Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Labze skrev:Jeg tror ikke der er noget definitivt svar på hvad der er bedst, ud over: Gør hvad du føler der er bedst for dig.
Jeg har prøvet begge ting med gode resultater, og i mine øjne kan det være godt at skifte mellem disse 2 trænings typer for at give kroppen noget nyt at vænne sig til. Personligt foretrækker jeg høj intensitet da jeg føler mine at jeg får mulighed for at ramme meget bedre, man kan derimod argumenterer for høj volumen da proteinsyntesen i musklerne nærmer sig normen efter ca. 36 timer hvor man kan argumentere hver dag uden yderlige stimulation er en spildt dag.
Men umiddelbart vil jeg sige høj volumen á fullbody er bedre til at bygge grundmassen op. Når man når til det stadie hvor man efterhånden er godt buff, eventuelt begynder at nå et plateu, der tror jeg det er fordelagtigt at skifte over til højere intensitet.

Oliverg skrev:Labze skrev: Først nævner du høj intensitet(menes vel høj volume)

Muddii skrev:Hey klogehovedet.. Jeg har undret mig over det her i langtid, og hver gang jeg træner!
Er en højer træningsfrekvens om ugen bedre end en træning der består af høj intensitet/volume HVIS målet et muskelmasse.
Høj træningsfrekvens: Fullbody træning 3-4 gange om ugen fra Mandag til Søndag| Musklerne bliver trænet flere gange om ugen. Dog ikke så intenst som ved et split program.
VS
Høj intensitet: Split træning, muskelgrupperne får meget mere træning og bank i de enkelte pas, dog er der ikke så mange pas om ugen.
Hvad siger i og teorien?

Oliverg skrev:Labze skrev:Jeg tror ikke der er noget definitivt svar på hvad der er bedst, ud over: Gør hvad du føler der er bedst for dig.
Jeg har prøvet begge ting med gode resultater, og i mine øjne kan det være godt at skifte mellem disse 2 trænings typer for at give kroppen noget nyt at vænne sig til. Personligt foretrækker jeg høj intensitet da jeg føler mine at jeg får mulighed for at ramme meget bedre, man kan derimod argumenterer for høj volumen da proteinsyntesen i musklerne nærmer sig normen efter ca. 36 timer hvor man kan argumentere hver dag uden yderlige stimulation er en spildt dag.
Men umiddelbart vil jeg sige høj volumen á fullbody er bedre til at bygge grundmassen op. Når man når til det stadie hvor man efterhånden er godt buff, eventuelt begynder at nå et plateu, der tror jeg det er fordelagtigt at skifte over til højere intensitet.
Vås ift. proteinsyntesen kun er forhøjet i 36 timer efter træning, det afhænger sgu da 1000 faktorer.
Først nævner du høj intensitet(menes vel høj volume), og sætter derefter høj volume som en modsætning, det giver ikke helt mening eller har jeg misforstået noget? Forstår heller ikke det sidstenævnte, høj volumen med fullbody
Problemet med 3-split og 4-split programmer er, at hver gang du træner en given muskelgruppe, så man kan registrere en stigning i proteinsyntese aktiviteten. Proteinsyntese aktivitetens intensitet kan kædes direkte sammen med væksprocesserne. Efter 36-48 timer begynder proteinsyntesen at finde tilbage til sit oprindelige niveau. Dette er blandt andet et tegn på at vækstprocessernes intensitet er størst i 36-48 timer efter endt træning. Jo længere tid der går udover disse 36-48 timer før en given muskelgruppe trænes igen, jo mere tid spildes der, og jo større bliver risikoen for dekompensation.
Jeg vil derfor anbefale at man enten træner efter 2-split eller full-body programmer, hvis man er seriøs med sin træning, og vil have optimale resultater.

Muddii skrev:Hvis dette med proteinsyntesen er 100% korrekt, så må det vel betyde at 2 split og Fullbody er den bedste form for træning!
![]()
![]()
Så må jeg fremover bruge en varration af disse to træningsformer.

lassej skrev:Nu jeg på ingen måde ekspert, men det med protein syntesen tror jeg man skal tage med et gran salt, selvom jeg ikke aner en skid om den.
Hvis en muskel vokser på respons af tre parametre, altså intensitet, volume og udtrætning, vil det være en god ide at have alle tre ting med i deres træning. FB og 2-Splits programmer fokuserer ofte meget på intensiteten, da der er et mindre tid til at træne hver enkelt muskel, det er fx intensiteten i disse programmer der for styrkeløftere til at vokse. Det er til gengæld svært at få de sidste to parametre med i sin træning, når vi fx snakker FB-programmer.
I 3- og 4-splits programmer, er er langt mere tid til at have en stor volume på muskel og en stor udtrætningsgrad. Derfor virker disse programmer, også godt til at stimulere muskelvækst.
Man bør altså i sin træning have alle disse parametre med, hvis målet er muskelvækst. Dette behøver jo selvfølgelig ikke være samtidig, men det kan jo varieres i perioder. Selvom frekvensen i de høje splits ikke er lige så optimal i forhold til de 36 til 48 timer vi snakker om, vil den blive opvejet af den volumen og udtrætningen.
RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster