Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1592
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

Vitaminer på pilleform skadeligt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

http://ing.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=200770228007&NL=1&Category=FORSKNING

Den sprang lige i øjnene. Lidt skræmmende hvis den undersøgelse holder stik.
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut

Reputation point: 0

Geografisk sted: Grenaa

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Man kan jo så indtage vitaminer der ikke er kunstigt fremstillede, men er udvundet fra planter.
Udover det synes jeg ikke helt den undersøgelse lader til at være helt vandtæt.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Synes også det lyder mærkværdigt :?

Cut cut cut cut

slettet
Sidst rettet af WILD-ZYC 15. mar 2007, 20:36, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 10

Den holder fint vand - at supplere med megadoser af enkelte ting er aldrig nogen god ide.

Alting i naturen virker i synergi, og man kan bestemt ikke regne med at en enkeltkomponent har samme effekt alene som den har i sin oprindelige form.

Bemærk at der ikke er forskel på stofferne - molekyler er molekyler - det er blot et spørgsmål om hvilke de indtages i selskab med. Hvad der kunne være vældigt spænenende at se hvad der skete hvis man indtog samme doser i form af gulerødder.

Konklusion: hold jer til masser af frugt og grønt og suppler med en vitaminpille med fornuftige doser (medmindre der er tale om evidens for andet, som feks. for ascorbinsyres vedkommende).
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

helt enig med smeden.. vitamin tilskud skal ikke overdrives.. det har absolut ingen posetive sider at misbruge noget som helst, hverken stoffer,smøger,alc. eller vitaminer for den sags skyld. alt med måde :wink:
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Er helt sikkert enig. Selvfølgelig skal man ikke overdrive med brugen af vitaminpiller, som med så meget andet. Det er jo logik for burhøns :D

Men som smeden også siger, det kunne være interessant at se en undersøgelse hvor man fik samme mængde vitaminer gennem kost og så se om det i den sammenhæng var farligt.

Cut cut cut cut

Simonb skrev:......
Men som smeden også siger, det kunne være interessant at se en undersøgelse hvor man fik samme mængde vitaminer gennem kost og så se om det i den sammenhæng var farligt.

Det er jeg ret sikker på at jeg har set på et tidspunkt - men om det var i et tidsskrift eller en fjernsynsudsendelse kan jeg overhovedet ikke huske. Jeg kan blot huske at resultatet var at megadosering gennem kosten ikke gav samme bivirkninger som megadosering med de rene stoffer.
Årsagen skulle angiveligt være, som andre her også påpeger, at det ikke er ligegyldigt hvilken "kontekst" man indtager vitaminer og mineraler i.

Logbog: Ingen logbog

Smeden skrev:Den holder fint vand - at supplere med megadoser af enkelte ting er aldrig nogen god ide.

Alting i naturen virker i synergi, og man kan bestemt ikke regne med at en enkeltkomponent har samme effekt alene som den har i sin oprindelige form.

Bemærk at der ikke er forskel på stofferne - molekyler er molekyler - det er blot et spørgsmål om hvilke de indtages i selskab med. Hvad der kunne være vældigt spænenende at se hvad der skete hvis man indtog samme doser i form af gulerødder.

Konklusion: hold jer til masser af frugt og grønt og suppler med en vitaminpille med fornuftige doser (medmindre der er tale om evidens for andet, som feks. for ascorbinsyres vedkommende).

At indtage vitaminer i for store doser er ikke sundt, men her nævner de da ikke doser?
De nævner bare så vidt jeg kan se, at generelt indtag af vitaminpiller øger dødeligheden, hvilket ikke holder vand - mener jeg.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

gripmaster skrev:
Simonb skrev:......

Det er jeg ret sikker på at jeg har set på et tidspunkt - men om det var i et tidsskrift eller en fjernsynsudsendelse kan jeg overhovedet ikke huske. Jeg kan blot huske at resultatet var at megadosering gennem kosten ikke gav samme bivirkninger som megadosering med de rene stoffer.
Årsagen skulle angiveligt være, som andre her også påpeger, at det ikke er ligegyldigt hvilken "kontekst" man indtager vitaminer og mineraler i.

Okay. Hvis du lige falder over den undersøgelse igen, må du meget gerne sende mig en pb. Synes faktisk det er ret interessant.

Simonb skrev:Okay. Hvis du lige falder over den undersøgelse igen, må du meget gerne sende mig en pb. Synes faktisk det er ret interessant.

Jeg skal prøve at huske det.

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster