Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

LIA22 skrev:serotonin skrev:Folk er meget forskellige med den slags.
Jeg går ud fra, at i er "unge", og at der således ikke er andet, der binder de to sammen. Hvis der var børn imellem ville det stadig være et spøjst forhold, men samvær kunne bedre forklares - dog ikke i samme grad, som du fremlægger.
I mit hoved er det fuldstændig op til dig, at sætte grænsen. Min grænse var dog for længst nået - jeg synes absolut ikke det er urimeligt, at de ikke ses så frekvent, ej heller tager i biografen/ser film eller at han spiser hos hendes forældre. Bare det, at hun nægter at møde dig er et utroligt dårligt tegn, og jeg synes du skal gøre det helt klart, at du ikke er komfortabel med situationen.
Det du beskriver er jo nærmest et forhold mellem de to.
Generelt synes jeg, at ekskærester og lignende skal holdes helt ude af billedet, medmindre særlige omstændigheder gør sig gældende.
Jeps, vi er unge
Det eneste der kunne siges at binde dem sammen var deres træning - men så alligevel ikke.
Min grænse er egentlig nået, jeg er ked af det, og jeg har endda sommetider mareridt om ekskæresten om natten. Hun har fyldt rigtig meget i vores forhold de sidste 4-5 måneder og gør ofte, at jeg sidder grædende overfor en uforstående kæreste, der bare gerne vil se sin "veninde". Så han ved skam udmærket, at jeg er meget utryg, men det ændrer intet for ham, for han går meget op i, at han ikke vil begrænses.
Han lægger også rigtig meget vægt på, at hun er en veninde ligesom alle andre veninder, han har, og at jeg ikke skal bestemme, hvem han ser i sin fritid. Og det er jeg da til dels enig i, men når det er noget jeg har det så skidt med, som jeg har, så skuffer det mig da lidt, at han ikke engang vil finde et kompromis, men bare se hende som det passer ham.

LIA22 skrev:Bulletproof Athlete skrev:LIA22 skrev:serotonin skrev:Folk er meget forskellige med den slags.
Jeg går ud fra, at i er "unge", og at der således ikke er andet, der binder de to sammen. Hvis der var børn imellem ville det stadig være et spøjst forhold, men samvær kunne bedre forklares - dog ikke i samme grad, som du fremlægger.
I mit hoved er det fuldstændig op til dig, at sætte grænsen. Min grænse var dog for længst nået - jeg synes absolut ikke det er urimeligt, at de ikke ses så frekvent, ej heller tager i biografen/ser film eller at han spiser hos hendes forældre. Bare det, at hun nægter at møde dig er et utroligt dårligt tegn, og jeg synes du skal gøre det helt klart, at du ikke er komfortabel med situationen.
Generelt synes jeg, at ekskærester og lignende skal holdes helt ude af billedet, medmindre særlige omstændigheder gør sig gældende.
Jeps, vi er unge
Det eneste der kunne siges at binde dem sammen var deres træning - men så alligevel ikke.
Min grænse er egentlig nået, jeg er ked af det, og jeg har endda sommetider mareridt om ekskæresten om natten. Hun har fyldt rigtig meget i vores forhold de sidste 4-5 måneder og gør ofte, at jeg sidder grædende overfor en uforstående kæreste, der bare gerne vil se sin "veninde". Så han ved skam udmærket, at jeg er meget utryg, men det ændrer intet for ham, for han går meget op i, at han ikke vil begrænses.
Han lægger også rigtig meget vægt på, at hun er en veninde ligesom alle andre veninder, han har, og at jeg ikke skal bestemme, hvem han ser i sin fritid. Og det er jeg da til dels enig i, men når det er noget jeg har det så skidt med, som jeg har, så skuffer det mig da lidt, at han ikke engang vil finde et kompromis, men bare se hende som det passer ham.
Enten har han ikke forstået budskabet eller har han taget sit valg.
Han har blot taget sit valg. Enten kan jeg finde mig i, at han ser hende som han gør, og ellers kan jeg smutte

LIA22 skrev:serotonin skrev:Folk er meget forskellige med den slags.
Jeps, vi er unge
Han lægger også rigtig meget vægt på, at hun er en veninde ligesom alle andre veninder, han har, og at jeg ikke skal bestemme, hvem han ser i sin fritid. Og det er jeg da til dels enig i, men når det er noget jeg har det så skidt med, som jeg har, så skuffer det mig da lidt, at han ikke engang vil finde et kompromis, men bare se hende som det passer ham. Han mener blot, at så længe han ikke har sex med hende eller andet intimt i den forstand, så kan jeg ikke sige noget til det.

LIA22 skrev:jesperjakobsen skrev:Alle drenge synes engang imellem deres kærester er hamrende urimelige. Det er de også tit og det er du højst sandsynligt også engang imellem. Men det her er ikke en af gangene.
Nu kender vi selvfølgelig kun din side af historien, men er det bare nogenlunde som du siger, er din kæreste en nar. Jeg forstår ikke at du finder dig i det og overhovedet har ladet det komme så langt og stå på så længe.
Jeg har gjort mit bedste for at fremlægge det så sandt, som jeg nu kan (jeg ved jo kun det, han også siger til mig).
Grunden til at han ikke mener, at jeg bør klage over det, det er fordi de er slut, og hun kun er en veninde for ham. Det burde jeg i hans øjne stole på og så er den ikke længere. Men det er den så desværre bare for mig, for jeg er sgu ikke tryg, når jeg ikke har mødt hende og han kæmper så meget for hende, og hvis det var omvendt, så havde jeg da prioriteret min kærestes tryghed meget meget højt og respekteret (fair) ønsker?

LIA22 skrev:Snackman skrev:Personligt er jeg stærkt imod at man bibeholder et venneforhold til sin ekskæreste, når man har fundet en ny. Når det så er sagt, kommer det an på hvor længe de har været venner.
Hvis "venneforholdet" mellem din kæreste og hans ekskæreste fandt sted før dig og ham fandt sammen, kan jeg godt følge din kæreste i, at du ikke har ret til at begrænse ham. Du vidste han stadig var venner med sin eks, da du gik ind i forholdet. Personligt synes jeg heller ikke deres forhold er i orden, men det fandt dog sted før du kom ind i billedet.
Nå det så er sagt, så har du jo udtrykt dig klart (eller det virker det i hvert fald som om), og det tager din kæreste ikke hensyn til. Hans ekskæreste betyder tydeligvis stadig meget for ham. Jeg ville ikke kunne holde til sådan et forhold. Alene det psykiske stress du må føle grundet deres forhold må da være udmattende
Ja, de har været venner siden jeg kom ind i billedet. Og det har været et problem alle dage, fordi jeg har synes, at det var rigtig svært. Men for det første var vi ikke særlig seriøse i starten, og derfor var det ikke noget han mente, der skulle tages hånd om, og for det andet blev jeg mere og mere forelsket og valgte at bøje mig.
Nu står vi så bare der, hvor vi er officielt kærester, og jeg synes stadig forholdet mellem dem er super hårdt. Især det, at hun nægter at møde mig - hun vil ikke engang træne i samme center som jeg (jeg er flyttet til samme by/ind ved kæresten). Så jeg har brug for, at der sker noget, for det er, som du selv er inde på, pisse hårdt psykisk, og der går ikke én uge uden at jeg sidder og græder over det, fordi de måske har spist aftensmad sammen eller andet. Men han vil intet ændre, for de er "kun veninder", og han vil have at jeg stoler på ham og ikke begrænser hans venskaber.

), fordi jeg vidste, at der ikke var noget i det fra hendes side. Men hvis jeg ikke havde været OK med det, ville hun selvfølgelig lade være. Jeg har ind imellem trukket en streg i sandet over for desperate bejlere (der er blevet ringet hver aften og der er blevet skrevet på Facebook som om vedkommende var mig osv., det gider jeg sgu ikke*), og det forstår hun da godt - selvom hun kan lide opmærksomheden. Det kan alle jo.

Ramius skrev:Jeg kender et par mennesker der lever i polyamorøse forhold (lidt for simplet, åbne forhold) hvor der x'er blandet sammen med nye og alt muligt. Det jeg har lært ud fra deres måde at leve på er at der ikke er noget der er rigtig og forkert i et forhold. Det er spørgsmål om de mennesker der indgår i forholdet kan acceptere hinandens behov.
Din kæreste har et behov for at se sin x-kæreste på den måde du beskriver. Det har han valgt og jeg gætter på at det valgte han inden han mødte dig. Det optimale for ham ville være at finde en kæreste der kan leve med den måde han ser sin x, det lyder dog lidt som en opgave.
Hvis du stadig vil ham, så vær den voksne i forholdet og kom med et forslag til hvordan du kan håndtere at han ser sin x. Fx. ingen spiseaftaler hos svigerforældrene, du skal møde hende, du bliver altid inviteret med til biografture. Eller hvad der nu virker for dig. Det væsentlige er ikke hvad han vil, men hvad du vil. Hvis du kan komme til bunds i hvad du vil leve med og siger det til ham, så må han tage det eller skride.
Livet er for kort til at kæmpe med forhold hvor man egentlig ikke passer sammen. Vær ærlig over for dig selv og ham og sig hvordan du har brug for det er.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 104 gæster