Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig

Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig
Er det mikro overrivningerne af muskelfibrene som giver smerten egentligt? Synes at have læst et sted at det skulle være selve genopbyggelsesprocessen som gav smerterne?
Doms = de ondeste muskel smerter

DHL^ skrev:Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig
Er det mikro overrivningerne af muskelfibrene som giver smerten egentligt? Synes at have læst et sted at det skulle være selve genopbyggelsesprocessen som gav smerterne?
jeg savner sq at være doms, bliver det næsten aldrig mere

flamingopikken skrev:DHL^ skrev:Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig
Prøv at skifte nogle af øvelserne ud. Hvis du er vant til at køre Pulldowns, så prøv at køre Straight-Arm Pulldowns. Hvis du er vant til at køre dips eller Pushdown (m. tov), så skift til Fransk Pres/Lying Tricep Extension. Personligt har jeg oplevet en rask omgang DOMS ved at skifte nogle små øvelser rundt som eksemplerne ovenfor

DHL^ skrev:flamingopikken skrev:DHL^ skrev:Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig
Prøv at skifte nogle af øvelserne ud. Hvis du er vant til at køre Pulldowns, så prøv at køre Straight-Arm Pulldowns. Hvis du er vant til at køre dips eller Pushdown (m. tov), så skift til Fransk Pres/Lying Tricep Extension. Personligt har jeg oplevet en rask omgang DOMS ved at skifte nogle små øvelser rundt som eksemplerne ovenfor
Det skal prøves efter min deload![]()
Pushdowns må blive til fransk![]()
Straight arm pulldowns skal lige kigges på, samme skal lying exsteions, for dog mega ondt i albuen af normale extensions
Doms here i come

DHL^ skrev:Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig

flamingopikken skrev:DHL^ skrev:Draper1990 skrev:Bay skrev:DOMS er bare forsinket muskel ømhed pga. små mikro overrivninger pga. træning - det er ganske naturlig

Backbone skrev:Ingognito :
Hvad har mest betydning for graden af DOMS.
Jeg tænker på workload,
Volumen
Hastigheden på løftet
Tid der er gået siden sidst musklen blev trænet,
Prew ernæring
Postw ernæring
Søvn op til træning
Søvn efter træning
Opvarmning
Stretching
Du kan sikkert nævne flere faktorer
34Charlotte : Undskyld jeg kaprer tråden lidt

Backbone skrev:Ingognito :
Hvad har mest betydning for graden af DOMS.
Jeg tænker på workload,
Volumen
Hastigheden på løftet
Tid der er gået siden sidst musklen blev trænet,
Prew ernæring
Postw ernæring
Søvn op til træning
Søvn efter træning
Opvarmning
Stretching
Du kan sikkert nævne flere faktorer
34Charlotte : Undskyld jeg kaprer tråden lidt

incognito skrev:DOMS er et symptom på at musklen er i gang emd at remodellere og dermed et nødvendiigt onde. Forsøg på at hæmme DOMS fører i reglen også til hæmmet træningsrespons
Men at satse udelukkende på DOMS som træningseffekt markør er ret dumt, for den bedste måde at sørge for at få DOMS på er at træne så infrekvent som muligt, hvilket logisk nok ikke er sådan man bliver stor og stærk....

34Charlotte skrev:incognito skrev:DOMS er et symptom på at musklen er i gang emd at remodellere og dermed et nødvendiigt onde. Forsøg på at hæmme DOMS fører i reglen også til hæmmet træningsrespons
Men at satse udelukkende på DOMS som træningseffekt markør er ret dumt, for den bedste måde at sørge for at få DOMS på er at træne så infrekvent som muligt, hvilket logisk nok ikke er sådan man bliver stor og stærk....
Når du siger, at forsøg på at hæmme DOMS i reglen også fører til hæmmet træningsproces, vil det så sige, at dét, at strække ud efter træning, også hæmmer det?
Backbone: Helt iorden

Thomas Vestergaard skrev:Håber ikke det er forsent og tråden glemt.. Men når jeg kører DL får jeg de sygeste DOMS i baglårene.. uanset hvor lidt kilo der er på stangen, sidder den der hver gang.. er det noget man skal træne sig op til, så de forsvinder efter tilvænding eller hvad??

incognito skrev:Thomas Vestergaard skrev:Håber ikke det er forsent og tråden glemt.. Men når jeg kører DL får jeg de sygeste DOMS i baglårene.. uanset hvor lidt kilo der er på stangen, sidder den der hver gang.. er det noget man skal træne sig op til, så de forsvinder efter tilvænding eller hvad??
hvor tit kører du dødløft eller noget bagkædetræning?
Må jeg gætte på en gang i ugen?

756812409 skrev:det er sådan at, hver gang når jeg træner min bryst gennem opstår der ømhed næste dag.og jeg føler,som om at muskelen bliver mindre og svagere,.???fordi der går ca. en uge jeg kan træne min bryst muskel igen jo(alså efter ømhed),. kan ikke løft så meget, som har kunnet mere-.... gør mig forvirrende. har jeg trænet for hårdt eller hvad???

756812409 skrev:det er sådan at, hver gang når jeg træner min bryst gennem opstår der ømhed næste dag.og jeg føler,som om at muskelen bliver mindre og svagere,.???fordi der går ca. en uge jeg kan træne min bryst muskel igen jo(alså efter ømhed),. kan ikke løft så meget, som har kunnet mere-.... gør mig forvirrende. har jeg trænet for hårdt eller hvad???

incognito skrev:756812409 skrev:det er sådan at, hver gang når jeg træner min bryst gennem opstår der ømhed næste dag.og jeg føler,som om at muskelen bliver mindre og svagere,.???fordi der går ca. en uge jeg kan træne min bryst muskel igen jo(alså efter ømhed),. kan ikke løft så meget, som har kunnet mere-.... gør mig forvirrende. har jeg trænet for hårdt eller hvad???
Du bliver sandsynligvis ikke mindre og svagere, men det er sandsynligvis ikke den smarteste måde du gør det på. Muskler vokser kun i 2-3 døgn efter en træning, så det er spild af tid at vente længere, før den næste træning påføres

756812409 skrev:er det så en god ide at tvinge træne øm muskel? for man en bedre resultat eller dårligere?

Atombomben skrev:Nu vil jeg lige rippe lidt op i det her emne igen da jeg sidder i et stort dilemma.
Jeg har lavet lidt om i mit program, og i stedet for at træne 3x6 træner jeg 4x10 i Squat, med det resultat at jeg har fået jordens ondeste DOMS i mine hamstrings. Når jeg sidder ned, føles det som om at der går krampe i dem, og det skærer i knæhaserne når jeg står op. Når jeg strækker ud efter bentræning strækker jeg rigtig godt ud, velvidende at det kan være med til at forværre DOMS dagen efter. Desværre har jeg store smidighedsproblemer stort set over hele kroppen, så det er vel vigtigt at jeg strækker ud for at kunne blive ved med at udføre øvelserne rigtigt. Men hvad er vigtigst? Skal jeg evt æde nogle piller og suck it up? Eller skal jeg strække mindre ud, eller noget helt andet?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster