Jeg har i det sidste års tid trænet 2 split 4 gange i ugen, men fodboldsæsonen begynder snart, og derfor vil jeg gerne give mig i kast med et fullbody-program 3 gange i ugen da det passer bedre. Jeg er stadig i en fundament-fase niveaumæssigt.
jeg skriver for at få nogle andres syn på øvelsessammensætning og min struktur på mit program. Øvelserner er valgt ud hvad for nogle øvelser jeg kan lide (dog med en bagtanke bag) og hvordan jeg lyster at træne, hvilket er en stor faktor for mig, når jeg træner. Det er også derfor jeg ikke bare har fundet et færdiglavet program.
Målet er øget muskelmasse og blive større overall / opbygge Fundament. Forhåbentlig også stærkere. Derudover er målet også større arme
.Her er templaten:
Pas A:
Back Squat (high bar)
RDL
BB Bænkpres
DB Rows
Dips
EZ-bar Curls
Pas B:
Konv. DL
Split-squat variant / Hack squat (med vægtstang) / benpres / Lunges
DB Shoulder Press
Chin-ups
Close Grip bænkpres
DB Curls
Mave på 2 af ugens 3 træninger.
4-6 X 4-6 i de store basisøvelser. Progression: Lineær eller "Back to Basic-progression". Har jeg ikke helt bestemt endnu.
4-6 X 6-10 i lidt mindre øvelser. Progression: Dagsform / øgning af sæt og reps over tid.
Køres 3 gange i ugen A-B-A . Samme struktur hver uge, så Pas B bliver altid kun kørt en gang i ugen.
Øvelser med skråstreg ( / ) : En enkelt øvelse pr. periode, dvs. at de vil blive varieret over tid/ pr. cyklus.
De andre øvelser vil også blive varieret over tid alt efter behov og periodisering, men nok ikke så ofte.
Kom gerne med inputs.
Og som sidenote:
- Hvad er jeres erfaringer med hensyn til resultater i form af øget muskelmasse med (kun) fullbody 3 gange i ugen?