Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 975
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 972

Følg bodybuilding.dk på

Vil det blive fedt?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er af den overbevisning, at hvis man ikk kan løfte særlig meget, i de 3 store. Så bliver man ikk større, ved dog det nok ikke passer, og bliver dog stadig stærkere og stærkere.

Dog er muskelmassen, langt fra stor. Men passer udsagnet " små vægte, små muskler"

Mit program
DAG1 - A
Front Squat
Bench Press
Bent-over Row
Military Press
Pullups
Curls
Tricep øvelse
Mave

DAG2 - B
Baglår
Incline DB Press
One arm DB-Row
Military Press
Dips
Bicep øvelse
Tricep øvelse
Mave

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Udsagnet total forvirring passer på den her topic :lol:
Emme: vil det blive fedt?
Spørgsmåls om hvorvidt man skal kunne løfte meget i de 3 store for at blive stor?
og til sidst et trænings program?
What the........ :lol:

Jeg kan dog ret hurtigt svare dig på dit spørgsmål om at man skal kunne løfte "meget" for at kunne blive stor? selvfølgelig skal man ikke kunne det, det giver vel næsten sig selv, alle har forskellige udgangspunkter, det det handler om er at man husker at presse sig selv når man træner, og grunden til at man bør ha de 3 store med i sit program er at de aktivere alt flere muskler i kroppen, end hvis du hoppede på en eller anden maskine eller laver isolerings øvelser.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Haha forstår dig godt, mente selfølgelig at jeg var under bulk. Og om det der så røg indenbords, ville blive fedt.

Men nu siger du presse sig selv, hvordan vil du definere det ?

Fordi jeg har altid det udgangspunkt, at jeg skal være lige ved at dø, i det sidste sæt. Det er vel at presse sig selv :)?

iboy skrev:Haha forstår dig godt, mente selfølgelig at jeg var under bulk. Og om det der så røg indenbords, ville blive fedt.

Fordi jeg har altid det udgangspunkt, at jeg skal være lige ved at dø, i det sidste sæt. Det er vel at presse sig selv :)?

I de kredse jeg befinder mig i, plejer vi at snakke om det med at presse sig selv skal være sådan at man er svimmel efter sidste sæts udførelse. Så din lige ved at dø kan du godt pakke sammen, og træne lidt hårdede.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du behøver ikke træne overdrevet tungt for at blive større.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

MagDG skrev:
iboy skrev:Haha forstår dig godt, mente selfølgelig at jeg var under bulk. Og om det der så røg indenbords, ville blive fedt.

I de kredse jeg befinder mig i, plejer vi at snakke om det med at presse sig selv skal være sådan at man er svimmel efter sidste sæts udførelse. Så din lige ved at dø kan du godt pakke sammen, og træne lidt hårdede.

Det var da en åndsvag tilgang... selvfølgelig skal man ikke træne til man er svimmel, medmindre man har en vildt lav træningsfrekvens...
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Man kan ikke være stor uden at være stærk, sådan er det bare. Hvis du ikke bliver stærkere bliver du med stor sandsynlighed heller ikke større.

Hvor vidt du bliver tyk af dit bulk kommer an på hvor meget du ligger i overskud, hvor hårdt du træner og mange andre faktorer. Hold øje i spejlet, hvis du synes der ryger fedt på for hurtigt skal du skære ned i kalorier. Hvis du ikke tager synderligt vægt på ka du spise noget mere, det er umuligt at sige ud fra dit spørgsmål eftersom du ingen oplysninger giver, og selv med diverse tal og stats vil det stadig være mere eller mindre gætværk.

Du mangler noget mere bentræning i dit program.

Det er forskelligt fra person til person hvor hårdt de føler de skal træne for at få resultater. Selvfølgelig skal man træne hårdt, men rigtig mange af de store (f.eks. Jim Wendler) er af den overbevisning at man får de bedste resultater ved, at holde en smule igen så du ikke skal kravle ud af centret hver gang. Det har noget at gøre med, at man får det første får pænere teknik med vægte man kan håndtere, frem for vægte man kun lige kan løfte, der går længere tid før man stagnere, skadesrisikoen bliver sænket, dit CNS bliver ikke tævet i samme grund og meget andet. Personligt har jeg også oplevet de bedste gains hvis jeg har haft til en rep eller to ekstra i et par set af mine øvelser hver træning.
Det skal selvfølgelig ikke hverken forståes som, eller bruges som undskyldning for at løfte lette vægte, de skal selvfølgelig stadig være tunge, men stadig håndterbare.
With dreams to be a King, first one should be a man

Reputation point: 5

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 175.00

D-D skrev:Man kan ikke være stor uden at være stærk, sådan er det bare. Hvis du ikke bliver stærkere bliver du med stor sandsynlighed heller ikke større.

Hvor vidt du bliver tyk af dit bulk kommer an på hvor meget du ligger i overskud, hvor hårdt du træner og mange andre faktorer. Hold øje i spejlet, hvis du synes der ryger fedt på for hurtigt skal du skære ned i kalorier. Hvis du ikke tager synderligt vægt på ka du spise noget mere, det er umuligt at sige ud fra dit spørgsmål eftersom du ingen oplysninger giver, og selv med diverse tal og stats vil det stadig være mere eller mindre gætværk.

Du mangler noget mere bentræning i dit program.

Det er forskelligt fra person til person hvor hårdt de føler de skal træne for at få resultater. Selvfølgelig skal man træne hårdt, men rigtig mange af de store (f.eks. Jim Wendler) er af den overbevisning at man får de bedste resultater ved, at holde en smule igen så du ikke skal kravle ud af centret hver gang. Det har noget at gøre med, at man får det første får pænere teknik med vægte man kan håndtere, frem for vægte man kun lige kan løfte, der går længere tid før man stagnere, skadesrisikoen bliver sænket, dit CNS bliver ikke tævet i samme grund og meget andet. Personligt har jeg også oplevet de bedste gains hvis jeg har haft til en rep eller to ekstra i et par set af mine øvelser hver træning.
Det skal selvfølgelig ikke hverken forståes som, eller bruges som undskyldning for at løfte lette vægte, de skal selvfølgelig stadig være tunge, men stadig håndterbare.

:goodpost: Siger mange tak! det beskrev det vildt godt!

MagDG skrev:I de kredse jeg befinder mig i, plejer vi at snakke om det med at presse sig selv skal være sådan at man er svimmel efter sidste sæts udførelse. Så din lige ved at dø kan du godt pakke sammen, og træne lidt hårdede.

Hvis jeg dødløfter eller squatter, bliver jeg svimmel selv om jeg laver en 5'er på 70% af 1RM. Var det ikke bedre at holde sig til definitionen om "presse sig selv", som hvor tæt man ligger på sit max i en given rep-range.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00