Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69540 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Smeden skrev:6) Hyldebærsaft viser sig effektivt mod selve virussen. Prøv at drikke det et par gange om dagen tidligt i smitten.

Smeden skrev:Hm, jeg tror jeg er ved at gå i selvsving.

Projac skrev:Så folkens: Lad nu være med at sætte livet på stand-by pga. riskoen for at blive smittet.

Smeden skrev:Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.

Misterhamper skrev:Smeden skrev:Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.
Jep valget er let også for mig. Hellere have en promille chance for at ligge syg en uge, end at indskrænke sin frihed.

SandyFrink skrev:For det første hedder det "risiko", ikke "chance". For det andet er en promille 1/1000. For det tredje er risikoen for smitte noget i omegnen af 15-20%, måske endda højere, så stupide som danskere er. For det fjerde er der en ikke-uvæsentlig risiko at man som en af de 15% ligger syg i en uge. For det sjette er det en langt større indskrænkning af ens frihed at ligge syg i en uge - eller to - end at tage simple forholdsregler. Du kender måske begrebet. Det finder også anvendelse ved "forsikring". Man giver en lille smule, for at undgå at skulle give en hel masse mere. Dette står modsat et måske også ubekendt begreb - det hedder moralsk hasard.

Smeden skrev:I et forsøg fra 99, tog man ind på et sygehus, fandt dem der netop havde fået influenza - dvs kun havde haft symptomer en dags tid - og gav halvdelen af dem 15ml hyldebærsaft 4 gange om dagen og halvdelen noget placebo. Hyldebærgruppen var nogenlunde raske efter fire dage og den anden brugte de sædvanlige 7-8 stykker. Det er ihvertfald nogenlunde sådan jeg husker det.
I 2009 har man testet et specifikt anthocyanin - et af farvestofferne - (eller var det to?) fra hyldebær og testet det mod influenza in vitro. Det var vist til at sammenligne med Tamiflu. Mekanisme er ihvertfald vistnok det samme, - det inhiberer neuraminidase, det enzym influenza bruger til at sprede sig med.
Jeg gider ikke lige kigge forsøgene igennem igen, især fordi det nyeste er et rigtig ækelt teknologipaper, der skal fortælle om nye metoder.

Misterhamper skrev:Er ligeglad med dine grammatik-rettelser.
De 15% kommer først hvis personen rent faktisk har influenzaen. Jeg har næsten ikke hørt nogen have influenzaen i min by, så en promille for at blive smittet er nok meget rigtig når man opfører sig som normalt.
Sandy: Jeg har fået min mor til at levere mig nogen mundbind. Foreløbig bliver jeg i Rungsted hos mine forældre, der begge er gamle nok til at være immuniserede fra sidste udbrud. Hvad kan du anbefale af håndsprit?

Ratz skrev:Hvor købes ren hyldebærsaft?
Jeg kørte forgæves i Superbrugsen, Føtex og Kiwi.

Smeden skrev:Hamper: jeg ved ikke hvorfor du skriver i sådan nogen her tråde. Du braser ind, er uenig og siger noget uigennemtænk. Same same.

Misterhamper skrev:Måske overså du der hvor jeg skrev hvad det er -jeg- ville vælge?

Karl Æg skrev:Misterhamper skrev:Måske overså du der hvor jeg skrev hvad det er -jeg- ville vælge?
But still; who cares? Er det relevant for nogen af os andre, at du bor i en landsby, hvor smittefaren er lig nul? Hvis ikke man befinder sig i risikozonen er ens tilstedeværelse i tråde som denne jo uendeligt ubrugelig.

Misterhamper skrev:Hvis du er ligeglad hvorfor så ikke bare springe indlægget over? Klaphat

Smeden skrev:
Det jeg spekulerer lidt over er hvorfor man ikke får flere slags influenza af gangen? Måske er de bare ikke tilstede på samme tid?

Karl Æg skrev:Misterhamper skrev:Hvis du er ligeglad hvorfor så ikke bare springe indlægget over? Klaphat
Hvor skriver jeg at jeg er ligeglad? Jeg skriver, at de informationer du bringer er 100 % ubrugelige.

Lærling skrev:Som jeg har forstået det er faren ved en større andel smittede, at der er større chance for, at virussen muterer, hvilket er det virkelige "dødsscenarie"?
Ellers er det jo en engangsfornøjelse, sådan, set i det store perspektiv.

Linealba skrev:Lærling skrev:Som jeg har forstået det er faren ved en større andel smittede, at der er større chance for, at virussen muterer, hvilket er det virkelige "dødsscenarie"?
Ellers er det jo en engangsfornøjelse, sådan, set i det store perspektiv.
Nah, ikke her i DK. Det er mere når mange mennesker med det, lever sammen med mange dyr med det og de lever tæt på hinanden, at man er bange for at det skal mutere til en helt ny og unik form for virus.
Viruset kan rigtigt nok "forstærkes" når det får lov at eksistere i et enkelt individ (skal ikke kede dig med detaljer, kan heller ikke huske al terminologi 100%), hvorfor typisk hjemmegående bliver mere syge når de smittes fra én som taget det med hjem fra arbejde, end hvad denne blev fra det samme virus. Men det bliver ikke et helt nyt virus.

Misterhamper skrev:"doesn't care" = ligeglad

Smeden skrev:Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.
Og jer der føler jeg syge, i har bare at blive hjemme! Alt andet er overlagt mord!
Hm, jeg tror jeg er ved at gå i selvsving.

Smeden skrev:Det lyder fint Projac. Det er bare ikke alle der har den nødvendige pli, og dem er man nød til at opdrage på.
Jeg har fundet hyldebærsaft i Irma, hvis nogen skulle interessere sig.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster