Mikkel leicht skrev:Tja meget simpelt sagt, hvis du over en længere periode bruger mere end du spiser så vil du tabe dig... Men der kan være små ting som kan spille ind, fx fedtstofferne (mættede) simpelt sukker etc... Men tror det er en fordel for at bevare massen at man lige en gang i mellem for en metabolsk stadie.. Men for de fleste sker dette efter træning hvor kroppen alligevel er bedre til at omsætte sukker og lagre energidepoter... Vil også være påpasselig med at cutte meget på de dage du ikke træner, specielt hvis du har 3 dage uden stimuli, som du nævner.. Der behøver ikke være ret meget for at vedvare muskelmasse, men inaktivetet sætter hurtigt sine spor, specielt i katabolsk tilstande, da kroppen nemmere bruger af dine muskeldepoter..
Ja okay, men hvis jeg nu sørger for at få nok protein indenbords - og så lave lidt cardio på mine off dage... Jeg vil ikk mene jeg er inaktiv, hvis jeg træner man-,tirs-,tors- og fredag, og så begynder at supplere med cardio efter træning og weekend.
Nogen skriver jo at hvis man vil tage på, skal man i kcal overskud hele tiden og omvendt ved cut. Men har også læst flere steder at det er super smart at have en snack dag om søndagen, hvor man ligger i kcal overskud - for at snyde insulin eller sådan noget - så det ikke bliver "normalt" for kroppen at være i kcal underskud og derved vænner sig til det.