Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1512
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1510

Følg bodybuilding.dk på

Tips til at stå op om morgenen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har et kæmpe problem med at stå op om morgenen. Det har jeg haft hele mit liv. Men nu er jeg begyndt på gym, og er der jo en grænse med fravær.

Til at vække mig om morgenen, har jeg et gammeldags vækkeur (klokker, som bliver slået på), en clockradio samt min mobiltelefon.
Jeg kan stadig ikke stå op. Altså jeg vågner slet ikke.

Sidder nogle af jer inde med et par råd??
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Gå tidligt i seng.

/thread
Mirin?

Geografisk sted: Nordsjælland

sæt uret langt væk fra sengen, gå direkte ud i bad

Edit: du vågner slet ikke!?!? køb et ur der bipper meget højt, og sørg for at få nok søvn,, selv efter en halv times søvn vågner jeg af et vækkeur, måske skal du søge læge hvis du ikke kan høre et vækkeur i søvne.
Sidst rettet af sund 18. nov 2010, 18:39, rettet i alt 1 gang.
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Hvis du har et stort anlæg, så sæt det til at starte på det tidspunkt du gerne vil op, og sørg for at det er skruet helt op. hvis ikke det virker ville jeg anbefale dig, at for anskaffet et lille fint hørerarperart fra auri. :-({|=
WOOAP! WOOAP!

M0TH 4FUKH4!

Logbog: Ingen logbog

Få et bedre vækkeur. Jeg har et der "Scream" fra Ide Line, fordi jeg led af samme problem, og det kan uden problemer vække mig.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Det et spørgsmål om ryggrad og holdning.

Går ud fra du går i skole, for hvis du har et arbejde ville du blive fyret.
Kan du klare skolen og får de karakterer du vil have, på trods af du ikke er til alle timerne - så fuck det..
er du derimod et lorte dræn som svigter dine gruppemedlemmer, kollegaer, holdkammerater osv et det jo kun et spørgsmål om tid før du er alene i verden.

EDIT: lidt indædt vrede som ikke er rettet mod dig :D

Reputation point: 15

Tears will get you sympathy - Sweat will get you results!! ...
og i logland - viewtopic.php?p=876994
Brugeravatar

Reputation point: 124

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg havde svært ved at finde et vækkeur der spillede højt nok til at vække mig og hvis de kunne, er det et problem at efter noget tid med den samme lyd, begynder lyden bare at blive inkorporeret i mine drømme, hvor jeg så bare sover videre.
Derfor begyndte jeg for længe siden at bruge on-timeren på mit fjernsyn til at vække mig, da det kan spille meget højt og man kan skifte kanaler osv. så det aldrig er det samme der vækker en. Så det kunne være en mulighed ellers et anlæg der spiller højt eller en clockradio der kan spille højt.
Det vigtigste for mig er i hvert fald at det kan spille højt og at lyden ikke er ensformig.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

There are no shortcuts to any place worth going
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Atletklubben Jyden

Har du ikke nogle forældre der kan vække dig? Eller en bror eller søster?
Min bror plejer at vække mig ved at kaste ting på mig eller hælde vand over mig - det fungerer fint!
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

http://mdlabs.se/sleepcycle/

Analyserer dit søvnmønster og vækker dig når du er i din letteste søvnfase.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Calwin skrev:Gå tidligt i seng.

/thread

Tidligt. Hvornår er tidligt?
sund skrev:sæt uret langt væk fra sengen, gå direkte ud i bad

Edit: du vågner slet ikke!?!? køb et ur der bipper meget højt, og sørg for at få nok søvn,, selv efter en halv times søvn vågner jeg af et vækkeur, måske skal du søge læge hvis du ikke kan høre et vækkeur i søvne.

Jeg har det på samme måde. Hvis jeg sover i ca. ½-4 timer, vågner jeg så let som ingenting, men alt derover, vækker mig næsten ikke.

Pede321 skrev:Hvis du har et stort anlæg, så sæt det til at starte på det tidspunkt du gerne vil op, og sørg for at det er skruet helt op. hvis ikke det virker ville jeg anbefale dig, at for anskaffet et lille fint hørerarperart fra auri. :-({|=

Jeg er ikke døv :hihi:

TheCzech skrev:Få et bedre vækkeur. Jeg har et der "Scream" fra Ide Line, fordi jeg led af samme problem, og det kan uden problemer vække mig.

Hvad koster det?
Jeg har nemlig allerede kastet penge efter 4 forskellige, uden held.

Maskinen skrev:Det et spørgsmål om ryggrad og holdning.
Går ud fra du går i skole, for hvis du har et arbejde ville du blive fyret.
Kan du klare skolen og får de karakterer du vil have, på trods af du ikke er til alle timerne - så fuck det..
er du derimod et lorte dræn som svigter dine gruppemedlemmer, kollegaer, holdkammerater osv et det jo kun et spørgsmål om tid før du er alene i verden.

EDIT: lidt indædt vrede som ikke er rettet mod dig :D

Hvis du læser, hvad jeg skriver, står der at jeg går i skole. Derfor er der en fraværsprocent, som ikke må overskrides, derfor er det vigtigt at jeg ikke bare kommer til 2. time.
Jeg er ikke sidstnævnte.

WIP: Tak :)

Mzg skrev:Har du ikke nogle forældre der kan vække dig? Eller en bror eller søster?
Min bror plejer at vække mig ved at kaste ting på mig eller hælde vand over mig - det fungerer fint!

Jo, det har jeg.
Men jeg har bare været uheldig med min socialearv.
Chayen skrev:http://mdlabs.se/sleepcycle/
Men virker det?
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

Padi skrev:
Chayen skrev:http://mdlabs.se/sleepcycle/
Men virker det?

Jeg har brugt det i godt og vel et år tror jeg. Har haft meget lettere ved at stå op. Desuden synes jeg at en af alarmmelodierne er rigtig behagelig at stå op til :D
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

da jeg gik i gymnasiet havde jeg det samme problem sig dig, Padi. jeg var afsindigt træt om morgenen. nogen gange drømte jeg, at klassekammerater ringede til mig og fortalte, at timerne var aflyst. når min mor så kom og spurgte, om ikke det var på tide at stå op fortalte jeg hende søvndrukent beskeden videre. løsningen for mig var at ansætte en polak til at skyde adrenalin direkte i hjertet hver morgen, pulp-fiction-style. siden da har jeg aldrig sovet over mig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

http://www.gadgets.dk/shop/sonic-bomb-v ... -399p.html har jeg hørt skulle være rigtig godt :) Tror nok du skal vågne når du seng begynder at vibrere :P

Har samme problem som dig, har noget i stil med 10% fravær for perioder Sommerferie - Nu. Af samme grund. På et tidspunkt var det bare: "Får jeg ikke mine 9 timer, så sover jeg videre".

Gå tidligere i seng, lad være med at sove middagslur, så er det lettere :) Skynd dig ud i bad, det gør jeg selv i øjeblikket.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Jeg har tidligere prøvet at stå tidligere op - ca. 7.00.
Det kørte sådan set godt nok, i en periode..

Jeg har lige en gang imellem en periode på måske 2 måneder, hvor jeg kun er væk 1 dag, men så sker der et eller andet, og så kan der gå 2 måneder med, hvor jeg ikke kan vågne igen.
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

Er de flestes problem ikke at man tror at 6 timers søvn er nok, og derfor går i seng kl. 1?
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

tidligere i seng.. og hav 2 vække ure..
1 der vækker der 10 minutter før ( står på senge bordet. )
og et der vækker dig 5 min før du skal op ( står på skrive bordet, så du skal rejse dig for at slukke det )
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

salt skrev:Er de flestes problem ikke at man tror at 6 timers søvn er nok, og derfor går i seng kl. 1?

Hvad er "nok"?
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

F.Bahne skrev:tidligere i seng.. og hav 2 vække ure..
1 der vækker der 10 minutter før ( står på senge bordet. )
og et der vækker dig 5 min før du skal op ( står på skrive bordet, så du skal rejse dig for at slukke det )

Jeg har som sagt 3.
Et står i min vindueskarm. Et på en radiator. Og et lige ved siden af mig.
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

hvis du skal møde kl 8 skal du vel op 06.30. så gå i seng kl 22.30. og lad være med at sove hele formiddagen i weekenden og lad være at gå pisse sent i seng i weekenden. du er nødt til at opbygge nogle solide rutiner mens du er en knøs eller holder lorterutinen i dig og så blir den sku svær at komme af med

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Jussefar skrev:hvis du skal møde kl 8 skal du vel op 06.30. så gå i seng kl 22.30. og lad være med at sove hele formiddagen i weekenden og lad være at gå pisse sent i seng i weekenden. du er nødt til at opbygge nogle solide rutiner mens du er en knøs eller holder lorterutinen i dig og så blir den sku svær at komme af med

Hvorfor skulle jeg stå op 06.30?

Dog et godt råd udover det.
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

Den eneste mor eller søster jeg skal vækkes af er Koppels. En erigeret penis + potentiel commando vil jeg ikke byde min egen familie. :)

Personligt står jeg op første gang alarmen lyder. Vender jeg mig om og tager 5 min mere kommer jeg ikke videre. Jeg kalder det selvdisciplin.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Jeg læste for et stykke tid siden om søvncyklusser, hvor en cyklus varede halvanden time, dvs. at det antal timer du sover skal gå op i en halvanden. Dog læste jeg, at man behøves ikke at sove præcis dette antal, man måtte gerne plusse eller minusse med et kvarter, dog var det bedste at sove det nøjagtige. Jeg har efter jeg læst det tænkt over hvergang jeg vågnede om natten, hvis jeg skulle på toilettet, og det har altid passet med cyklusserne.

Jeg har prøvet det og jeg har MEGET NEMMERE ved at stå op og jeg er slet ikke nær så træt som jeg var førhen. Jeg sover for det meste 7 og en halv time hver dag, og de dage jeg går tidligt i seng 9 timer. Jeg står op kvart over 6 da jeg skal med en bus klokken 10 over 7 og møde klokken 8.10 så det passer med jeg lige kan komme ind i klassen og sidde et par minutter. Før læreren kommer.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:Jeg læste for et stykke tid siden om søvncyklusser, hvor en cyklus varede halvanden time, dvs. at det antal timer du sover skal gå op i en halvanden. Dog læste jeg, at man behøves ikke at sove præcis dette antal, man måtte gerne plusse eller minusse med et kvarter, dog var det bedste at sove det nøjagtige. Jeg har efter jeg læst det tænkt over hvergang jeg vågnede om natten, hvis jeg skulle på toilettet, og det har altid passet med cyklusserne.

Jeg har prøvet det og jeg har MEGET NEMMERE ved at stå op og jeg er slet ikke nær så træt som jeg var førhen. Jeg sover for det meste 7 og en halv time hver dag, og de dage jeg går tidligt i seng 9 timer. Jeg står op kvart over 6 da jeg skal med en bus klokken 10 over 7 og møde klokken 8.10 så det passer med jeg lige kan komme ind i klassen og sidde et par minutter. Før læreren kommer.

Har du kilder?:)
Brugeravatar

BodyStudio
VK49

Jeg har døjede i sin tid meget med det problem. Løsningen på det har imidlertid været at anskaffe mig et vækkeur, der ikke blot lyder som R2-D2 der går amok, men tilmed har monteret to hjul. Så når du i et minuts tid har jagtet den lille satan gennem værelset og endelig lapper den én over off-knappen er du ikke bare frisk, men opnår oven i hatten en hvis grad af selvtilfredshed :D

Det virker..
Brugeravatar

Geografisk sted: 2700

Få en ordentligt døgn rytme.

Det er klart bedst for din døgn rytme at du går i seng på samme tid, hver dag og står op samme tid hver dag. Jeg gør meget ud af at stå op kl 6:30 og i seng omkring kl 22.00, hver dag, også i weekenderne. Hvis du gør det i en periode er jeg sikker på, at du vil opnå at det bliver nemmere at komme op, om morgenen.

Selvfølgelig hvis jeg tager ud i weekenderne, sover jeg bare så længe jeg kan, men hvis jeg bare skal være hjemme, så går jeg som sagt i seng omkring 22-23.

Derudover er det en god idé at sigte efter 8 timers søvn, istedet for at være som de fleste på min skole, der lige med nød og næppe kommer op på 5-6 timer.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Iver skrev:Jeg har døjede i sin tid meget med det problem. Løsningen på det har imidlertid været at anskaffe mig et vækkeur, der ikke blot lyder som R2-D2 der går amok, men tilmed har monteret to hjul. Så når du i et minuts tid har jagtet den lille satan gennem værelset og endelig lapper den én over off-knappen er du ikke bare frisk, men opnår oven i hatten en hvis grad af selvtilfredshed :D

Det virker..

Hhahaha :lol: den lyder som en sjov fætter :D
Hvor kan man købe den?

Padi skrev:
Nicobruun skrev:Jeg læste for et stykke tid siden om søvncyklusser, hvor en cyklus varede halvanden time, dvs. at det antal timer du sover skal gå op i en halvanden. Dog læste jeg, at man behøves ikke at sove præcis dette antal, man måtte gerne plusse eller minusse med et kvarter, dog var det bedste at sove det nøjagtige. Jeg har efter jeg læst det tænkt over hvergang jeg vågnede om natten, hvis jeg skulle på toilettet, og det har altid passet med cyklusserne.

Har du kilder?:)

Det var herinde på forummet, jeg vil prøve at se om jeg kan finde det, det var faktisk spændende!

EDIT: Jeg har prøvet at kigge herinde men jeg kan ikke finde det, men fandt noget inde på illustreret videnskab:
http://illvid.dk/mennesket/hjernen/hvorfor-sover-vi
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

androide skrev:
Iver skrev:Jeg har døjede i sin tid meget med det problem. Løsningen på det har imidlertid været at anskaffe mig et vækkeur, der ikke blot lyder som R2-D2 der går amok, men tilmed har monteret to hjul. Så når du i et minuts tid har jagtet den lille satan gennem værelset og endelig lapper den én over off-knappen er du ikke bare frisk, men opnår oven i hatten en hvis grad af selvtilfredshed :D

Det virker..

Hhahaha :lol: den lyder som en sjov fætter :D
Hvor kan man købe den?

Jeg kan faktisk ikke huske det.. Jeg tror det var en art gadget der var udstillet på en af de bageste sider i Euroman i sin tid.

EDIT: Efter nærmere søgning på internettet er navnet på den lille djævel tilsyneladende 'Clocky'. Du finder den på coolstuff.dk :D
Brugeravatar

Geografisk sted: 2700

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster