Navn: Niklas Grundt Hansen
Alder: 22 år
Højde: 173cm.
Hjemby: Roskilde
Vægt: 72kg

Hej Niklas. Tak fordi du tog dig tid til dette interview med Bodybuilding.dk
Hvornår og Hvordan startede du med at dyrke bodybuilding/fitness
Jeg har lige siden jeg var lille været meget imponeret over store muskler. Da jeg var 14 fik jeg lov til at købe nogle håndvægte, og fra den dag gik træningen igang. Da jeg blev 15 meldte jeg mig ind i et motionscenter og derfra har det jo bare gået sin naturlige gang.
Hvor kommer din motivation til træningen fra?
Jeg vil tro at det er jagten på mit billede af den perfekte krop.
Hvad er højdepunktet i din karriere?
DM i Athletic Fitness 2009. Det var den fedeste følelse i mit liv, da jeg vandt dips foran rigtig mange af mine gode venner og familie, der skreg sig hæse.

Er der noget du fortryder i forhold til din træning?
Jeg fortryder intet, men jeg synes det er ærgeligt at det nogle gange går ud over menneskerne omkring mig, når jeg er på diæt.
Hvad er dine 3 favoritøvelser?
Dips, Bent over rows og reverse lunges tror jeg. Altså jeg har jo mange øvelser jeg rigtig godt kan lide.
Hvad er dine stærkeste punkter?
Mine arme og mine bryster er jeg ret glad for.

Hvad er dine svageste punkter?
Det varierer lidt tror jeg. Lige nu er det jeg kæmper mest med min midtryg. En ting som måske kunne være et svagt punkt er måske min talje. Jeg har en ret bred talje, så jeg må jo træne alt andet op i størrelse, for at det hele passer sammen.

Hvad er dine kropsmål?
Arm: 41cm
Lår: 55cm
Læg: 39cm
Talje: 78cm
Bryst: 109cm
Nakke: 36cm
Du har 2 bronzemedaljer fra DM i Athletic fitness, er næste mål en guldmedalje?
Klart! næste gang jeg stiller op til en konkurrence i Danmark vil jeg da helt sikkert gå efter guld!
Du skal til VM i fitness om kort tid, hvad går dette ud på, og hvad er dine forventninger til konkurrencen?
Det er egentlig lidt som Classic Bodybuilding herhjemme. Her bliver man bare delt ind efter hvor stor man syner på konkurrencedagen. Mit mål med denne konkurrence er at komme til at stå blandt de 5 bedste! Jeg er i mit livs form, så jeg må jo bare håbe at det jeg har er det dommerne vil se.

Hvad er din største drøm indenfor sporten?
Min største drøm er vel nok at vinde VM.
Hvordan ser en typisk træningsuge ud for dit vedkommende?
Jeg styrketræner som regel 4-6 gange om ugen. Når jeg er på diæt er der tilføjet 1-3 gange cardio oven i styrketræningen.
Ud over det skifter jeg lidt mellem 2-3-4-split i min træning.
Hvilken træningsrutine har fungeret bedst for dig?
3-split har givet rigtig godt volumenmæssigt synes jeg. Det er nok også det der passer bedst til min mentalitet. Jeg kan godt lide halvlange pas, men ikke så lange at man ikke kan fungere som menneske efter træning. Jeg har den fingerregel, når jeg træner offseason, at jeg aldrig træner hårdere, end at jeg kan udføre chin ups og dips med korrekt teknik sidst på en træning.

Er der stor forskel på din træning off season og din træning under konkurrencediæt, og i så fald hvori ligger denne forskel?
Altså ud over at jeg mister en del styrke er der ikke nogen væsentlig forskel i min styrketræning. Forskellen ligger i al den cardio jeg træner ved siden af styrketræningen. Jeg vil hellere spise nogenlunde normal mad og så bare træne det mere cardio.
Foretrækker du at holde din fedtprocent nede året rundt, eller bulker du igennem i off season?
Jeg holder min fedtprocent under 12% offseason. Jeg bryder mig ikke om at få mere fedt på kroppen, end at jeg stadig kan have vaskebræt, når jeg spænder.

Dyrker du andet sport ved siden af din primære sport?
Jeg løber og cykler nogle ture. Men det ved jeg ikke om man kan kalde det ved siden af min primære sport, for fitness er jo en generet betegnelse for at holde kroppen sund.
Har du haft nogen skader?
Jeg har haft en lille smule problemer med mine knæ og en enkelt småskade i min venstre skulder engang, men det er ikke noget der generer min træning mere.
Har du et træningsmotto?
Nej ikke rigtig. Men jeg er imod forced reps. og træner bevidst meget kontrolleret i den excentriske fase i min styrketræning.

Hvordan spiser du typisk i løbet af en træningsdag off season?
Jeg spiser en meget normal dansk kost med havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost og så videre. Jeg tilføjer dog gerne 2-3 proteinshakes i løbet af dagen.
Kan du give et eksempel på din kost her i ugen op til din konkurrence?
Ja jeg kan da fortælle hvad jeg har fået igår!
06.30: 3 gram BCAA, 10 gram mandler
08.00: omelet af æggehvider med mandler og kanel til morgenmad
10.00: 1 proteinpandekage
12.00: Wok med skinke, udo's choice
13.30: 2 skiver rugbrød med 60gram 6% ost
14.30: 3g HMB, 3g BCAA, 4g beta alanine
17:00: Protein shake, 15 gram rosiner og 2 riskiks med 20gram peanutbutter.
18.30: 1 dåse tun, 300gram spinat og 250gram tomat
22.00: proteinshake med udo's choice.
Nu har du efterhånden været på diæt rigtigt lang tid, hvilken indflydelse har det på din hverdag?
Jeg tænker ret meget på junk food. Men udover at jeg tænker meget på mad, har det ikke så stor indflydelse på mit liv. Min kæreste støtter mig og spiser gerne diæt-mad sammen med mig, og skal vi på besøg, tager jeg bare min egen mad med. Min familie forstår jo godt at jeg er så dedikeret.

Hvilke kosttilskud bruger du?
Protein pulver
Kreatin
Multivitamin og mineral
C-vitamin
På min diæt i år har jeg også prøvet
D-vitamin
Jern
HMB
Beta alanine
BCAA
Føler du at du må give afkald på sociale arrangementer for at kunne spiste optimalt?
Ja jeg har da takket nej til nogle grill-fester, men det er da ikke noget der normalt holder mig tilbage. Hvis jeg gerne vil med, tager jeg jo bare madpakken med. Når jeg ikke er så langt i min diæt, kan jo godt finde på at tage et ordentligt måltid mad. Jeg holder jo nogle spisedage en gang imellem for at holde modet oppe.
Hvordan er dit forhold til alkohol?
Jeg har et meget afslappet forhold til alkohol. Jeg tager en en i ny og næ offseason, men det er ikke så tit jeg tager de vilde byture.
Hvad er din livret?
En enorm bøf!

Hvad laver du når du ikke træner?
Jeg i gang med at uddanne mig til fysioterapeut, så det tager da sin del af min tid. I fritiden er jeg for det meste sammen med min kæreste, familie og venner. Ud over det laver jeg noget foreningsarbejde og arbejder i FitnessDK.
Føler du, at din uddannelse har hjulpet dig i forbindelse med din træning?
Ja. Jeg synes at jeg via min uddannelse har fået en mere teoretisk tilgang til min træning.
Min uddannelse går jo delvist også ud på at træne folk, så man kan jo sige at jeg er ved at uddanne mig til at gøre det der er min største hobby. Er det ikke fedt?

Har du et idol?
Jeg har ikke en speciel person. Men jeg har stor respekt for alle der har opnået gode resultater i Fitness og Bodybuilding uden at bruge doping. Jeg er meget imod brug af doping i al sport og jeg har ikke respekt for folk der gør det og lyver om det, for at fremstå bedre. Jeg har aldrig taget doping selv, og mine ambitioner i sporten er ikke større, end hvad jeg kan opnå naturligt!
Hvad laver du om ti år?
Jeg har udlevet mine mål i Fitness og er måske gået op i en af de lette klasser i bodybuilding, og så har jeg forhåbentlig et fedt job som jeg elsker.
TI HURTIGE:
Kylling eller oksekød?
Helt klart oksekød!
Pasta eller ris?
Pasta
Light eller normal?
Light
Hund eller kat?
Hund
Powerwalk eller løb?
Begge dele
Træne alene eller med makker?
Med makker
Squat eller dødløft?
Squat
Karriere eller kærlighed?
Karierre OG Kærlighed
Skiferie eller sommerferie?
Skiferie
Simpsons eller Venner?
Venner

og hvorfor lave et itnerview hvis man skal læse hans log? latterligt imo.
interview