Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

What to do?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Lidt kort info: 187cm høj, vægt 105kg, fedt procent: 30.6%, og muskelmasse: 72,6kg(august måned)

Jeg har prøvet at logge den mad jeg ville indtage under et cut imens jeg styrketrænede. Nu er jeg begyndt at træne og jeg er mega sulten konstant! Før jeg startede træningen havde jeg vildt mange problemer med at spise morgenmaden og frokosten, men nu ryger det hele ned og er endnu mere sulten! Jeg er pt. på ca 1600kcal, men nu er jeg ret usikker på hvor meget jeg må spise hvis jeg skal være på cut med -500 til 1000kcal. Jeg cutter lige pt, da jeg stadig er overvægtig og kan tabe fedt imens jeg bygger delvis muskelmasse op, men nu hvor jeg er så sulten, så overvejer jeg at bulke i stedet for.. Hvad skal jeg gøre? Det er ulideligt at være sulten konstant?!! Hvor meget vil i råde mig til at indtage på en dag hvis jeg skal cutte?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1600 kcal til dine stats. Hvem f'an har lavet den kostplan til dig?
Den er helt ude og skide for at sige det mildt. Min mor spiser lidt mindre end dig og hun er 1,60 og træner fire gange om ugen.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Du skal udregne dit kalorieforbrug her. Din kostplan skal så være 500 kcal under aktivitetsforbruget. Mål din vægt fast en gang om ugen og se om der sker noget. Når der ikke sker mere med dine tal på vægten, så skær lidt ned med 300-500 kcal. Det er ikke et ræs men et marathon. Du dør hurtigt ud på den slankekur du kører der. Kører du det stabilt, så skal din sult forhåbentlig justerer sig selv og du kan holde det ud.

Læs Newbies helpfile.

Reputation point: 25

1600 kcal er alt for lidt til en mand af din størrelse. Du indtager blot 105 g protein ifølge din kostplan, hvorfor du med stor fordel kan begynde at øge dit proteinindtag. Når det er sagt, så ville jeg ikke i din situation spise efter en kostplan. Du har en høj fedtprocent (såfremt den er korrekt angivet) og er ny indenfor træningsverdenen. Sørg for at få passet din træning og tænk på at spise masser af grøntsager og proteinholdige produkter samtidig med, at du begrænser dit kulhydratindtag. Få det gjort til en tålelig hverdagsrutine, så skal der nok ske noget. Det vigtigste er, at du hænger ved og ikke forsøger at følge en alt for striks diæt.

Held og lykke med dit vægttab.

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Århus
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog

Thelittleone skrev:1600 kcal til dine stats. Hvem f'an har lavet den kostplan til dig?
Den er helt ude og skide for at sige det mildt. Min mor spiser lidt mindre end dig og hun er 1,60 og træner fire gange om ugen.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Du skal udregne dit kalorieforbrug her. Din kostplan skal så være 500 kcal under aktivitetsforbruget. Mål din vægt fast en gang om ugen og se om der sker noget. Når der ikke sker mere med dine tal på vægten, så skær lidt ned med 300-500 kcal. Det er ikke et ræs men et marathon. Du dør hurtigt ud på den slankekur du kører der. Kører du det stabilt, så skal din sult forhåbentlig justerer sig selv og du kan holde det ud.

Læs Newbies helpfile.

Basalstofskifte ca 2287
Total energi forbrug: 3174

Jeg troede at jeg skulle tage udgangspunkt i mit basalstofskifte og ikke total energi forbrug, da det ekstra energiforbrug går meget ind på det med søvn osv og hvor meget man træner osv

Startede ud med 1600kcal før jeg trænede og nu hvor jeg træner er jeg helt færdig og har hovedpine, men det er da klart hvis jeg intet får at spise :S Så jeg skal regne med 2600kcal? Men kan jeg ikke cutte med 1000 i stedet?
Brugeravatar

Cut med 500.
1000 kommer til at gå for stærkt.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Kostplan: Ingen kostplan

Du skal tage udgangspunkt i dit totale energi forbrug. Det som du har gang i med 1600 kcal kan på ingen måde anbefales

Kann skrev:Cut med 500.

Hvad mon vægten så siger nu?? Har har spist det protein jeg skulle. Har ingen vægt nu, men hvordan for stærkt? Har 20kg fedt der skal væk, så jo hurtigere, jo bedre? :)
Brugeravatar

EsbenChr skrev:Du skal tage udgangspunkt i dit totale energi forbrug. Det som du har gang i med 1600 kcal kan på ingen måde anbefales

Synes ellers at de 1600 var fin før træningen, men nu er det ulideligt. Men skal man ikke have minimum 1200kcal for at organerne ikke tager skade?
Brugeravatar

Kh4zy skrev:
Kann skrev:Cut med 500.

Hvad mon vægten så siger nu?? Har har spist det protein jeg skulle. Har ingen vægt nu, men hvordan for stærkt? Har 20kg fedt der skal væk, så jo hurtigere, jo bedre? :)

Det er vigtigt at tænke på, at man altså ikke kun taber fedt, når man cutter. Der ryger også muskelmasse, og jo højere kcal underskud, jo mere muskelmasse vil der også ryge.

Der er umuligt at vide, hvad du vejer nu. - Det vil jeg slet ikke gætte på.

- Du skal vide, at det ikke er muligt at bygge muskler samtidig med, at man ligger i kcal underskud.
I hvert fald ikke normalt. Hvis du er begynder, vil det sikkert være muligt i en vis omfang, men det er bestemt ikke normalt. Især ikke med 1000 i underskud.

At have 1000 i underskud kan også skabe energi mangel. Det kan godt være, at det måske virker mest optimalt her i starten, men på et tidspunkt, så vil du højst sandsynligt begynde at mangle energi, fordi du er i så høj underskud.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Kostplan: Ingen kostplan

Du har altså lavet mange tråde de sidste par dage og som jeg ser det er det så og sige samme spørgsmål, og det altid godt at spørge folk til råds, men kan da finde 2 af dine tråde hvor du søger rettelser i din kost og du bliver anbefalet aldrig at ligge under dit bmr og hvad Gør du i den 3-4 tråd, laver en kostplan på 1600, 700 under dit BMR ?syntes du skulle tage deres råd til dig første gang og holde dig til planen du virker meget forvirret og jeg sikker på du ville lære meget ved at læse diverse artikler om kost og træning. Det ikke noget surt opstød mener bare at hvis du ikke tager de råd du får til dig 1eller 2 gang så Gør du nok heller ikke 3 gang:-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:Du har altså lavet mange tråde de sidste par dage og som jeg ser det er det så og sige samme spørgsmål, og det altid godt at spørge folk til råds, men kan da finde 2 af dine tråde hvor du søger rettelser i din kost og du bliver anbefalet aldrig at ligge under dit bmr og hvad Gør du i den 3-4 tråd, laver en kostplan på 1600, 700 under dit BMR ?syntes du skulle tage deres råd til dig første gang og holde dig til planen du virker meget forvirret og jeg sikker på du ville lære meget ved at læse diverse artikler om kost og træning. Det ikke noget surt opstød mener bare at hvis du ikke tager de råd du får til dig 1eller 2 gang så Gør du nok heller ikke 3 gang:-)

Der har bare været forvirring omkring hvor meget jeg skulle indtage. Det er nok nogenlunde samme problem, men synes ikke at jeg har fået helt svar. Har dog fået svar på andet. Men synes ikke at jeg fik et ordenligt svar på det med kosten. Folk svarede 1-2 gange og det var det.
Brugeravatar

Taekwondo body skrev:Du har altså lavet mange tråde de sidste par dage og som jeg ser det er det så og sige samme spørgsmål, og det altid godt at spørge folk til råds, men kan da finde 2 af dine tråde hvor du søger rettelser i din kost og du bliver anbefalet aldrig at ligge under dit bmr og hvad Gør du i den 3-4 tråd, laver en kostplan på 1600, 700 under dit BMR ?syntes du skulle tage deres råd til dig første gang og holde dig til planen du virker meget forvirret og jeg sikker på du ville lære meget ved at læse diverse artikler om kost og træning. Det ikke noget surt opstød mener bare at hvis du ikke tager de råd du får til dig 1eller 2 gang så Gør du nok heller ikke 3 gang:-)

+1
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster