Jamen hej hej, selvfølgelig har jeg da tid til bodybuilding.dk
Jeg er 22 år og bor i Kastrup. Jeg er uddannet elektriker, og har efter min læretid arbejdet med handicap- og gods-lifte i hele Danmark. Det har derfor også været ret hårdt for mig at følge en kostplan, da jeg hele tiden risikerer at blive sendt til den anden ende af landet pludseligt.
Hvad laver du til hverdag?
I øjeblikket er jeg faktisk uden arbejde. Jeg blev opsagt ca 3 uger inden DM 2011 fordi firmaet ikke havde nok at lave. Det er klart at det ikke hjalp på humøret at miste sit arbejde på et tidspunkt hvor man allerede kæmper med diæt-hjerne.

(Billede fra d. 3/7-2008)
Hvorfor begyndte du at træne, og hvor længe har du gjort det?
Tjaah, hvorfor begynder 15-16 årige at træne? Jeg så selvfølgelig en mulighed for at komme i pigernes søgelys hehe. Det var faktisk først for ca. et år siden at jeg begyndte at træne udelukkende for min egen skyld.
Hvordan har din træning udviklet fra du startede til nu?
Jamen jeg startede som sagt som 15-16 årig, og så vidt jeg husker, vejede jeg omkring 55-60 kg og var MEGET splejset. Siden da har jeg kæmpet mig op på solide 90 kg, og ikke nær så splejset.
De første år koncentrerede jeg mig bare om at løfte tunge vægte 3 gange om ugen, og skænkede ikke kosten den mindste tanke. For ca. 2 år siden stoppede jeg med at ryge, holdt mig en laaaaang pause fra alkohol og byture og besluttede mig så for at lære en masse om hvordan man spiser sig stor.
Du har lige deltaget i, og vundet DM i junior BB – hvorfor valgte du at stille op, og kan du prøve at beskrive hele processen fra start til slut?
Det har altid været en drøm at stå på scenen, og høre folk juble og råbe mit navn. Dog har jeg altid tænkt at det aldrig ville kunne lade sig gøre for mig. I 2010 tog jeg så med Simon, ejeren af Kastrup fitness, til Herning for at se DM i bodybuilding. Simon og jeg havde en lille diskussion om størrelsen på folks lægge på scenen, jeg synes alle havde for små lægge, hvortil Simon svarede: ”Jeg vil godt se dig gøre det bedre!”, ”Tror du virkelig jeg kan træne til at stå på scenen?” Spurgte jeg. Simon svarede så næsten som om han blev fornærmet: ”Selvfølgelig kan du det! Med min hjælp bliver du den bedste på scenen!” Og dagen efter det startede den ”seriøse træning” til DM 2011.
Du fortalte mig til DM at sejren har givet blod på tanden, og at du overvejede at stille op igen. Er der kommet noget konkret ud af de overvejelser?
Det har helt sikkert givet blod på tanden, men næste år bliver kun som tilskuer i salen.
Jeg vil rigtig godt på scenen igen, men der er en masse andre ting jeg også vil. Jeg mødte min kæreste lige inden jeg besluttede mig for at stille op, så alt den tid vi har været sammen har det hele drejet sig om træning og kost, nu har vi endelig tid til at tage på ferie sammen og tænke på ALT andet end træning og kost Det glæder jeg mig til.

(Billede fra 6/7-2010)
Du løb som bekendt med sejren – kan du prøve at beskrive hvordan det var at stå på scenen, og høre speakeren fortælle at du er dansk mester?
Da vi stod og skulle høre bedømmelserne, virkede tiden uendelig lang! Specielt tiden mellem 2. og 1. pladsen, åååååååååh hvor jeg føler at jeg ventede en evighed! Da han så sagde at 2. pladsen gik til Simon Møller, kunne jeg slet ikke fatte det. Jeg følte at hvis jeg smilte mere ville mit ansigt gå i kramper. Det kan ikke beskrives hvor glad jeg blev da jeg modtog den statuette og kunne gå af scenen som Danmarks mester i bodybuilding 2011, junior -80kg.
Hvordan har de efterfølgende dage og uger været? Både rent træningsmæssigt, kostmæssigt men også humør- og motivationsmæssigt?
Jeg holdt omkring 3 dages pause fra træning, længere tid kunne jeg ikke holde mig væk. Med hensyn til kosten, så spiste jeg alt hvad jeg havde lyst til, uanset hvad det så end var! Jeg spiste til jeg havde ondt i maven, så ventede jeg til jeg ikke havde ondt i maven mere, så spiste jeg til jeg havde ondt igen. Ikke så sært at jeg tog 10kg på, på 5 dage, haha.

(Billede fra 8/1-2010)
Har du nogle gode råd til andre der overvejer at stille op?
Det er meget hårdt mentalt, så det nytter ikke noget at man har en tendens til at give hurtigt op. Man skal brænde for det, være stædig, egoistisk og ha’ en vilje af stål.
Det er de færreste der fortæller dig når det går godt for dig, men folk skal satme nok fortælle dig når du er udmagret og ligner lort! Man bliver nødt til kunne lukke ørene ret tit.
Hvad er din stærkeste og svageste side(r)?
Mit svageste punkt er nok at jeg er meget dårlig til at ramme mine arme ordentligt til træning, så de vokser ikke lige så nemt som resten af kroppen.
Min stærke side er helt klart min smalle talje i forhold til mine brede vinger. Desuden er jeg den mest stædige person der findes på jorden, så når jeg sætter mig noget for, så fuldender jeg det, koste hvad det vil!

Hvordan er din træning bygget op?
Efter DM har træningen været meget ustruktureret, også fordi jeg har været sygdomsramt.
Da jeg trænede op til DM, kørte jeg et 6-split program der så således ud:
Mandag: Bryst/Skulder
Tirsdag: Front lår/Mave
Onsdag: Ryg/Biceps
Torsdag: Bryst/Mave
Fredag: Baglår/Læg
Lørdag: Træningsfri
Søndag: Triceps/Biceps
Hvor tit træner du?
Jeg trænede 6 dage om ugen før konkurrencen, men nu skruer jeg en smule ned for træningen, og op for kæreste-tiden, haha. Jeg regner med at træne et 2, eller 3-split program, og så træne 4-5 gange om ugen.
Hvordan er din tilgang til kost, både ON- og Off-season?
Jeg har meget svært ved at tage vægt på, så off-season følger jeg en kostplan og supplerer med en masse gainere, og alt hvad jeg spiser udover det er bare godt, uanset hvad det er.
Off-season ligger kCal indtaget på omkring 6000 kCal/dag.
On-season ligger kCal indtaget på omkring 2100-2500 kCal/dag.

(Billede fra 21/6-2011)
Tager du nogle kosttilskud?
Omega-3, Kreatin fra bodylab, one more rep, vitaminer
Og til sidst 10 skarpe!
Bulket og stærk eller cuttet og slap?
Bulket og stærk
Kylling eller oksekød?
Kylling
Sommer eller vinter?
Sommer, helt klart!
Film eller bog?
Film
Hyggeaften eller bytur?
Hyggeaften
Regular eller light?
Light
Store guns eller six-pack?
Store guns

Chokolade eller chips?
Chokolade
Rock eller techno?
Rock, helt klart!
Squat, dødløft eller bænkpres?
Bænkpres
Mange tak for din tid Danny – jeg glæder mig til at følge din træning de næste par år, og håber at vi ser dig på scenen igen. Indtil da, held og lykke med kæreste-tiden

(En glad vinder)