MC skrev:Det kommer jo an på hvad du selv har lust til - men 1-2 kg om måneden er et fint gain.
jeg vil sige 1kg pr måned er tæt på optimalt.. på den måde vil det være minimalt hvad man vil gaine af fedt masse.
MC skrev:Nej det er absolut ikke svært. Har du svært ved at få protein nok kan du supplere kosten med proteinpulver (en shake efter træning). Hvis du f.eks. vejer 80 kg er det "kun" 160g protein du skal have, og det er ikke engang sikkert du behøver så meget.
jeg kan se du regner med de 2g protein pr kg. personligt hælder jeg mest til 1,7-1,8g pr kg, da der ikke er påvist en forøget effekt ved at indtage mere protein end dette som clean BB'er. 1,8x80=144gx4=576kcal.. så hvis du vejer 80kg skal du ifølge skemaet i artiklen have i omegnen af 3000 kcal dagligt
dem ville jeg fordele således:
kulhydrat: 5g pr kg kropsvægt=1600kcal
protein: 1,8g pr kg kropsvægt= 576kcal
fedt: 60g= 540kcal
total: 2716kcal.
så kan man selv eksperimentere lidt med de sidste 350kcal. nogen har et større behov for kulhydrat, andre vil hellere have den ekstra energi fra fedt og nogen vil have lidt ekstra protein.
men hvis du har en høj forbrænding vil jeg anbefale dig at indtage lidt ekstra sundt fedt, og lidt mere kulhydrat.. ca 10 g fedt også 50g kylhydrat.. så er du ved at være der.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!