Efter at have været fluen på væggen herinde i godt og vel et halvt år, har jeg nu tænkt mig at begynde at deltage aktivt i alle jeres super indlæg og mange af jeres gode debatter. - Dette er efter at vægten dags dato målte 90 kg.
Ved blot at klikke mig lidt rundt i forummet har jeg nogle super kompetente svar, på netop det jeg ønskede at vide mere om, så jeg vil gerne sige et stort TAK til jer alle sammen for faktisk at have været med til at bibeholde min motivation med før/efter-billeder, lækre madopskrifter, hjælp og tip omkring øvelser, kost og trænings- & øvelsesprogrammer! Det har betydet meget for mig!
Lidt om mig:
Jeg er en sund og rask dreng fra København på 18 år. Jeg træner fire gange om ugen med et 2-split-program (mere senere), hvilket jeg egentlig er meget glad for. Her er de stats jeg kender til:
Alder: 18 år
Højde: 194 cm
Vægt: 90 kg (77 kg, marts 2010)
KF%: Cirka 12 (målt for halvanden måned siden på en sunhedsmesse)
Jeg bruger meget tid i køkkenet, lever generelt ganske sundt og sigter efter at indtage 4000 sunde kalorier om dagen, hvilket jeg formår næsten hver dag uden kostplan, men med gode hukommelses- og regneevner. Da jeg bor alene og mine forældre er langt væk fra mig, bestemmer jeg suverænt hvad jeg indtager.
Træning:
Jeg startede med at træne i marts 2010, fordi jeg ikke brød mig om at se mig selv i spejlet, da jeg efter at have skudt meget hurtigt i vejret var meget spinkel. De første par måneder fik jeg ikke meget ud af, da jeg på ingen måde anede hvad jeg lavede - hverken med kost eller træning. Jeg bestilte en tid hos en træningsvejleder og fik alt basis på plads, og kom derefter rigtig godt i gang.
Jeg træner nu fire gange om ugen efter hvad de fleste nok vil kalde et standart 2-split-program. Dødløft og squat laver jeg ikke endnu, da jeg gerne vil vejledes af en der har styr på det, inden jeg begynder. Regner dog med at komme i gang snart. Jeg prøver så vidt muligt at variere mine øvelser til hver enkelt muskelgruppe, men en normal træningsuge kunne se således ud:
Mandag (bryst, skulder, triceps og mave):
Bryst:
Incline bench press: 4x8 // 3x12
Cable flyes: 4x8 // 3x12
Random brystmaskine (press): 3x12
Skulder (altid denne måde):
Barbell Military Press: 3x12
Cable front raise, one arm: 4x8 // 3x12
Dumbbel, lateral Raise: 4x8 // 3x12
Mave:
Meget forskelligt..!
Tirsdag (ben, ryg og biceps):
Ben:
Maskine 1 4x8 // 3x12
Maskine 2: 3x12
Maskine 3: 3x12
Maskine 4: 3x12
Maskine 5: 3x12
Maskine 6: 4x8 // 3x12
Ryg:
Cable seated row: 4x8 // 3x12
Dumbbell Bent-over Row: 4x8 // 3x12
Lat pulldown: 4x8 // 3x12
Back extension: 4x8 // 3x12
Biceps:
Dumbbell hammer curls: 4x8 // 3x12
Dumbbell incline curls: 4x8 // 3x12
Curls med dumbbell eller barbell, hvor overarmene er "støttet": 4x8 // 3x12
Pause onsdag og gentage torsdag/fredag.
Billeder:
Jeg har desværre ingen billeder af mig selv før jeg startede, men her er hvad jeg lige havde på telefonen (der kommer flere hurtigst muligt):

Min lager af kosttilskud og andet godt:

Udover træning, så har har jeg lagt mærke til, at folk også poster meget træningsmusik, og jeg har tit tænkt: Hvor bliver al den gode club-musik af?
Jeg vil poste en masse fed musik, så hold øje. ;-)
Skriv gerne lidt kommentarer og spørg endelig, hvis jeg har glemt noget..
Tak fordi I ville læse og god aften! :-)
Med venlig hilsen
R