Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Er der nogen måde at tage højde for det på i forbindelse med en kostplan?

Ignoratios skrev:Er sirup virkelig så galt? Kan godt finde på at blande fromage frais med sirup og nødder. Dog ikke mere end cirka 10 gram sirup pr. 250 gram fromage frais.
Den sirup foodcomp.dk beskriver indeholder ifølge dem ingen fruktose. http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=1108. Dette modstrider dog det, jeg selv antog tidligere.
Der står dog intet om, hvilken slags sirup der er tale om. Det er vel forskelligt alt afhængigt af typen? Eksempelvis sirup af sukkerroer og ahornsirup.
I artiklen omtales High Fructose Corn Syrop. Jeg tidligere set det omtalt andre stedet. Blandt andet i bogen Fat Land af Greg Critser. Men er ganske normal sirup af sukkerroer lig HFCS? Og hvad med ahornsirup? Nogle der ved noget om indholdet af fruktose i dette?

Ignoratios skrev:Har tilladt mig at bruge normalt sirup, når jeg har spist det efter træning.
Spiser jeg det som natmad er det dog, som du siger, altid med sød. Men kan godt være jeg bare bør holde mig helt fra det sukkerstads

Smeden skrev:Man skal ikke have fruktose efter træning. Det går lige i leveren og ikke særligt effektivt ud som glukose. Desuden påvirker det stort set ikke insulin, og det nytter jo heller ingenting.

Jeg kan heller ikke lige gennemskue det. Men jeg fortsætter med en gang rosiner indtil videre, det er vel ikke helt skidtSmeden skrev:Tjaaaa... Jeg kan godt lide bananer eller druesukker, men jeg vil sgu ikke sige noget definitivt på den front.

Smeden skrev:Man skal ikke have fruktose efter træning. Det går lige i leveren og ikke særligt effektivt ud som glukose. Desuden påvirker det stort set ikke insulin, og det nytter jo heller ingenting.

Smeden skrev:Men stadig, sukrose ER generelt en skidt ide. Indtaget af fruktose er through the roof de sidste år, og det har folkesundheden slet ikke godt af.
Smeden skrev:Iøvrigt, en sjov lille betragtning til anti-aspartam hippierne: hvad er værst - en sodavand med et par miligram aspartame eller en med 25g fruktose?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster