Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 951
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 948

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med motivation.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Sagen er den at jeg syntes hver gang jeg skal træne bryst, skulder, triceps. Så syntes jeg at energien og lysten til at træne er helt i bund, det har i længere tid været sådan. Jeg tror det har noget at gøre med at bænk generelt er mit weak point (mener jeg da selv). Jeg slæber mig rundt igennem centret og kan ikke rigtigt tage mig sammen eller presse mig selv til det yderste, i starten kører det okay, men jo længere ind i træningen jeg kommer, jo slemmere bliver det. Da jeg går og bliver irriteret på mig selv! :(

Altså, jeg ved ikke om det simpelthen bare er fordi jeg ikke indtager nok carbs eller om der muligvis ligger noget mere psykisk bag, i stil af at jeg hader at træne bryst, skulder, triceps da bryst klart er mit weak point.

Jeg syntes lige det er værd at nævne at på mine ben/ryg dage, så er der ikke det store problem med energi/lyst tværtimod. Fx igår der spruttede jeg bare af energi (Ryg dag) :?

Så hvis nogen at jer erfarne derude som selv har været i perioder ligende min, evt kunne komme med nogen råd til hvordan jeg kan komme igennem den svære tid :lol:

Hvordan kom i videre?

På forhånd tak Xiva/Mike

PS. Det lyder nærmest som om at jeg har været ude for en trakisk ulykke eller noget :mrgreen:

Og håber da i forstår hvad jeg mener. Da jeg staver/skriver generelt rigtigt dårligt, så hvis i finder en stavefejl, komma fejl m.m /care really :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kører du med fastlagte øvelser, og progression?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Jeg synes du staver fint.

Derudover, så prøv at finde et nyt fokus i dine presse-øvelser. Sigt efter nogle PRs, kør nogle dynamiske dage hvor du får et godt pump, eller lav en masse tunge sæt en dag så du er helt smadret bagefter.

Det er tre ting som motiverer mig enormt i hvert fald.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du kunne måske have et billede du kunne kigge på hver gang du skal træne de ting hvor motivationen er lav, feks et BB billede af en der har giga Pecs eller Delts. Synes i hvert fald det kan motivere mig.

Erllers kunne du have noget specielt motiverende musik i din Ipod.

Jeg tror klart der er psykisk. Jeg har lidt det samme hver gang jeg skal træne squat/lunges, jeg er rigtig svag, og opgaven kan nærmest virke uoverkommelig. Men jeg plejer bare at tænke på at jeg jo styker de områder når jeg træner, og så må jeg bare acceptere at jeg squatter som en 14 årig pige :lol:
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Moqensen skrev:Kører du med fastlagte øvelser, og progression?

Fastlagte øvelser, på nuværende tidspunkt ikke nogen progression. Bare tungt! - Cutter
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

Nu det ikke for at være grov :) men handler manglende motivation ikke om at man bare ikke rigtigt gider at brænde? at det er et weakpoint burde da bare øge lysten til at komme ned og fyrre den af.

Selvfølgelig kan man have en offdag, men jeg mener altså lidt man har en forkert indfaldsvinkel til det hvis man har en off dag hver gang man skal træne noget bestemt, så det jo fordi man ikke vil brænde og kan li det bider for en. Vi træner vel ikke at pligt men af lyst?

Forstå mig ret selv om det er et weakpoint, det vel ligemeget hvad du løfter bare det bider?

Men ellersm hvis man lige har en lille offdag en gang i mellem så nup en video inden man tager afsted bare en kort fx noget Rodney Roller i det her tilfælde med presse øvelser :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Langelands Body & Motionsklub

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 210.00

Kostplan: Ingen kostplan

Xiva skrev:
Moqensen skrev:Kører du med fastlagte øvelser, og progression?

Fastlagte øvelser, på nuværende tidspunkt ikke nogen progression. Bare tungt! - Cutter

Så skrot de fastlagte øvelser et par gange. Tag hvad du har lyst til. Se nogle bb! videoer for at få inspiration til øvelsesvalg. Prøv nogle sjove supersets i sjove øvelser.

Decline dumbell benchpress
dumbell benchpress (unilateral / en arm presser af gangen, mens den anden hviler på brystet)
incline cable flyes
dumbell military
lean away lateral raises
cg floor press
reversegrip french press
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Som jeg har skrevet en del gange før, til dem som har spurgt så er der flere måder at gribe det an. MS 400 burde ha' en mail fra mig hvor det hele står, men her er det som jeg ser det.

Jeg kan selv huske i tidernes morgen, hvor jeg havde det lidt på samme måde. Nogle ting du kan gøre for at komme det her problem til livs er, at gøre nogle af disse ting jeg som jeg vil nævne, det er ikke sikkert du tror det virker for dig, men prøv det alligevel.

Se nogle film BB film inden du skal ind at træne, du får lysten og motivationen til at komme afsted og rive de kilo rundt. Hver gang jeg har set en BB film, får jeg altid den vildeste lyst til at træne, selvom jeg måske lige har været i centret, det er et rent endorfin paradis!
En anden ting, som nok er den vigtigste, er den psykiske tilstand/følelse i kroppen. Denne kan påvirkes på mange måder. Det er klart du ikke får løftet noget, hvis du hele tiden tænker inde i din hjerne "Ej, jeg kan bare ikke løfte noget, jeg er så svag", hvis du går rundt med den tankegang konstant, eller bare ved træning af bryst, jamen så løfter du heller ikke noget, og du vil slå over i en negativ tankegang, og vi ved alle hvordan vi bliver påvirket negativt af en, ja, negativ tankegang. Hvis du derimod forsøger at have positive tanker i dit hoved dagen lang, ja faktisk hele livet igennem, jamen så bliver hverdagens problemer og strabadser også meget nemmere at overvinde. Prøv i stedet at tænke "Nu skal den bænkpres fandme ha' nogle tæsk, jeg skal løfte så vildt som jeg aldrig har gjort før!", og hvad sker der, du glæde dig hver evig eneste gang du skal ind at træne bryst, og husk, det virker med ALLE øvelser. Personligt har jeg ikke én eneste øvelse jeg hader i mit program, for så er det klart jeg vil begynde at tænke negativt, " Åhh nej, nu står den DB curls igen", jeg tænker i stedet "YEAH MOFO! Så er det tid til endnu en herlig omgang guns! De bliver ikke større af at lave ingenting". Det er de her posivtive tanker og tankegang der også er med til at forme dig som person. Jeg har uden tvivl ændret mig meget, fra da jeg startede som en 14 årig dreng med at træne, til den 22 årige mand jeg er i dag. Jeg lader mig ikke slå ud bare sådan lige, og prøver at komme over tingene på den mest positive og bedste måde det kan lade sig gøre. Jeg har et bedre forhold til min kæreste end jeg nogensinde har haft før, jeg har et skønt liv, jeg har masser af fremgang med træningen, og alt dette kan jeg takke min positive tankegang for.

Der er ingen der kan li' et negativt menneske, så hvorfor ikke få det bedste ud af det :wink:

Vi kom lidt ud på et sidespor, men det er igen for at forklare hvor vigtigt det er at være glad og positiv 24/7 :hihi:
Sidst rettet af Detorian 10. jun 2009, 12:21, rettet i alt 1 gang.

Mange tak for svaret alle, især Detorian :wink:

Jeg har hvertfald fået nogen idér til hvad jeg evt. kunne gøre.

Først vil jeg skrive til MS 400, får jeg kunne da godt tænke mig at se den der mail :mrgreen:
Brugeravatar

Xiva skrev:Mange tak for svaret alle, især Detorian :wink:

Først vil jeg skrive til MS 400, får jeg kunne da godt tænke mig at se den der mail :mrgreen:

Det var så lidt, jeg mener der står nogenlunde det samme i min mail til ham, men prøv at få fat i den alligevel. Der er sikkert lidt ekstra i den :wink:

Detorian skrev:
Xiva skrev:Mange tak for svaret alle, især Detorian :wink:

Det var så lidt, jeg mener der står nogenlunde det samme i min mail til ham, men prøv at få fat i den alligevel. Der er sikkert lidt ekstra i den :wink:

Har allerede skrevet en besked til ham :)

Og endnu engang tak.
Brugeravatar

Se den video serie på MD med Branch der tæver pecs, trisser og skuldre - og smut så ned i centret med din iPod og spark røv!

Personligt får jeg altid et kick ud af at gennemføre en smertefuld træning som jeg ikke havde lyst at lave. Vilje kommer altid før motivation :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Find noget musik, det hjælper mig rigtig meget! .. er mest til rap, har du samme smag har jeg en masse tracks, som jeg kan sende til dig i PM.. se om denne sang motivere dig

Hvis ikk, jamen så er det lige meget :)
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster