmelse siger mig at det er i det nabolag.
Så længe man ikke drikker latterlige mængder vand, er der ingen grund til at begrænse sit vandindtag.
In short: drik mere vand!

ØbroMorten skrev:8 liter??![]()
Det er forhåbentlig på træningsdage? Ellers tror jeg du belaster systemet rimeligt hårdt ved så stor en indtagelse.

Legend skrev:ØbroMorten skrev:8 liter??![]()
Det er forhåbentlig på træningsdage? Ellers tror jeg du belaster systemet rimeligt hårdt ved så stor en indtagelse.
Nej da. 3L er på træningsdage og 8L er på hviledage. Det er da klart. ;)

ØbroMorten skrev:ja, okay.. Det gav måske sig selv!![]()
Men stadigvæk, 8L, det er sgu en sjat!

Legend skrev:ØbroMorten skrev:ja, okay.. Det gav måske sig selv!![]()
Men stadigvæk, 8L, det er sgu en sjat!
Nu er det heller ikke ligefrem standard at løbe 40+ km om ugen kombineret med vægttræning og andre aktiviteter...

Old school skrev:Nu kan man sagtens løbe 40+ km og træne uden at drikke op til 8l om dagen.
Har aldrig set et eneste sted hvor det anbefales at drikke op til 8l vand dagligt, ikke sagt at det er skadeligt at gøre, bare ikke nødvendigt.

Legend skrev:Old school skrev:Nu kan man sagtens løbe 40+ km og træne uden at drikke op til 8l om dagen.
Har aldrig set et eneste sted hvor det anbefales at drikke op til 8l vand dagligt, ikke sagt at det er skadeligt at gøre, bare ikke nødvendigt.
Hvor vil du hen med det indlæg?
Jeg går ud fra at det er en kommentar til mine tidligere indlæg i tråden, men jeg mindes ikke at have anbefalet nogen andre at drikke tilsvarende mængder? Jeg mindes heller ikke at kunne erindre at jeg har sagt at det er nødvendigt. Jeg ved godt jeg drikker meget vand - jeg drikker stortset ikke andet.
Der er såvidt jeg ved ingen kendte bivirkninger ved vand, sålænge man ikke er i 15-20L vægtklassen og utallige studier har vist at det er sundt at drikke vand.
Nej det er ikke nødvendigt (det er der vist ingen der har sagt på noget tidspunkt), ja man kan sagtens være meget aktiv uden at drikke så meget (igen, det er der vist ingen der har benægtet?), men det fungerer fint for mig.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster