Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65720 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1347
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

øvelser til indre bryst?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





hjælp har meget svært ved gaine noget i den inderste del af brystet(det med rødt) ved ikke hvilke øvelser jeg skal lave?
Vedhæftede filer

[Filtypen bmp er deaktiveret og kan ikke længere vises.]

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2007, 23:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kan ikke træne det inderste bryst. Hav tålmodighed og så skal der nok komme masse med tiden :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1404
Tilmeldt: 14. nov 2007, 14:48
Geografisk sted: Frederikshavn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Her er et svar givet af Charles Poliquin, en af verdens mest anderkendte coaches:

Question: Is there really anything you can do to target certain areas of the pecs like upper and lower? For example, incline bench presses hit the "upper" pecs; dips and declines target the "lower" pecs. Any truth to those old bodybuilding beliefs?

Answer: Actually, there is. Now, you will find some research that says that it's not true, but those studies were done with Radio Shack equipment and aren't reliable.

The truth of the matter is, there's a great percentage of electrical activity in preferential heads of the pectoralis. In other words, the clavicular (upper) portion will be recruited more during inclines, and the sternal (lower) portion will be recruited more during the decline bench press.But it's a percentage of the contribution; certain exercises don't target one-hundred percent of the lower or upper pecs. So, the clavicular head still works somewhat during decline presses. The percentage of recruitment is merely shifted with certain exercises.

It's the same with biceps. When someone does incline curls, the long head of the biceps is more recruited, but the short head is still working.Now, with chest work, the further the hands are up in relation to the center of gravity, the more the clavicular pectoralis is recruited. And the further the hands are near the center of gravity, the more the sternal pectoralis is recruited. So, theoretically, dips will recruit more of the sternal pectoralis than the decline press. In that way, you can think of the dip as an extreme decline press.All that said, there's no such thing as the middle or inner chest, so obviously that nonexistent area can't be recruited by flyes or pec deck.


Håber det er svar nok :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 11. jul 2007, 20:57
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mange tak det hjalp en del, mente os bryst dips ville hjælpe lidt, selvom som der står man ikk kan isolere lower eller upper chest 100%.. men sys bare det ser så dumt ud med mit bryst mangler virkeligt noget derinde:(
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2007, 23:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Frederikvaleur skrev:mange tak det hjalp en del, mente os bryst dips ville hjælpe lidt, selvom som der står man ikk kan isolere lower eller upper chest 100%.. men sys bare det ser så dumt ud med mit bryst mangler virkeligt noget derinde:(


All that said, there's no such thing as the middle or inner chest, so obviously that nonexistent area can't be recruited by flyes or pec deck.

Har du læst denne sætning ordenligt? Du kan ikke isolere dit indre bryst, kun i lille grad øvre og nedre del.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 11. jul 2007, 20:57
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Som sagt, du kan ikke skifte belastning på langs af muskelfibre, kun på tværs, og derfor er det ikke muligt for dig at træne "indre bryst" udelukkende.
Formen på dit bryst er genetisk forudbestemt, det eneste du kan er at ændre massen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2706
Tilmeldt: 25. sep 2007, 23:22
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Din brystmuskel hæfter ved ribbenene og spreder sig vifteformet ud og hæfter igen ved skulderleddet. Det er én muskel (til forskel fra f.eks. biceps der har 2 hoveder, triceps med 3 hovedet osv). Du kan godt flytte stresset forskellige steder hen ved incline, decline osv. Variation er jo altid godt og kan give noget ekstra vækst netop i den forstand at det er noget andet end din muskel er konditioneret til. Men decideret isolere "indre bryst" er ikke til at gøre.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



okay tak for hjælpen:) må jo bare komme igang med træne en masse bryst så håber jeg det kommer med tiden:)

er det her ikke fint nok til bryst, træner det hver mandag og torsdag?

5x8-10 flat benchpress
5x8-10 incline benchpress
5x8-10 dumbell decline benchpress
4x8-10 cable crossover
3x8-failure chest dip
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2007, 23:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Frederikvaleur skrev:okay tak for hjælpen:) må jo bare komme igang med træne en masse bryst så håber jeg det kommer med tiden:)

er det her ikke fint nok til bryst, træner det hver mandag og torsdag?

5x8-10 flat benchpress
5x8-10 incline benchpress
5x8-10 dumbell decline benchpress
4x8-10 cable crossover
3x8-failure chest dip


Hvordan ser resten af programmet ud?
Umiddelbart er det overkill.
Failure chest dip lyder IKKE som en god ide to gange om ugen.

Selv kører jeg:

Bænkpres 4-5x6-10
Incline BP/seated BP: 3-4x8-10
Og så måske noget flyers hvis jeg føler for det.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som det allerede er nævnt, er det genetisk bestemt om man har de eftertragtede kantede 'square pecs'.

Jeg har selv det problem, at mine brystmuskler er mere runde og der er et relativt stor mellemrum. Det så dog langt værre ud da jeg lige var startet med at træne, , så det er skam muligt at forbedre markant.

Hele indtrykket af at have det store mellemrum mellem brystmuskler bliver stærkt reduceret når man får mere 'overall' masse, især på 'upper pecs' som hos de fleste er underudviklede i forhold til den nederste del af brystet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 19. okt 2007, 13:22
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Frederikvaleur skrev:okay tak for hjælpen:) må jo bare komme igang med træne en masse bryst så håber jeg det kommer med tiden:)

er det her ikke fint nok til bryst, træner det hver mandag og torsdag?

5x8-10 flat benchpress
5x8-10 incline benchpress
5x8-10 dumbell decline benchpress
4x8-10 cable crossover
3x8-failure chest dip


Efter min mening er dette for mange øvelser, du kan også overtræne, hvilket har den modsatte virkning.
Jeg kører selv kun 3 øvelser, 2 pres øvelser og 1 isolations øvelse. Og jeg kan blive øm hver gang af dette. Det er ikke mængden af ens træning der tæller, men kvaliteten.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 11. jul 2007, 20:57
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



david t: jeg har præcis det samme problem mine er meget runde og har stort mellemrum, synes det ser så dumt ud ku godt tænke mig noget masse..

mimi-fisker: hvad så med det her?

3x10 flat benchpress
3x10 inchline benchpress
3x10 decline
3-10 chest dips

?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2007, 23:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Frederikvaleur skrev:david t: jeg har præcis det samme problem mine er meget runde og har stort mellemrum, synes det ser så dumt ud ku godt tænke mig noget masse..

mimi-fisker: hvad så med det her?

3x10 flat benchpress
3x10 inchline benchpress
3x10 decline
3-10 chest dips

?


Tjo, det er i hvert bedre. Men ville tage en isolationsøvelse også istedet for en af dem der. Og husk at variere dine reps og sæt, og ikke mindst dine øvelser. Ikke altid starte med den samme øvelse osv. Jeg er f.eks ikke stor tilhænger af bænk press, da jeg ikke får et specielt godt "stretch" i bunden, og jeg kan heller ikke få ordenlig kontakt, da mine skuldre og triceps tager over. Ofte tror alle at bænk press er DEN ultimative øvelse, men den er ikke velegnet til alle, langfra. Ligesom ikke alle er velegnet til squat, eksempelvis folk med lange ben. Men det er dig selv der skal vurdere om øvelserne er gode og om du får god kontakt, og ikke lyt til andre hvis de siger "det er den bedste øvelse" det betyder jo ikke at den er det for dig. Lyt til dig selv og din krop altid!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 11. jul 2007, 20:57
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ja okay det er self. rigtigt nok, ved bare ikk helt om bænkpres gir mig så meget, føler heller ikk den er i top.. men kender ikk rigtigt en god isolerings øvelse til bryst, nogle forslag?:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14. maj 2007, 23:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Frederikvaleur skrev:ja okay det er self. rigtigt nok, ved bare ikk helt om bænkpres gir mig så meget, føler heller ikk den er i top.. men kender ikk rigtigt en god isolerings øvelse til bryst, nogle forslag?:)


Jeg DB fly, der kan du både kører flat, incline og decline, og så er der jo cable træk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 11. jul 2007, 20:57
Geografisk sted: Aarhus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dumbell Press og Dumbell Flyers hjælper rigtig godt på brystet sammen med bænkpress ved mig i hvertfald
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. dec 2007, 23:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Flyers synes jeg er en meget overvurderet øvelse, den begrænser intensiteten rigtig meget i forhold til alm. DB pres eller bænkpres.
Pas på at du ikke vælger øvelser ud fra hvad der føles til at "ramme bedst" for det er typisk øvelser hvor man har meget belastning når musklen er fuldt kontraheret(trukket sammen), som brænder mest, men de har ofte også en ret dårlig belastningskurve.
Bænkpres er en god brystøvelse fordi man kan løfte mange kilo i den, hvilket selvfølgelig er en vigtig faktor når der ønskes hypertrofi.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 465
Tilmeldt: 9. jan 2010, 02:38
Geografisk sted: Hobro
 
Træner her: Hobro Helse Sport
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bænkpres er kongeøvelsen for brystet for alle. Men man skal selvf kunne finde ud af teknikken for at få max ud af den.

At du ikke kan aktiverer dit bryst i bænkpres er jo ikke øvelsens "skyld".

Vil gå så langt som at sige bænkpres hører til i ethvert brystprogram.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25. jan 2010, 06:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



DobberD skrev:Bænkpres er kongeøvelsen for brystet for alle. Men man skal selvf kunne finde ud af teknikken for at få max ud af den.

At du ikke kan aktiverer dit bryst i bænkpres er jo ikke øvelsens "skyld".

Vil gå så langt som at sige bænkpres hører til i ethvert brystprogram.

DB bænkpres har større range of motion og er, for langt de fleste, et overlegent valg, når det kommer til brystøvelserne.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Som tidligere nævnt i denne tråd så er det ikke muligt at træne "indre bryst", da pec musklen er opbygget af vandrette muskelfibre. Du er ikke den første som føler du har et problem med at "gaine" noget masse netop her.

Det er desværre genetisk bestemt hvordan din brystmuskel er udformet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. maj 2013, 11:18
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 212.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bjarke Andersen skrev:Flyers synes jeg er en meget overvurderet øvelse, den begrænser intensiteten rigtig meget i forhold til alm. DB pres eller bænkpres.
Pas på at du ikke vælger øvelser ud fra hvad der føles til at "ramme bedst" for det er typisk øvelser hvor man har meget belastning når musklen er fuldt kontraheret(trukket sammen), som brænder mest, men de har ofte også en ret dårlig belastningskurve.
Bænkpres er en god brystøvelse fordi man kan løfte mange kilo i den, hvilket selvfølgelig er en vigtig faktor når der ønskes hypertrofi.


Det var ellers noget af en necro du fik lavet her..
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar
 
Reputation point: 130
 
Indlæg: 791
Tilmeldt: 28. apr 2012, 09:49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster