Som lovet tidligere kommer der her en reportage fra det netop overståede Loaded Cup 2008. Reportagen er skrevet ud fra undertegnedes oplevelser.
Fredag
Fredag ved 15 tiden tog jeg toget til Ringsted for at teame op med Bay samt Kåre for at gøre klar til Loaded Cup 2008. Omkring kl 16.00 nåede jeg frem til Ringsted st., og da jeg fandt Ringsted Kongresscenter efter at have vandret det halve af Ringsted rundt, og her mødte jeg så de 3 andre, som allerede igang med at sikre sig den bedste plads til bodybuilding.dk standen som vi senere skulle sætte op.
Vi besluttede os hurtigt for at indlogere os på vores hotelværelser, for derefter at tager et smut i Kvickly for at købe lidt ind til lørdagen - MC, Bay og Kåre fik fyret en masse sodavand, frugt og andet godt ned i kurven. Derefter var det tid til frokost, og MC blev beodret ind i receptionen for at finde vej til det nærmeste Jensen's bøfhus - til min store overraskelse fik jeg af vide at dette ikke fandtes i Ringsted, men at man istedet havde en light version i form af Ferdinans Bøfhus, som lå lidt længere nede af gågaden. Uden bedre alternativer begav vi os over til Ferdinand for at få kastet noget mad ned, og det viste sig faktisk at være et ganske udemærket sted - vi blev ihvertfald hurtigt enige om at bøfferne kunne spises!
Efter at have kastet 300g chilibøf ned gik turen tilbage til hotellet, hvor vi fik snakket lidt frem og tilbage om diverse ting, og inden vi vidste af det var tiden kvart i aftensmand. Denne gang gik turen til en lille Italiensk restautant, som ifølge Rasmus ikke levede særlig godt op til dette prædikat. 4 x lasagne senere var vi igen på vej tilbage til Kongresscenteret, hvor vi nu skulle igang med at sætte standen op, så den var klar til dagen efter hvor det hele skulle gå løs.
Dette fik vi et par timer til at gå med, og undervejs fik vi lige hilst på Essensen som var blevet indlemmet i Loaded Cup crewet, og derfor selv havde nok at se det den kommende dag. Da klokken var omkring midnat var, så da Stellan kom forbi og sagde at centeret skulle lukkes af, smuttede vi tilbage på vores værelser for at samle kræfter til næste dag, som skulle vise sig at blive rigtig lang (og overraskende hård)...
Lørdag
Klokken var 06.40, og en svag men meget irriterende lyd begyndte at lyde i det fjerne. Jeg blev hurtigt klar over at det var Bay's alarm, som tegn på at vi nu skulle op og igang med dagens strabadser.
Da vi kom ned i restauranten for at få noget morgenmad blev vi mødt af Rasmus og Kåre som allerede havde sat sig til rette og taget til sig af goderne. Vi havde ca. 2 timer til at gøre de sidste småting klar inden dørene åbnede, så da vi har fået os en god gang BB morgenmad, smuttede vi over i kongresscentret.
Dørene blev åbnet, og folk begyndte ligeså stille at melde deres ankomst i bodybuilding.dk standen. De to bodymantøser stødte til, og der gik ikke længe før folk som Biiver, Sniper og Kæmperen, Multimand (+ kone) og Kuglen fulgte trop. Senere fik vi også besøg af Incognito, Bjørnen mf.
Kl. 10.00 gik det løs, og forbedømmelserne begyndte. Nogle folk valgte at sætte sig ind i salen og se på, mens andre valgte at blive ude ved boderne og kigge på de forskellige stande, snakke osv. Timerne gik, og flere og flere folk stødte efterhånden til, og ude i standen blev der shoppet, snakket og skudt billeder til den helt store guldmedalje.
Da klokken blev 14.00 var forbedømmelserne så småt ved at være overstået, og det var nu tid til en pause på 4 timer, kun afbrudt af en lille konkurrence i disciplinerne "Dip", "Bænk så meget du kan med din egen kropsvægt", og "Hvor mange Curls kan du lave med 50kg på stangen". Her var bodybuilding.dk repræsenteret af hele 3 personer - Bay og Multiman gav den gas i Dip-konkurrencen, mens Hoosier prøvede at sætte fyrene på plads i bænkpres. Det lykkedes næsten, men hendes 33 reps med ½ kropsvægt rakte desværre kun til en 4. plads. Multiman hentede derimod en flot 2. plads hjem og han lavede så mange at jeg ikke nåede at tælle dem alle, mens Bay desværre ikke lavede nok til en placering - så vi blev hurtigt enige om at han burde have satset på bænkpres istedet.
(Hoosier, 33 reps x ½ kg kropsvægt)
Da konkurrencerne var overstået hoppede vi igen tilbage til standen, hvor der var god trafik i bodyman's rodebunke med billigt tøj. Ca. en times tid senere begyndte finalen, og den blev skudt af med et brag, til tonerne af Tiesto - thump up herfra :thumpup:
Der var annonceret det bedste felt af atleter nogensinde på dansk jord, og det blev der bestemt levet op til! Størstedelen af atleterne stod rigtig skarpt på scenen, og her på boardet var vi bl.a. representeret af Erik Sanz (El Ultimo) fra bodybuilding.dk's eliteteam, og Lene Wakefield (Lene W) som begge klarede sig videre til finalerne.
Erik såvel som Lene endte begge på en flot 6. plads, en plads begge atleter bør være yderst tilfredse med i to rigtig stærke felter!
Derudover kan det af interessante resultater (set med danske øjne) nævnes at både Ole Bak Jensenog Kristina Dybdahl vandt deres klasser, og endda endte som nr. 1 overall =D> =D> Samtidig klarede Jan Elhøj, på trods af et par små svipsere og svære polske og litauske navne, det godt som konferencier, og han var som altid garanti for god underholdning og sjove bemærkninger :)
Et par PRO's havde også fundet vej til Ringsted Kongresscenter, og de 3 giganter som skulle underholde publikun var hhv:
Daniel Hill
Dennis James
Dennis Wolf
Førstnævne var efter min mening en kæmpe skuffelse, i og med at han var alt for offseason, og generelt ikke performede særlig godt. Derimod var 2 x Dennis helt kanon, og især Wolf havde virkelig en fed off season form!
Det hele sluttede af med overall bodybuilding, som blev vundet af en polak. Omkring kl 24.00 var det hele overstået, og folk salen blev stille og roligt tømt for folk. Vi fik taget afsted med de sidste folk i standen, og derefter begyndte vi at pakke sammen - men vi løb ind i uventede problemer, da nøglen til traileren (hvor alle de overskydende ting skulle transporteres hjem) viste sig ikke at virke, var vi nødt til at lade tingene stå natten over. Det fik vi heldigvis tilladelse til, men det betød så at vi skulle tidligt op næste morgen for at flytte det hele ud i traileren. Dagen sluttede af med en omgang biksemad i selskab med Jan Elhøj som efterhånden så godt brugt ud - Han lignede bestemt en mand der havde være i fuld gang i 14 timer :lol:
Søndag
Søndag skulle vi igen tidligt op - Igen stod den på en hurtig gang BB morgemad, hvorefter vi skulle pakke det sidste grej sammen. Rasmus tøffede afsted i forvejen, så MC, Bay og Kåre gik i fuld gang med at fylde traileren op. En halv times tid var traileren pakket, og det var nu tid til at tage afsked. Mens Bay og Kåre tog turen i Golf'en afsted mod det mørke Jylland, skulle jeg igen på opdagelse i Ringsted for at finde vej til stationen. Det lykkedes mig dog denne gang at preje en taxa, selvom jeg efterhånden var blevet overbevist om at disse ikke fandtes her, og der gik ikke længe før jeg sag i toget på vej til Københavns Hovedbanegård.
Dette års Loaded Cup var nu veloverstået, og jeg vil gerne på bodybuilding.dk's vegne sige tak til allt herinde som kom og støttede op om dette event. Og et endnu større tak til Stellan og crewet bag Loaded Cup, som gjorde det til en rigtig god oplevelse =D>
Til sidst er det kun at sige - når enden er god...

Må tilstå, at jeg synes, Dennis James er ret lækker.
:toothygrin: (Det er jeg så til gengæld ikke på det billede, hvor jeg både lukker øjnene og rækker tunge. 
En enkelt gang eller to fik jeg vist også skabt mere forvirring, end jeg var til gavn.