Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69540 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1373
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Influenza

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

I agree. Det er i hvert fald dumt at undervurdere, hvor nedern det er at blive smittet.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederikshavn

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Smeden skrev:6) Hyldebærsaft viser sig effektivt mod selve virussen. Prøv at drikke det et par gange om dagen tidligt i smitten.

Noget du gider uddybe eller ihvertfald hvor store mængder man skal drikke før det hjælper?
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Kostplan: Vis kostplan

I et forsøg fra 99, tog man ind på et sygehus, fandt dem der netop havde fået influenza - dvs kun havde haft symptomer en dags tid - og gav halvdelen af dem 15ml hyldebærsaft 4 gange om dagen og halvdelen noget placebo. Hyldebærgruppen var nogenlunde raske efter fire dage og den anden brugte de sædvanlige 7-8 stykker. Det er ihvertfald nogenlunde sådan jeg husker det.

I 2009 har man testet et specifikt anthocyanin - et af farvestofferne - (eller var det to?) fra hyldebær og testet det mod influenza in vitro. Det var vist til at sammenligne med Tamiflu. Mekanisme er ihvertfald vistnok det samme, - det inhiberer neuraminidase, det enzym influenza bruger til at sprede sig med.

Jeg gider ikke lige kigge forsøgene igennem igen, især fordi det nyeste er et rigtig ækelt teknologipaper, der skal fortælle om nye metoder.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Hm, jeg tror jeg er ved at gå i selvsving.

Nej, det er du ikke. Det er godt. Jeg er på din side.
Jeg har gjort min lejlighed til influenza-fri zone, et Sundhedens Fort. Alt der kommer indenfor disse døre afsprittes. Alle omkring os er syge. Min lejlighed er nu den sidste bastion i menneskehedens kamp mod sygdom.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Projac skrev:Så folkens: Lad nu være med at sætte livet på stand-by pga. riskoen for at blive smittet.

Utvivlsomt et af de dårligste råd der nogensinde er givet på BB.dk, og det siger ikke så lidt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

Brugeravatar

Styrkeliste

Smeden skrev:Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.

Jep valget er let også for mig. Hellere have en promille chance for at ligge syg en uge, end at indskrænke sin frihed.
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Smeden skrev:Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.

Jep valget er let også for mig. Hellere have en promille chance for at ligge syg en uge, end at indskrænke sin frihed.

For det første hedder det "risiko", ikke "chance". For det andet er en promille 1/1000. For det tredje er risikoen for smitte noget i omegnen af 15-20%, måske endda højere, så stupide som danskere er. For det fjerde er der en ikke-uvæsentlig risiko at man som en af de 15% ligger syg i en uge. For det sjette er det en langt større indskrænkning af ens frihed at ligge syg i en uge - eller to - end at tage simple forholdsregler. Du kender måske begrebet. Det finder også anvendelse ved "forsikring". Man giver en lille smule, for at undgå at skulle give en hel masse mere. Dette står modsat et måske også ubekendt begreb - det hedder moralsk hasard.

Brugeravatar

Styrkeliste

SandyFrink skrev:For det første hedder det "risiko", ikke "chance". For det andet er en promille 1/1000. For det tredje er risikoen for smitte noget i omegnen af 15-20%, måske endda højere, så stupide som danskere er. For det fjerde er der en ikke-uvæsentlig risiko at man som en af de 15% ligger syg i en uge. For det sjette er det en langt større indskrænkning af ens frihed at ligge syg i en uge - eller to - end at tage simple forholdsregler. Du kender måske begrebet. Det finder også anvendelse ved "forsikring". Man giver en lille smule, for at undgå at skulle give en hel masse mere. Dette står modsat et måske også ubekendt begreb - det hedder moralsk hasard.

Er ligeglad med dine grammatik-rettelser.
De 15% kommer først hvis personen rent faktisk har influenzaen. Jeg har næsten ikke hørt nogen have influenzaen i min by, så en promille for at blive smittet er nok meget rigtig når man opfører sig som normalt.
Nubretpumper
Brugeravatar

Smeden skrev:I et forsøg fra 99, tog man ind på et sygehus, fandt dem der netop havde fået influenza - dvs kun havde haft symptomer en dags tid - og gav halvdelen af dem 15ml hyldebærsaft 4 gange om dagen og halvdelen noget placebo. Hyldebærgruppen var nogenlunde raske efter fire dage og den anden brugte de sædvanlige 7-8 stykker. Det er ihvertfald nogenlunde sådan jeg husker det.

I 2009 har man testet et specifikt anthocyanin - et af farvestofferne - (eller var det to?) fra hyldebær og testet det mod influenza in vitro. Det var vist til at sammenligne med Tamiflu. Mekanisme er ihvertfald vistnok det samme, - det inhiberer neuraminidase, det enzym influenza bruger til at sprede sig med.

Jeg gider ikke lige kigge forsøgene igennem igen, især fordi det nyeste er et rigtig ækelt teknologipaper, der skal fortælle om nye metoder.

Lyder da som noget der er værd at forsøge sig med hvis man er så uheldig at rende ind i fætter guf der ikke er blevet hjemme, selvom han burde.

Folk grinte af mig da jeg sagde jeg havde afsprittet mine hænder i dag. Til dem siger jeg bare at retfærdigheden skal ske fyldest.
Brugeravatar

faldt lige over dette billede på facebook..
Peter plys og co tager deres forholdsregler :lol:

grisling.jpg

Træner her: Power Gym

Galleri: Vis galleri (2)

Man kan aldrig tage nok forholdsregler i forhold til influenza.
Man stopper aldrig en epidemi, ved bare at se passivt på og observere andre bliver smittet, man skal tage sine forholdsregler. Man kan blandt andet hvis man ser nogle nyse eller hoste i hånden, bede dem om at vaske hænder omgående, eller som den eksemplariske medborger af en socialt samfund, medbringe desinfektions væske, og give dem lidt af det.!
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Hamper: jeg ved ikke hvorfor du skriver i sådan nogen her tråde. Du braser ind, er uenig og siger noget uigennemtænk. Same same.

Sandy: Jeg har fået min mor til at levere mig nogen mundbind. Foreløbig bliver jeg i Rungsted hos mine forældre, der begge er gamle nok til at være immuniserede fra sidste udbrud. Hvad kan du anbefale af håndsprit?
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Misterhamper skrev:Er ligeglad med dine grammatik-rettelser.
De 15% kommer først hvis personen rent faktisk har influenzaen. Jeg har næsten ikke hørt nogen have influenzaen i min by, så en promille for at blive smittet er nok meget rigtig når man opfører sig som normalt.

I og med sygdommen så næppe, for alvor, har ramt din (lands)by, er det selvsagt, at du ikke er udsat for nogen væsentlig risiko for smitte, hvorfor din deltagelse her i tråden må vurderes som værende relativt meningsløs.
Sandy: Jeg har fået min mor til at levere mig nogen mundbind. Foreløbig bliver jeg i Rungsted hos mine forældre, der begge er gamle nok til at være immuniserede fra sidste udbrud. Hvad kan du anbefale af håndsprit?

Jeg købte den største beholder de havde på det pågældende apotek. Men jeg vidste også at alene det at befinde sig på et apotek medfører en ikke-uvæsentlig risiko for smitte - det er jo ren koncentration af syge mennesker. Derfor gjorde jeg besøget tidligt på dagen, sådan at færre personer, alt andet end lige, må have befundet sig der.
Jeg har forøvrigt nogle mindre beholdere både i træningstasken, i lommen, ved håndvasken, samt på arbejdet. Den i træningtasken er dog nu udskiftet med den store udgave, i og med der skal afsprittes konstant. Apotekets alcogel, mener jeg den hedder.

Brugeravatar

Styrkeliste

Sprit2Go - afspritning på farten :lol: :lol:
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Hvor købes ren hyldebærsaft?

Jeg kørte forgæves i Superbrugsen, Føtex og Kiwi.
Brugeravatar

Ratz skrev:Hvor købes ren hyldebærsaft?

Jeg kørte forgæves i Superbrugsen, Føtex og Kiwi.

SuperBest sælger Den Gamle Fabriks hyldebærsaft. Det er koncentrat, men indeholder 62% ren hyldebær. Hvis du køber ren hyldebær er det en ret bitter fornøjelse. Jeg er, omend ikke smittet endnu, begyndt at vold-drikke det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Smeden skrev:Hamper: jeg ved ikke hvorfor du skriver i sådan nogen her tråde. Du braser ind, er uenig og siger noget uigennemtænk. Same same.

Måske overså du der hvor jeg skrev hvad det er -jeg- ville vælge?
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:Måske overså du der hvor jeg skrev hvad det er -jeg- ville vælge?

But still; who cares? Er det relevant for nogen af os andre, at du bor i en landsby, hvor smittefaren er lig nul? Hvis ikke man befinder sig i risikozonen er ens tilstedeværelse i tråde som denne jo uendeligt ubrugelig.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:
Misterhamper skrev:Måske overså du der hvor jeg skrev hvad det er -jeg- ville vælge?

But still; who cares? Er det relevant for nogen af os andre, at du bor i en landsby, hvor smittefaren er lig nul? Hvis ikke man befinder sig i risikozonen er ens tilstedeværelse i tråde som denne jo uendeligt ubrugelig.

Hvis du er ligeglad hvorfor så ikke bare springe indlægget over? Klaphat :)
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:Hvis du er ligeglad hvorfor så ikke bare springe indlægget over? Klaphat :)

Hvor skriver jeg at jeg er ligeglad? Jeg skriver, at de informationer du bringer er 100 % ubrugelige.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Smeden skrev:
Det jeg spekulerer lidt over er hvorfor man ikke får flere slags influenza af gangen? Måske er de bare ikke tilstede på samme tid?

Det er fordi kroppen, når den taget ind og er blevet inficeret med én slags virus, stopper med at udtrykke de molekyler på cellemembranets overflade som vira skal bruge til at kunne inficere os. I mellemtiden når lymfocytterne at lære det virus, som har inficeret os, at kende og da der er en ret stor overlap imellem de influenza som far rundt hvert år, får man som regel en god beskyttelse overfor dem alle sammen, når man kun har haft den ene. Dette er også grunden til at man er vel beskyttet flere år fremefter, når man vel har haft en influenza.

Det som dog er så unikt med H1N1 er at netop den kombi ikke været oppe at køre i rigtigt mange år og man regner også med at de kombinationer som HAR cirkuleret er så langt fra dette virus i sit "udseende", at en meget lille del af befolkningen har noget som helst forsvar. Det er det som gør at den har en ekstra god chance at spredes, sammenlignet med de andre. Den er ikke besynderligt mere smitsom end tidligere flunzer, men den har en større sandsynlighed for at eksistere i ens omgangskreds, hvis man siger det sådan.

Hvorvidt man synes at man vil sætte sit liv på stand-by eller ej, synes jeg må være op til den enkelte individ. "Fordelen" ved at smittes er at du fremover kommer at være blevet endnu bedre beskyttet overfor ikke kun denne influenza, men også en lang række repertoirer influenza som kan tænkes dukke op. Det forsvar du får fra vaccinen ikke i nærheden lige så effektivt.

Men det jeg virkelig synes er vigtigt er at man, når man er syg, ikke går rundt og lader som at "ah, folk kan da bare ta' den" og smitter andre.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Karl Æg skrev:
Misterhamper skrev:Hvis du er ligeglad hvorfor så ikke bare springe indlægget over? Klaphat :)

Hvor skriver jeg at jeg er ligeglad? Jeg skriver, at de informationer du bringer er 100 % ubrugelige.

"doesn't care" = ligeglad
Nubretpumper
Brugeravatar

Som jeg har forstået det er faren ved en større andel smittede, at der er større chance for, at virussen muterer, hvilket er det virkelige "dødsscenarie"?

Ellers er det jo en engangsfornøjelse, sådan, set i det store perspektiv.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Lærling skrev:Som jeg har forstået det er faren ved en større andel smittede, at der er større chance for, at virussen muterer, hvilket er det virkelige "dødsscenarie"?

Nah, ikke her i DK. Det er mere når mange mennesker med det, lever sammen med mange dyr med det og de lever tæt på hinanden, at man er bange for at det skal mutere til en helt ny og unik form for virus.

Viruset kan rigtigt nok "forstærkes" når det får lov at eksistere i et enkelt individ (skal ikke kede dig med detaljer, kan heller ikke huske al terminologi 100%), hvorfor typisk hjemmegående bliver mere syge når de smittes fra én som taget det med hjem fra arbejde, end hvad denne blev fra det samme virus. Men det bliver ikke et helt nyt virus.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Linealba skrev:
Lærling skrev:Som jeg har forstået det er faren ved en større andel smittede, at der er større chance for, at virussen muterer, hvilket er det virkelige "dødsscenarie"?

Nah, ikke her i DK. Det er mere når mange mennesker med det, lever sammen med mange dyr med det og de lever tæt på hinanden, at man er bange for at det skal mutere til en helt ny og unik form for virus.

Viruset kan rigtigt nok "forstærkes" når det får lov at eksistere i et enkelt individ (skal ikke kede dig med detaljer, kan heller ikke huske al terminologi 100%), hvorfor typisk hjemmegående bliver mere syge når de smittes fra én som taget det med hjem fra arbejde, end hvad denne blev fra det samme virus. Men det bliver ikke et helt nyt virus.

Det er jo egentlig klart nok, at det ikke er så aktuelt i Danmark.
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Da jeg bor i Aalborg, kunne jeg ikk overskue risikoen for at blive smittet med denne famøse sygdom. Derfor har jeg taget den beslutning at tage til grønland i 2 måneder. Den sølle befolkning af 55.000 mennesker på en ø der er dækket af is må være det optimale sted at opholde sig.

Geografisk sted: Odder

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog

Misterhamper skrev:"doesn't care" = ligeglad

Jeg skriver "who cares?" ikke "jeg er ligeglad". "Who cares?" er et retorisk spørgsmål der indikerer, at din post ikke har relevans for nogen af de deltagende i tråden her, hvorfor det er meningsløst at poste den.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Og jer der føler jeg syge, i har bare at blive hjemme! Alt andet er overlagt mord!

Hm, jeg tror jeg er ved at gå i selvsving.

"Leve sit liv som man plejer", ja, netop. Jeg kunne da aldrg drømme om at lade mig indskrænke, f.eks. ved at aflyse en julefrokost fordi jeg frygter at blive smittet. No way! H1N1 har ikke ændret mit adfærdsmønster overhovedet. Jeg tager ikke flere og anderledes forholdsregler end jeg normalt ville gøre, og som jeg forventer andre mennesker gør, dvs. tage hensyn til andre mennesker når man er syg, og vaske sine hænder jævnligt og alt det der. Det kaldes pli.
Jokeren: "Gå ud i livet - gør det du er kaldet til. Grib mic'en, lav en deal, ta' et træk frem. Kig din konkurrent i øjnene og bræk ham. Giv ham hånden og spørg om han vil rulle med dig. For du får brug for backup når det virkelig gælder"
Brugeravatar

Træner her: Aarhus Universitets Sport motionscenter

Det lyder fint Projac. Det er bare ikke alle der har den nødvendige pli, og dem er man nød til at opdrage på.

Jeg har fundet hyldebærsaft i Irma, hvis nogen skulle interessere sig.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Det lyder fint Projac. Det er bare ikke alle der har den nødvendige pli, og dem er man nød til at opdrage på.

Jeg har fundet hyldebærsaft i Irma, hvis nogen skulle interessere sig.

For helvede hvor har jeg drukket meget varm hyldebærsaft de sidste par dage, åndsvage flu :evil:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM