Hvor meget fedt er der i bodylabs omega 3 kapsler? Jeg tager 2 om dagen og ifølge myfitnesspal er der 1g fedt i sådan en to kapsler..
Det er også korrekt, der er 0,5g pr. pille.
Men er der noget sundhedsmæssigt forkert i at lave en omelet med 3 æg og 30g ost for at få det meste af det fedt jeg skal have på en dag igennem det ene måltid? Så synes jeg personligt det ville være nemmere at spise det som et mellemmåltid om eftermiddagen.
Nej det mener jeg ikke, at der er. Derudover får jeg også 3 æg og 30g fed ost til 24g fedt, hvilket virker meget normalt. Hvis det passer dig godt, ser jeg i hvert fald ingen grund til at lave det om.
Hvordan ville du vurdere billedet af min kostplan jeg postede i sidste indlæg?
Jeg vil generelt skrue op for grøntsagerne, altså de grove af dem. Jeg synes du skal fokusere mere på grøntsager som, broccoli, blomkål, spinat, gulerodder, peberfrugter osv. Find nogle artikler om kost, bl.a. på bodylab, maxer eller her på siden.
Jeg får tit at vide på grund af min vægt at jeg bør øge muskelmassen i stedet, mit problem er at jeg er det man vel vil definerer som "tynd fed" jeg er meget lille og spinkel over hele kroppen undtagen maven.. Jeg vil utroligt gerne have cuttet det sidste af mavefedtet af inden jeg begynder at bulke op så jeg ikke risikere at øge fedtprocenten omkring maveregionen yderligere da den i forvejen irriterer mig, og jeg bestemt ikke ønsker den skal blive større inden sommer hvor man begynder at gå i t-shirt. - Et andet faktum er at jeg gerne vil have synlige mavemuskler når jeg begynder at bulke op, men det er måske mindre vigtigt, det kan man jo altid cutte sig til senere i forløbet.. Bare min fedtprocent i maveregionen ikke bliver større end den er i forvejen.
Jeg kan følge din tankegang, men da du allerede er nede på 61 kg, og du er lavt på kalorier, mener jeg ikke, at det vil gavne dig særlig meget. Såfremt du vil smide mere, vil jeg råde dig til at hæve aktivitet niveauet, og lade kalorierne blive, hvor de er evt. øge dem, hvis du indfører mere træning. Overordnet synes jeg, at du skal blive ved med din træning ikke for at tabe dig yderligere, men for at få mere muskelmasse. Det er min holdning, men det kan være, at der andre brugere, der mener det er bedre at cutte det sidste overflødige væk, og så få bygget muskler op.