Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1237
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Vinterdepression

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har et projekt i produktudvikling hvor vi skal udvikle et produkt der kan hjælpe imod vinterdepression.
Jeg skriver derfor her inde fordi jeg mangler inspiration.
Selve brugsprocessen kan være en teknisk indretning såsom en lys-/lyd-/duftgiver, som skaber det miljø, den stemning og den sanseoplevelse, der gør, at mennesket kan genfinde de lyse måneders gode humør. En medicinsk løsning indgår ikke i overvejelserne om produkttype.
Nogen der kan og vil hjælpe? Eller måske en der selv bliver vinterdeprimeret år efter år, og har fundet sine egen løsning, og ønsker at dele ud af den.

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Silkeborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu plejer ikke at blive særlig hårdt ramt, men det hjælper meget for mig at tage i solarie. Det lyder fucked up men det gør det altså.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Desværre er jeg ekstremt hårdt ramt af depression, men planlægning, planlægning, planlægning, er i mit tilfælde vigtigt, derfor er det jo ikke ens for alle.
Jeg plejer at være aktiv bruger herinde, men efter det mørke og grå vejr har forstyrret mit sind har jeg sporadisk været inde og kigge på diverse indlæg, men ikke haft overskud til at kommentere på nogen overhovedet.
Men planlægning af min hverdag/ uge er ekstremt vigtig, fitness centret bliver besøgt 7 dage ugentligt, derudover forsøger jeg at have gøremål for hver dag i løbet af ugen, dette kan være kurbad, dyrke yoga, besøge en god ven, så planlægning og se frem til bare små ting i livet, er en forudsætning for at komme gennem efterår og vinter.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Musik hjælper mig.
Istedet for at fokusere på mørket, kulden og andet demotiverende, så fokusere jeg på det gode vinteren bringer.
Her iblandt Julen. Det er en tid jeg finder behagelig og jeg får set den elskede familie igen.
Derfor får den max gas med julemusik og julebag (can't bake fo' shit, så jeg køber istedet), julekalendere osv.
Gerne i november måned og december måned.
Da jeg havde bil købte jeg julelys/dioder i farverne grøn/rød/hvid og satte dem rundt i kabinen i bilen.
Så blev de tændt om morgenen før job/uddannelse. (det kan dog koste en bøde hvis politimanden er julehader! :lol: )
Jeg fik dog for det meste smil. Godt med høj glad julemusik i bilens stereo også.
På med nissehue første december eller andet godt. GO NUTS!!
Alt for at tænde den glade gnist.
Har hørt at solarie også er godt fordi vi ikke får nok sol om vinteren. :-k
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

D vitamin.. Jeg høre til den brøkdel af befolkningen der bedre kan lide den kolde luft, mest af alt fordi jeg har det pisse varmt når jeg træner om sommeren. Det eneste negative jeg ser i vinter er at det bliver hurtigt mørkt.
Be excellent to each other!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

D vitamin er en mangelvare uden sollys, og derfor også om vinteren, hvorfor det kan være smart at supplere med i de mørke måneder. Solarie hjælper også på dette, men der kan også være en mere psykologisk effekt af "solen" og varmen i solariet der gør det for en. personligt drømmer jeg mig altid væk på ferie i syden, når jeg tager i solarie. Det hjælper, for mig, også på at afstresse ved lige at få den lille "ferie" en gang imellem.

"Centopani": Jeg mener der blev lavet et forsøg engang, som de viste på tv, med forskelligt farve lys og hvilken indvirkning det havde på humør, vågenhed osv. De kom vidst frem til at blåt lys var bedst. Det var vidst ikke noget voldsomt stort forsøg, men kunne være en ting at fokusere på.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Kunstigt sollys - altså de der lamper man skal sidde foran et vis tidsrum hver dag, har hjulpet mig meget. Men arh altså, det er ret irriterende at skulle bruge tid på det - og at huske at få den tændt hver dag.
I stedet opdagede jeg en dag et vækkeur, der er en kombi af en sollyslampe og en clockradio. Den starter med at lyse svagt ½ time før man skal op og lyset stiger så i intensitet, indtil det er tid for alarmen. Og så får man 2in1: for det første er det lettere at vågne og komme ud af sengen, fordi kroppen allerede er lidt vækket og for det andet har man fået en go portion "sollys" til at danne D-vitamin ud fra.
Det virker i hvert fald for mig... :D

Den kan i øvrigt VARMT anbefales til alle B-mennesker, der har problemer med at vågne om morgenen...
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:222,5 kg Dødløft: 245 kg
Brugeravatar

Reputation point: 60

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Tilbage til Off topic