Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1108
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har de sidste par uger kørt et 2-split (ben,ryg,biceps,mave) / (bryst,skulder,triceps,nakke), og vil egentlig gerne have en vurdering af det

dag1+3:
Squat 5x5
Calf raise

Dødløft 5x5
BB Bent over row
Pull up

BB curl
DB preacher curl
Wrist curl

Crunches på coreball / Vertical leg-hip raise
DB side bend

Dag2+4
Bænk 5x5
DB decline bænk
DB incline bænk

Military press 5x5
Lateral raise
Front raise

Closegrip BP
French press
Dips

BB Shrugs

Bonus info:
* Har 3 brystøvelser, selvom nogen nok vil mene jeg kunne tage "decline" fra.. Men det har jeg valgt, fordi jeg godt kan lide at tæske patterne ekstra meget igennem, og det synes jeg egentlig fungere meget godt.

*Pull up har jeg meget meget svært ved at udføre UDEN hjælp.. kan jeg vente med at lave den og så bare holde mig til Bent over row og DL, indtil min ryg er styrket lidt?

*Overvejer lidt at erstatte Wrist curl med en ekstra Biceps-iso. øvelse.. Jaja, mange vil nok sige det er for meget.. Men. Ja.. hvad ville så være en god en der?

*Har prøvet Dragon Flags, men der mangler min mave nu en del endnu :) Er "crunches på en coreball" og Side Bend så gode nok start-øvelser der?

*Hvilken er bedst til Lateral Deltoid, "Lateral raise" eller "Upright row"?

Det var vist det, lige i første omgang :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

* Har 3 brystøvelser, selvom nogen nok vil mene jeg kunne tage "decline" fra.. Men det har jeg valgt, fordi jeg godt kan lide at tæske patterne ekstra meget igennem, og det synes jeg egentlig fungere meget godt.
Tag da decline fra, du rammer alligvel det samme med dips. Husk, der er en grænse for hvor meget du kan stimulere.

*Pull up har jeg meget meget svært ved at udføre UDEN hjælp.. kan jeg vente med at lave den og så bare holde mig til Bent over row og DL, indtil min ryg er styrket lidt?
Hvor mange kan du lave? Er der en assist maskine? Du kan sådan set godt lave noget pulldowns i maskine hvis du slet ikke kan lave nogen.

*Overvejer lidt at erstatte Wrist curl med en ekstra Biceps-iso. øvelse.. Jaja, mange vil nok sige det er for meget.. Men. Ja.. hvad ville så være en god en der?
Bare smid den ud, - du får ikke andet end seneskedehindebetændelse af det fis.

*Har prøvet Dragon Flags, men der mangler min mave nu en del endnu Er "crunches på en coreball" og Side Bend så gode nok start-øvelser der?
Jeps, bare ikke over 12 reps, vel?

*Hvilken er bedst til Lateral Deltoid, "Lateral raise" eller "Upright row"?
Lateral raise.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Lateral Raises er god. Jeg har aldrig taget mange kg i den, men jeg har altid udført den strict og det har givet mig en flot skulder i dag. Lige nu tager jeg 7 kg i den, men kører som sagt også meget strict :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Smeden skrev:Tag da decline fra, du rammer alligvel det samme med dips. Husk, der er en grænse for hvor meget du kan stimulere.

Your wish is my command... Decline er væk fra torsdag af ;)

Hvor mange kan du lave? Er der en assist maskine? Du kan sådan set godt lave noget pulldowns i maskine hvis du slet ikke kan lave nogen.

Ganske få, en 3-4 stykker á 3 sæt uden hjælp.. Med assist-maskinen kan jeg godt snige mig op på 8 reps i 3 sæt.. Men skal jeg så bare bruge den, og så falde lidt i hjælp hver gang, indtil jeg kan lave dem uden hjælp?

Bare smid den ud, - du får ikke andet end seneskedehindebetændelse af det fis.

Done... Det har mange fortalt mig siden jeg først bragte det på banen, så ud med den..

Jeps, bare ikke over 12 reps, vel?

Selvfølgelig ikke.. Kan jeg godt lave Crunches med 12 reps, selvom jeg laver alle andre øvelser med 5-8?

Lateral raise.

Så må det blive den :)

Jakob skrev:Lateral Raises er god. Jeg har aldrig taget mange kg i den, men jeg har altid udført den strict og det har givet mig en flot skulder i dag. Lige nu tager jeg 7 kg i den, men kører som sagt også meget strict :)

Ja, det er sgu ikke en man stiger i så tit har jeg også indset :) Jeg tager lige nu 5kg, og gør det så strict som muligt.. Har set flere ned i centeret gøre det med 12-14kg.. Men strict? NÆPPE! :roll:

Procentmæssigt, så stiger du jo en hel del. Startede også med 4-5 kg og er nu på de 7 kg, hvilket er fint for mig. Laver den kun for at få en flot skulder med symmetri. Styrken kommer igennem alm. skulderpres og bænkpres - eventuelt military pres.
Brugeravatar

Jakob skrev:Procentmæssigt, så stiger du jo en hel del. Startede også med 4-5 kg og er nu på de 7 kg, hvilket er fint for mig. Laver den kun for at få en flot skulder med symmetri. Styrken kommer igennem alm. skulderpres og bænkpres - eventuelt military pres.

Det er selvf. rigtig nok... Hvorfor skulle man vælge Skulder fremfor Mili Presses, hvis man ville det? :)

Hirntot skrev:
Jakob skrev:Procentmæssigt, så stiger du jo en hel del. Startede også med 4-5 kg og er nu på de 7 kg, hvilket er fint for mig. Laver den kun for at få en flot skulder med symmetri. Styrken kommer igennem alm. skulderpres og bænkpres - eventuelt military pres.

Det er selvf. rigtig nok... Hvorfor skulle man vælge Skulder fremfor Mili Presses, hvis man ville det? :)

Den skal jeg lige have en gang til :)
Brugeravatar

Ganske få, en 3-4 stykker á 3 sæt uden hjælp.. Med assist-maskinen kan jeg godt snige mig op på 8 reps i 3 sæt.. Men skal jeg så bare bruge den, og så falde lidt i hjælp hver gang, indtil jeg kan lave dem uden hjælp?
Det kan du da godt - en anden approach er at lave f.eks. 8 sæt med 2 gentagelser (UDEN at gå til failure) og så øge dine gentagelser lansomt indtil du kan lave 2 sæt med 8.

Selvfølgelig ikke.. Kan jeg godt lave Crunches med 12 reps, selvom jeg laver alle andre øvelser med 5-8?

Det tror jeg ikke vi bliver uvenner over :whistle:
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Jakob skrev:Det er selvf. rigtig nok... Hvorfor skulle man vælge Skulder fremfor Mili Presses, hvis man ville det? :)

Den skal jeg lige have en gang til :)[/quote]

Hehe.. ja, den virker nok lidt forvirrende...
Mente: Hvorfor skal jeg vælge Shoulder Press fremfor Military Press? Har fået Shoulder anbefalet af rimelig mange efterhånden fremfor Mili.. Men hvad er fordelen ved den fremfor den anden? :|

Smeden skrev:Det kan du da godt - en anden approach er at lave f.eks. 8 sæt med 2 gentagelser (UDEN at gå til failure) og så øge dine gentagelser lansomt indtil du kan lave 2 sæt med 8.

Det må jeg lige prøve næste gang så... Eller 6 sæt med 3 gentagelser... Det prøver jeg :)

Det tror jeg ikke vi bliver uvenner over :whistle:

Super.. Så må det blive en 12 reps...

Hvad mener du med shoulderpress? Siddende med håndvægte?
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Skulderpres er vist altid med håndvægte, hvorimod military er med barbell :´)
Retter lige mig selv, forskellen ligger i positionen, siddende eller stående! Military ser sjov ud, tror jeg vil prøve den en dag :D
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Smeden skrev:Hvad mener du med shoulderpress? Siddende med håndvægte?

Mili :
http://www.exrx.net/WeightExercises/Del ... Press.html

Shoulder med barbell:

med dumbbell:

Men hvad er forskellen, altså i stimulering af musklen? Har nemlig fået anbefalet Shoulder fremfor Military..

8800 skrev:Skulderpres er vist altid med håndvægte, hvorimod military er med barbell :´)
Retter lige mig selv, forskellen ligger i positionen, siddende eller stående! Military ser sjov ud, tror jeg vil prøve den en dag :D

Military owner skulderpres til hver en tid :twisted: :8
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00