Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

bahne05 skrev:I know what you mean. Har selv været igennem 3 forskellige spiseforstyrrelser.

bahne05 skrev:Ja. Jeg er først nu, efter ca 2.5 år ved at kunne æde uden St tænke videre over det.
Spiser dog stadig meget sundt.

Bnaz skrev:Skal man kunne bruge loggen til noget skal ens problemer jo fremstå...
Nu har jeg aldrig selv været helt stor til det med at tælle Kcal, så det kan godt være, det er sværere, end hvad jeg kan se..
Prøv at finde nogle gode fødevarer, og så find nogle mængderne af dem, så du kan holde din vægt nogenlunde stabil, og spis så det. Jeg synes ikke du skal fokusere så meget på om du lige taber et kilo eller tager et på, men på at du får noget kvalitetsmad og træner godt.På den måde er forholdet til maden også lidt mere afslappet.

boxingbabe skrev:Bnaz skrev:Skal man kunne bruge loggen til noget skal ens problemer jo fremstå...
Nu har jeg aldrig selv været helt stor til det med at tælle Kcal, så det kan godt være, det er sværere, end hvad jeg kan se..
Prøv at finde nogle gode fødevarer, og så find nogle mængderne af dem, så du kan holde din vægt nogenlunde stabil, og spis så det. Jeg synes ikke du skal fokusere så meget på om du lige taber et kilo eller tager et på, men på at du får noget kvalitetsmad og træner godt.På den måde er forholdet til maden også lidt mere afslappet.
Det er ikke fordi det er svært at tælle kcal, det er bare det, at man godt kan komme til at gå liiidt for meget op i det, når man har gjort det i en periode. Det er jo lidt vanvittigt, at man kan huske kcal indholdet i en stor mængde fødevarer i hovedet, f.eks. havregryn, æbler, pasta, mælk osv
Jeg tror bare, at jeg skal slappe lidt mere af omkring maden, som du siger. Jeg spiser í forvejen ret fornuftigt, og der er en lang række fødevarer jeg overhovedet ikke spiser, f.eks fastfood, chips, cola, slik osv. Så det er jo ikke fordi jeg render på Mc D hver og hver anden dag

W_I_P skrev:Hvis man tænker meget over kcal og vejer sin mad osv. synes jeg denne huske regel er udemærket:
Et måltid bør bestå af ca. en knytnæve proteinholdig mad (kylling, kalkun, magert kød, fisk, æg osv.) og en knytnæve kulhydratholdig mad, f.eks. en halv knytnæve pasta, ris, kartofler osv. og en halv knytnæve grøntsager. Husk at få noget sundt fedt også. Det kan være i form af nødder, en god olie eller fed fisk.
så må jeg bare indse, at det er bedst for min træning at jeg spiser noget mere.
boxingbabe skrev:
Det er et rigtig godt råd, som jeg faktisk har hørt før
Jeg tror jeg fortsat vil blive ved med at spise lidt ekstra, det er som om min træning er blevet bedre efter at jeg er begyndt at spise mere, jeg føler mig stærkere og stiger også hurtigere i øvelserne. Det behøves jo bestemt heller ikke kun at være rent fedt jeg tager på..jeg vil bare fortsætte med at spise masser af havregryn, rugbrød, kylling, tun, frugt, grønt, skummetmælk, fed fisk og nødder
så må jeg bare indse, at det er bedst for min træning at jeg spiser noget mere.

W_I_P skrev:Hvis man tænker meget over kcal og vejer sin mad osv. synes jeg denne huske regel er udemærket:
Et måltid bør bestå af ca. en knytnæve proteinholdig mad (kylling, kalkun, magert kød, fisk, æg osv.) og en knytnæve kulhydratholdig mad, f.eks. en halv knytnæve pasta, ris, kartofler osv. og en halv knytnæve grøntsager. Husk at få noget sundt fedt også. Det kan være i form af nødder, en god olie eller fed fisk.

Mzg skrev:Kom i gang med nogle basisøvelser!![]()
Velkommen i logland, rart med endnu en pige på boardet

boxingbabe skrev:Mzg skrev:Kom i gang med nogle basisøvelser!![]()
Gracias señor![]()
jaaae, det har jeg nu fået besked på flere gangemen jeg vil være sikker på at få den rette vejledning omkring teknik osv, før jeg giver mig i kast med det

Bnaz skrev:W_I_P skrev:Hvis man tænker meget over kcal og vejer sin mad osv. synes jeg denne huske regel er udemærket:
Det er da noget fis..
Hvor meget man skal spise kommer helt an på vægt og aktivitetsniveau.

W_I_P skrev:Bnaz skrev:W_I_P skrev:Hvis man tænker meget over kcal og vejer sin mad osv. synes jeg denne huske regel er udemærket:
Det er da noget fis..
Hvor meget man skal spise kommer helt an på vægt og aktivitetsniveau.
Nu er det jo en huske regel og ikke den endegyldige sandhed![]()
Men synes nu stadig den er meget god til lige hurtigt at danne sig et overblik over forholdet af makronæringsstoffer i ens måltid uden at skulle frem med vægt og tælle kcal osv.
Hvor meget man indtager er i øvrigt i ligeså stor grad bestemt af antallet af måltider, som størrelsen på dem...

Bnaz skrev:boxingbabe skrev:Mzg skrev:Kom i gang med nogle basisøvelser!![]()
Gracias señor![]()
jaaae, det har jeg nu fået besked på flere gangemen jeg vil være sikker på at få den rette vejledning omkring teknik osv, før jeg giver mig i kast med det
Så er du da heldig at bo, hvor du gør. Der træner rigtig mange dygtige mennesker i Jyden i Ålborg.

boxingbabe skrev:Bnaz skrev:boxingbabe skrev:Mzg skrev:Kom i gang med nogle basisøvelser!![]()
Gracias señor![]()
Så er du da heldig at bo, hvor du gør. Der træner rigtig mange dygtige mennesker i Jyden i Ålborg.
Jeg træner nu engang altså i Nordjysk Helsestudio i Nørresundbymen der er nu også rigtig mange, flinke og seriøse folk med en god træningsviden

- jeg har for første gang i mit liv (tror jeg) prøvet hvad det vil sige at løbe som en drøm
Jeg plejer normalt at haaaade at løbe, men når man netop har investeret i et par spritnye, lækre (og røvdyre) løbesko, så er der altså ingen undskyldning mere. Så jeg trak i skoene og løb en lille fem km aftentur i det lune sommervejr, og det var bare for lækkert
Ved ikke om det var de nye sko, der gav mig ekstra blod på tanden, men gav den ihvertfald max gas! Sorry, var bare lige nødt til at dele det med nogen

Har hele weekenden været til mine bedsteforældres guldbryllup + overnatning med familien, dvs ingen træning (en enkelt 5 km løbetur, jo), og en masse og knap så sund mad
men hvad pokker, det går jo nok, der er tale om to dage med cheat, og jeg tæller altså ikke kalorier når jeg sidder på en restaurant til stor fest med 3 retters menu og det hele
mnnh, det var nu godt!

LittleNinja skrev:er loggen helt død?
mest fordi jeg har haft psyko travlt, med arbejde osv, plus jeg har været uden internet i næsten 4 uger.. jeg får dog stadig trænet en del, ikke så meget styrke, men er begyndt at have mere fokus på boksningen, da sæsonen så snart er ved at starte op igen 

jensagv skrev:Godt at se folk fra Nordjysk helsestudio her på siden.![]()
God form du fremviser på billederne, drop boksningen og gå ind i vægttræningen 100%. ;)
Sidste besøg: 2. feb 2011, 22:50

mic skrev:jensagv skrev:Godt at se folk fra Nordjysk helsestudio her på siden.![]()
God form du fremviser på billederne, drop boksningen og gå ind i vægttræningen 100%. ;)
Du skal nok ikke forvente svar lige med det samme:Sidste besøg: 2. feb 2011, 22:50

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster