Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65731 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049586 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 937
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 934

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent på BB?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey folks!

Sad lige og kiggede lidt BB på youtube den anden dag, og faldt over Ronnie Coleman. Kom til at tænke på hvad fedtprocentet er på de professionelle bodybuilderer.?

Meget lav?; elelr er det pga. de store muskler at de simpelthen er så makeret ALLE steder?

Lød lidt kringlet, men håber I forstår diskussions oplægget...

-MP-
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 165
Tilmeldt: 26. jul 2008, 10:12
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



3-4% Hvis de er i form. samtidig har de kørt en heftig dehydrering, som får Cuttet til at fremstå væsentligt bedre..
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2304
Tilmeldt: 16. jun 2007, 13:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor sundt er det egentlig, når fedtprocenten er så langt nede?

Jeg kunne forestille mig, at det var en smule ubehageligt at have så lidt fedt på kroppen..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Wopper skrev:Hvor sundt er det egentlig, når fedtprocenten er så langt nede?

Jeg kunne forestille mig, at det var en smule ubehageligt at have så lidt fedt på kroppen..


Det har intet med sundhed at gøre ..
I nogle tilfælde bliver det ligefrem livstruende :?
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1467
Tilmeldt: 8. feb 2008, 18:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan



Tænkte jeg også..

For jeg husker at have læst, at mænd skal have 2-5 % fedt på kroppen for at kunne overleve..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



der er på et tidspunkt hvor man ikke kan komme længere ned i fedt%, altså fedt der er livsnødvendigt og så vil der forbrændes muskler i stedet. Tror under 3-4% er umuligt
The one and only Patman:)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 9. apr 2008, 20:25
Geografisk sted: Sønderborg
 
Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan



Cutler var på 7% i hans nye film og der var han off season :? Han plejer at stå med 3-4% på scenen.

Men er det muligt at holde det i flere dage/uger?
Spis den vægt du er.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 872
Tilmeldt: 19. jan 2008, 14:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering


Hvis kvinder kommer der ned i BF, piner de da os deres krop?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: 19. aug 2006, 15:44
Geografisk sted: Silkeborg
 
Træner her: Form og Velvære
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Andreas Munzer, og Rich Gaspari er nok nogle af de få, som har været utroligt langt nede i fedt procent.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



SPH skrev:
incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering


Hvis kvinder kommer der ned i BF, piner de da os deres krop?


Jep det gør de, deres mens stopper osv osv. Der er ingen som snakker om sundhed på dette plan :D

Men som Incognito skriver kan en mand ikke komme under 5, ifølge de læger som udfører Dexa scanninger på mig vil en fedt % på under 4 være = død, hvor under 5 begynder man at tage af fedtet fra organer osv.
Hjemmeside
:Commitment:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 1. maj 2007, 11:21
Geografisk sted: Kbh s
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering


Okay. Jeg har hørt at Basso efter tour de france var nede på en fedtprocent der sagde 1.8%. I mine ører lyder det som en myte, men jeg mener at en person her fra siden hæftede sig ved at den var god nok, da det bare var kortvarigt.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 21. jan 2007, 18:31
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis man måler med tang eller andre metoder der ikke er lige så præcise som DEXA, vil det give skæve resultater ved høje eller lave fedtprocenter.
Bodybuildere er rigtigt gode til at smide underhudsfedtet, så hvis det er det man måler på (tang) vil det selv give meget lave procenter.
Det giver også mere mening for en bodybuilder at måle på den måde, det er jo præcis det fedt de vil af med, resten af fedtet er de ligeglade med.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 170
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



madein89 skrev:
incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering


Okay. Jeg har hørt at Basso efter tour de france var nede på en fedtprocent der sagde 1.8%. I mine ører lyder det som en myte, men jeg mener at en person her fra siden hæftede sig ved at den var god nok, da det bare var kortvarigt.


Ja man skal høre på meget vrøvl i denne verden..
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4239
Tilmeldt: 17. mar 2007, 17:51
Geografisk sted: Frederikshavn
 
Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan



incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering



Nå, nu bliver jeg - som "The New Dude" nok nødt til at lægge mig ud med en garvet rotte her på sitet ;)

- At det ikke skulle være muligt at få en fedtprocent på under 5, er løgn. I nogle sportsgrene tester de fedtprocenten, for at undgå ricicien at udøverne skulle være så udmagrede det ville være decideret sundhedsskadeligt. (fx highschool wrestling i USA, hvor det jo klart nok gælder om at være i så let en vægtklasse som muligt, da det jo så er dem man wrestler i mod, og har lettere ved at komme op i rangsystemet).

Grundet kravet om en fedtprocent på under 5, er der faktisk udøvende der snyder i testen, da det bliver målt pr. urinprøve - simpelthen fordi de ikke måtte wrestle, grundet en fedtprocent på under 5!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 341
Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:48
Geografisk sted: Viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er rigtigt nok at en "normal" person ikke kan komme under 5% ved en dexa måling, men i skal lige tænke på de her gutter vejer +130 kg så når de har en fedt procent på 4% er det jo stadig meget mere end en "normal" på 6-8 %.

Grunden til man ikke kan komme meget længere ned er jo da det begynder at tære på fedtet omkring hjertet og de andre organer. Men da disse BB'er så som coleman og cutler vejer så meget mere end os andre så kan de få en lavere procent da de bare skal opretholde fedt om organerne...
The unexamined life is not worth living. - Socrates...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 376
Tilmeldt: 17. nov 2007, 15:05
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lasse bassen skrev:Det er rigtigt nok at en "normal" person ikke kan komme under 5% ved en dexa måling, men i skal lige tænke på de her gutter vejer +130 kg så når de har en fedt procent på 4% er det jo stadig meget mere end en "normal" på 6-8 %.

Grunden til man ikke kan komme meget længere ned er jo da det begynder at tære på fedtet omkring hjertet og de andre organer. Men da disse BB'er så som coleman og cutler vejer så meget mere end os andre så kan de få en lavere procent da de bare skal opretholde fedt om organerne...


Ehh.. 4 % er og bliver 4 %? om du vejer 50, 100 eller 150.. Så er 4 % stadig det samme?

Kan ikke se hvad du mener med dit indlæg..
Hjemmeside
:Commitment:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 1. maj 2007, 11:21
Geografisk sted: Kbh s
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (7)
Kostplan: Vis kostplan



MulleC skrev:
incognito skrev:målt ved dexa scanning eller MR er mænd generelt omkring 6-8 procent og kvinder omkring 10-12 procent

Generelt mener man at mennesker slet ikke kan komme under denne grænse, så når man hører tal under 6 procent skyldes det oftest fejl i målemetoden eller fejlestimering på grund af dehydrering



Nå, nu bliver jeg - som "The New Dude" nok nødt til at lægge mig ud med en garvet rotte her på sitet ;)

- At det ikke skulle være muligt at få en fedtprocent på under 5, er løgn. I nogle sportsgrene tester de fedtprocenten, for at undgå ricicien at udøverne skulle være så udmagrede det ville være decideret sundhedsskadeligt. (fx highschool wrestling i USA, hvor det jo klart nok gælder om at være i så let en vægtklasse som muligt, da det jo så er dem man wrestler i mod, og har lettere ved at komme op i rangsystemet).

Grundet kravet om en fedtprocent på under 5, er der faktisk udøvende der snyder i testen, da det bliver målt pr. urinprøve - simpelthen fordi de ikke måtte wrestle, grundet en fedtprocent på under 5!

1. Man kan ikke måle fedtprocent i en urinprøve
2a. Den nedre grænse for fedtprocent på 6-8 % er grænsen for mængden af fedt i kroppen. At man kan måle mindre med en tang f.eks. betyder ikke at fedtprocenten er lavere end denne grænse, men at der er fejl ved måleteknikken, et faktum der bliver yderligere forstærket, hvis den man måler på er dehydreret.
2b. Man kan til gengæld godt sige noget om hydreringsstatus udfra en urinprøve, så jeg er ret sikker på at det du taler om med en urinprøve ikke handler om fedt men om hydreringsstatus
3. Det er til gengæld et bedre argument, at hvis muskelmassen er høj nok, vil det skubbe fedtprocenten ned, fordi den samlede kropsmasse er højere, men da der altså også er fedt i muskelvæv, er det begrænset hvor meget lavere den kan kan. Men der er rapporteret tal på omkring 7% i gennemsnit for europæiske elite-BB'ere (sandsynligvis lige i underkanten af ifbb standard. Godt nok er Cutler og Co store, men ikke så meget større at det flytter procenten voldsomt. Du skal også huske på at mange af de store drenge har en heftig roid-gut, som vi ret beset ikke ved hvad indeholder. Flere ting tyder på at bodybuildere med enormt lidt hudfedt stadig godt kan lagre betragtelige mængder fedt omkring tarmene ,pga af voldsotm misbrug af androgener.
4. Ligemeget hvad vil jeg holde på at alle påstande om en reel fedtprocent på under 5% er konsekvenser af målefejl eller andre artefakter.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg leder lige efter studier hvor man har valideret kropssammensætning i BB'ere op til konkurrence med dexa, hydrostatisk vejning eller MR...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8499 ... d_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1136 ... d_RVDocSum

Der viser sig endnu et problem. Der findes faktisk flere ting der kan påvirke resultatet af en målng og det er om der bruges 2 eller 4 compartment model (normalt bruges 2, så vidt jeg ved). Desuden kan der også forekommer forstyrrelser mellem forskellige etniske grupper, men jeg tror ikke det er noget man normalt regner med...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9127 ... rom=pubmed
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har en mate der spiller fodbold på højt plan. Han er blevet målt af deres personale til 4,5 %, og har fået at vide at 4 er den laveste procent en drang kan have før at det bliver usundt.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Moqensen skrev:Jeg har en mate der spiller fodbold på højt plan. Han er blevet målt af deres personale til 4,5 %, og har fået at vide at 4 er den laveste procent en drang kan have før at det bliver usundt.


Før det bliver usundt er vist en underdrivelse. Når vi snakker så lave fedtprocenter snakker vi alvorlige konsekvenser for andre ting as well. Imunforsvaret vil forringes, hvilket betyder lettere sygdom m.m. Der er mange faktorer som absolut ikke er fordelagtig for sportsudøvere i så lav fedtskala. Desuden ved jeg af erfaring at målingerne som foretages i fodbold på højt plan IKKE er de mest præcise i verden. Ofte endda kun gennem en impedansvægt.. Så jeg betvivler gyldigheden om dette stærkt..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 15. feb 2006, 13:20
Geografisk sted: Amager
 
Træner her: City Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster