Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jok skrev:Når du blender det sammen, vil det jo stadig indeholde det samme
Konsistensen og smagen derimod vil jo selvfølgelig blive noget andet

NGS skrev:Når du blender det, bliver det varmet lidt op, og når det bliver varmet lidt op, så fordamper proteinerne i proteinpulveret.

Ioxer skrev:NGS skrev:Når du blender det, bliver det varmet lidt op, og når det bliver varmet lidt op, så fordamper proteinerne i proteinpulveret.
korrekt. Det er det samme, når man steger kød. Når proteinerne kommer over 50 grader celcius, så fordamper proteinerne simpelthen. Derfor skal man altid holde hovedet indover stegepanden for at indånde proteindampene. Af samme grund, skal du indånde dampene, når du tager låget af din blender.

SouthPole skrev:Jeg aner ikke om det jeg siger her har hold i noget - måske en ekspert kan be/afkræfte dette:
Kroppen skal vel bruge mindre energi på at nedbryde fødevarer der er blendet i smadder? Går ud fra der er en forskel på at spise en gulerod, eller blende den til suppe - rent nedbrydningsmæssigt??
Nogen eksperter, eller flamers derude?

Magic-MJ-Music skrev:SouthPole skrev:Jeg aner ikke om det jeg siger her har hold i noget - måske en ekspert kan be/afkræfte dette:
Kroppen skal vel bruge mindre energi på at nedbryde fødevarer der er blendet i smadder? Går ud fra der er en forskel på at spise en gulerod, eller blende den til suppe - rent nedbrydningsmæssigt??
Nogen eksperter, eller flamers derude?
Når det er blendet, vil det blot blive optaget af kroppen lidt hurtigere, da det er flydende. Men det er begrænset hvor meget.
Håber det var svar nok.

Ioxer skrev:NGS skrev:Når du blender det, bliver det varmet lidt op, og når det bliver varmet lidt op, så fordamper proteinerne i proteinpulveret.
korrekt. Det er det samme, når man steger kød. Når proteinerne kommer over 50 grader celcius, så fordamper proteinerne simpelthen. Derfor skal man altid holde hovedet indover stegepanden for at indånde proteindampene. Af samme grund, skal du indånde dampene, når du tager låget af din blender.
Christian A skrev:Tvivler på at temperaturen stiger så meget i en blender, at proteinerne fordamper

Jok skrev:Christian A skrev:Tvivler på at temperaturen stiger så meget i en blender, at proteinerne fordamper

Loth skrev:Når maden bliver blendet skal kroppen bruge længere tid og dermed så vidt jeg har forstået mere energi på at skille den tykflydene masse ad, end hvis væske og mad er skildt hver for sig ved indtagelse...
Magic-MJ-music skrev:Når det er blendet, vil det blot blive optaget af kroppen lidt hurtigere, da det er flydende. Men det er begrænset hvor meget.
Håber det var svar nok.

Ioxer skrev:Mht blendet mad, så er overfladearealet, som enzymerne sætter sig på, større, fordi det ikke kommer ned i klumper.
Mht fast føde, så tygger man det og inkorporerer derfor enzymer (fra spyttet), så det bliver nedbrudt allerede på vej ned til mavesækken.
Jeg har absolut ikke noget endegyldigt svar. Det var bare mine tanker

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster