Jeg vil prøve mit bedste for at min kritik forbliver konstruktiv, som du/i efterlyser. Jeg vil starte med at sige, at der er mange gode ting, men det er åbenlyst og behøves ikke nævnes.
Min grundlæggende anke er mod jeres videnskabs baserede artikler. I er rigtig gode til at liste hvilke kilder, der er brugt til den pågældende artikel, men der stopper det gode. Når jeg skal læse jeres blad og en artikel deri, starter jeg med at læse overskriften og måske den korte indledning med større/fed skrift. Derefter bladrer jeg videre til jeres referencer og undersøger, hvilke studier der er brugt og deres relevans. Det gennemgående indtryk jeg får - også i den 5. udgave er, at i fra start har en plan/skema over, hvilke emner i vil skrive om når i skal planlægge, hvad der skal med i en udgave af magasinet, samt vinklingen af denne artikel.
Derefter virker det som i finder evidens, der passer på deres forudindtagede holdning for på den måde, at præsentere en veldokumenteret artikel. Dette er delvist korrekt, for jeg mener i 'cherrypicker' jeres studier, således det passer til, hvad i gerne vil skrive om, og ende med det resultat i ønsker. Det er uendeligt langt fra den videnskabelige metode, det er lort, det er direkte forkert info og mange andre grimme ord.
Den typiske læser (stort set alle) vil aldrig opdage det, men den videnskabelige metode, er at undersøge evidensen på et givent område. Af den samlede mængde, er der X antal studier, der er interessante - oftest er et studie uinteressant fordi metodiken er håbløs. Tilbage står de relevante studier, hvor der så, skal undersøges, hvor vægten af evidensen peger hen. Derefter skrives artiklen, hvor der bl.a. nævnes, hvad vægten af evidensen siger. Alternativt skal i have adskillige flere understøttende studier på som kilder.
For at gøre min kritik konkret, så tænker jeg i denne udgave specifikt på jeres artikel omkring protein pulver under træningen, hvor jeg krummede tæer åh så mange gange.
Jeg håber i kunne bruge min kritik.