Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1558
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1556

Følg bodybuilding.dk på

Weight Gainer til mig?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg er en dreng på 17 år.
Da jeg vejer meget lidt vil jeg gerne tage nogle kilo på, ligemeget om det er fedt eller muskler.

Jeg træner hjemme hver anden dag hvor jeg laver dødløft, squads, bænkpres, military press, curls og 3 forskellige mavebøjninger.

Da jeg ikke har den største appetit ville jeg høre hvordan i synes jeg skal bruge mit Bodylab Weight Gainer.. Hvor mange gange om dagen skal jeg tage det, og hvor store doser? Vil gerne blive så fed/muskuløs så hurtigt som muligt.

Men dog ikke alt for fed. Vil ihvertfald gerne tage 15 kilo på
tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tag en god scoop på ca 100 gram lige efter træning af WG'en og så forsøg ellers bare at spis noget mere. Hvis det kniber med appetitten kan du også sagtens supplere med noget mere mælk, kakao, eller andet. Og så sørg også for at få noget protein ned umiddelbart inden sengetid, det er der mange nybegyndere der glemmer :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Husk at WG kun er et suppliment til den normale kost. Det bedste råd er "Spis, spis, spis" - jo mere du spiser og preser dig selv, desto mere appetit får du på langt sigt.

WG er et godt tilskud, der er som sådan ikke nogen bestemt "dose", som man skal tage. Det er jo ikke medicin :)

Prøv at bland en shake og find ud af hvor meget der skal i før det smager godt, og så hælder du bare 1-3 af dem ned om dagen :)

JaU.DK skrev:Husk at WG kun er et suppliment til den normale kost. Det bedste råd er "Spis, spis, spis" - jo mere du spiser og preser dig selv, desto mere appetit får du på langt sigt.

WG er et godt tilskud, der er som sådan ikke nogen bestemt "dose", som man skal tage. Det er jo ikke medicin :)

Prøv at bland en shake og find ud af hvor meget der skal i før det smager godt, og så hælder du bare 1-3 af dem ned om dagen :)

Du siger selv at WG er et supplement til almindelig kost, men du foreslår 1-3 shakes om dagen.

WG indeholder hurtige carbs (og protein), hvilket kun er ideelt at få lige efter træning.

Men ja - spis mere almindeligt mad, og suppler med WG efter træning :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Du siger selv at WG er et supplement til almindelig kost, men du foreslår 1-3 shakes om dagen.

WG indeholder hurtige carbs (og protein), hvilket kun er ideelt at få lige efter træning.

Men ja - spis mere almindeligt mad, og suppler med WG efter træning Blink

Hvad er der galt i at foreslå 1-3 shakes om dagen? Som vi begge er enige i, er det et supplement til den almindelige kost. DERFOR skal han drikke den mængde Weight Gainer, som gør at han kommer i kcal overskud.
Selvom det er hurtige carbs og Protein skader det jo ikke at drikke på andre tidspunkter? Hvis det er det eneste han kan få ned (Kender dog ikke hans appetit)

Hvis han virkelig har svært ved at spise nok, kan det da sagtens ske at han skal drikke 3 shakes om dagen.

Jeg sagde ligeledes at han skulle finde den dose, hvor det smagte bedst, jeg sagde jo ikke noget om, at hver shake skulle indeholde 400g WG og 600ml sødmælk?

JaU.DK skrev:

Men ja - spis mere almindeligt mad, og suppler med WG efter træning Blink

Hvad er der galt i at foreslå 1-3 shakes om dagen? Som vi begge er enige i, er det et supplement til den almindelige kost. DERFOR skal han drikke den mængde Weight Gainer, som gør at han kommer i kcal overskud.
Selvom det er hurtige carbs og Protein skader det jo ikke at drikke på andre tidspunkter? Hvis det er det eneste han kan få ned (Kender dog ikke hans appetit)

Hvis han virkelig har svært ved at spise nok, kan det da sagtens ske at han skal drikke 3 shakes om dagen.

Jeg sagde ligeledes at han skulle finde den dose, hvor det smagte bedst, jeg sagde jo ikke noget om, at hver shake skulle indeholde 400g WG og 600ml sødmælk?

Hurtige carbs bør i princippet ikke indgå i ens kost, BORTSET fra lige efter træning. Derfor bør det være det eneste tidspunkt man bruger WG.

Han skal IKKE drikke den mængde, så han kommer i kcal overskud, men derimod spise almindelig mad så han kommer i kcaloverskud. - Og jeg gider ikke høre på, at det kan være han ikke kan komme i kcaloverskud med almindelig kost, for det er fandme bare af at spise nok. Så må han blende noget mad og hælde det ned.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

Megadondeath skrev:Vil gerne blive så fed/muskuløs så hurtigt som muligt.

Forhåbentlig ikke?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Det er jo mest et spørgsmål om hvor meget appettit man har. Hvis Megadondeath vejer alt for lidt i forhold til højden er der da ikke noget galt i at hælde tre shakes ned. Det er jo nemme kalorier at få ned og mætter ikke så forfærdeligt meget, så hvis behovet bare er at tage på kan jeg ikke se problemet i at bruge shakes som ekstra måltider.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Friche skrev:Det er jo mest et spørgsmål om hvor meget appettit man har. Hvis Megadondeath vejer alt for lidt i forhold til højden er der da ikke noget galt i at hælde tre shakes ned. Det er jo nemme kalorier at få ned og mætter ikke så forfærdeligt meget, så hvis behovet bare er at tage på kan jeg ikke se problemet i at bruge shakes som ekstra måltider.

Det er bare ikke optimalt da insulin nivueaet vil svinge meget op og ned, det er vi jo ikke interesseret i.
Måske spiser du for meget protein da det mætter noget mere.
Synes klart han skal spise mere "rigtig" mad evt tjek om du får nok sund fedt.
Alt du er imod svækker dig. Alt du er for styrker dig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: FitnessDK Randers ApS
Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Sune skrev:
Friche skrev:Det er jo mest et spørgsmål om hvor meget appettit man har. Hvis Megadondeath vejer alt for lidt i forhold til højden er der da ikke noget galt i at hælde tre shakes ned. Det er jo nemme kalorier at få ned og mætter ikke så forfærdeligt meget, så hvis behovet bare er at tage på kan jeg ikke se problemet i at bruge shakes som ekstra måltider.

Det er bare ikke optimalt da insulin nivueaet vil svinge meget op og ned, det er vi jo ikke interesseret i.
Måske spiser du for meget protein da det mætter noget mere.
Synes klart han skal spise mere "rigtig" mad evt tjek om du får nok sund fedt.

Nej det er bestemt ikke optimalt. Men hvis appetiten er dårlig og stofskiftet højt så kan det jo være nødvendigt. Mange sportsfolk er nødt til at supplere med sodavand og andet "ikke så godt", og selvom det ikke er optimalt så er det ofte nødvendigt :)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Synes bestemt du kun skal bruge din WG efter træning.
Så må du bare lære at proppe mere i hovedet selvom du er mæt :lol:

Du kunne evt prøve at skrive hvordan en normal spise dag ser du, så er det lidt nemmere.
Alt du er imod svækker dig. Alt du er for styrker dig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: FitnessDK Randers ApS
Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00