Vil gerne høres jeres vurdering til mit træningsprogram. Jeg er helt klart nybegynder, men har læst aktikler og fulgt med i forumet herinde i nogle uger.
Jeg har trænet ca. 6 måneders useriøst styrketræning, hvor det har været mere eller mindre planlagt hvad der skulle trænes inden, og kosten så endnu værre ud. Men har trænet rimeligt med Cardio løbende.
Nu sker kosten anderledes ud, spiser mere og meget sundere, desuden er jeg begyndt med bodylabs whey 80 for at få nok protein. Jeg har trænet et par uger med mit fullbody program som jeg selv har stykket frem ud fra hvad jeg har læst herinde. Ville lige høre om I mener jeg spilder min tid.
Mit mål generelt er at blive stærkere, lidt større og måske endda få et lidt mere "fit" overkrop da det er som om det kun er de 2 øverste af sixpacken jeg har, også specielt da ekstra styrke vil være rart for mig at have som brandmand og intruktør i brand og redning.
Stats: Sørensen
Alder: 21
Højde: 180
Vægt: 74 kg
Fedt: 13 %
For at i bedre kan sætte jer ind i min form bænker jeg med 60 kg. (Ja, jeg er ny :p)
Mit ugentlige træningsprogram ser typisk således ud:
Mandag: Kickboxing
Tirsdag: Styrketræning
Onsdag: Kickboxing
Torsdag: Styrketræning
Fredag eller Lørdag: 2-3 timers landevejscykling eller 40 min løb.
Søndag: Styrketræning
Der er skåret et del øvelser væk,. Jeg har kørt efter dette program siden, jeg fik nogle hints fra jer.
Mit træningsprogram ser således ud alle 3 dage.
Squat 3x10
Dødløft 3x10
Bænkpress 3x10
Military press 3x10
Dips BW+5kg x10 / BW+10kg x10 / BW+12.5kg x10
Bent over rows 3x10
Pull down 3x10
Barbell Curl eller Dumbell Curl 3x10
Mave øvelser
Nogen idéer til forbedringer?