Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Simonb skrev:......
Men som smeden også siger, det kunne være interessant at se en undersøgelse hvor man fik samme mængde vitaminer gennem kost og så se om det i den sammenhæng var farligt.

Smeden skrev:Den holder fint vand - at supplere med megadoser af enkelte ting er aldrig nogen god ide.
Alting i naturen virker i synergi, og man kan bestemt ikke regne med at en enkeltkomponent har samme effekt alene som den har i sin oprindelige form.
Bemærk at der ikke er forskel på stofferne - molekyler er molekyler - det er blot et spørgsmål om hvilke de indtages i selskab med. Hvad der kunne være vældigt spænenende at se hvad der skete hvis man indtog samme doser i form af gulerødder.
Konklusion: hold jer til masser af frugt og grønt og suppler med en vitaminpille med fornuftige doser (medmindre der er tale om evidens for andet, som feks. for ascorbinsyres vedkommende).

gripmaster skrev:Simonb skrev:......
Men som smeden også siger, det kunne være interessant at se en undersøgelse hvor man fik samme mængde vitaminer gennem kost og så se om det i den sammenhæng var farligt.
Det er jeg ret sikker på at jeg har set på et tidspunkt - men om det var i et tidsskrift eller en fjernsynsudsendelse kan jeg overhovedet ikke huske. Jeg kan blot huske at resultatet var at megadosering gennem kosten ikke gav samme bivirkninger som megadosering med de rene stoffer.
Årsagen skulle angiveligt være, som andre her også påpeger, at det ikke er ligegyldigt hvilken "kontekst" man indtager vitaminer og mineraler i.

Simonb skrev:Okay. Hvis du lige falder over den undersøgelse igen, må du meget gerne sende mig en pb. Synes faktisk det er ret interessant.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster