Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1706

Følg bodybuilding.dk på

1 Måltid om dagen

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Tænkte på... Og det lyder måske underligt, men hvis man spiser 1 måltid om dagen, og det ene måltid inden holder lige præcis det kcal tal, som man f.eks. må få under cut.

Er der nogen fordele ved det, ulemper måske, eller er det helt lige meget?
Jeg tænker lidt, at kroppen måske går i pause, og nægter at forbrænde rigtigt?

Har nemlig en kammerat, som gør lige præcis dette, og det virker super godt for ham, under cut. Han er rigtig godt skåret, men derfor virker det jo ikke på samme måde for alle.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Skal ikke kunne sige noget omkring forbrændingen. Men mange teorier om færre store måltider vs flere små vil øge forbrænding er blevet debunked.
Hvis du har energi til træningen og resten af dagens opgaver kan jeg ikke se problemet i det. Men jeg ville ikke selv kunne finde på det, jeg ville nok blive sulten i løbet af dagen :mrgreen:

Reputation point: 255

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Prøv at google lidt på caveman diet.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Johnny25W skrev:Jeg tænker lidt, at kroppen måske går i pause, og nægter at forbrænde rigtigt?.

Jeg tror at der skal lidt mere til, umiddelbart er det ikke farligt, og kroppen vænner sig nok hurtigt til det, men jeg tror ikke der er de store fordele ved det fremfor at eksempelvis indtage 3 måltider i løbet af dagen.

Hvis du har lyst til at eksperimentere, kan du evt. læse om Intermittent Fasting
Brugeravatar

Reputation point: 5

Johnny25W skrev:Tænkte på... Og det lyder måske underligt, men hvis man spiser 1 måltid om dagen, og det ene måltid inden holder lige præcis det kcal tal, som man f.eks. må få under cut.

Er der nogen fordele ved det, ulemper måske, eller er det helt lige meget?
Jeg tænker lidt, at kroppen måske går i pause, og nægter at forbrænde rigtigt?

Har nemlig en kammerat, som gør lige præcis dette, og det virker super godt for ham, under cut. Han er rigtig godt skåret, men derfor virker det jo ikke på samme måde for alle.

Prøv det og se om du kan holde det ud. Om det er optimalt for muskelmasse opbyggelse eller vedligeholdelse vil jeg næppe mene, de generelle anbefalinger er 3-6 måltider om dagen (Lyle Mcdonald, Alan Aragon, Eric Helms). Fordelen ved at sprede dine måltider ud er bla. MTOR signalering og bedre "nutrient partitioning", det er dog et kompliceret emne. Google er din ven hvis du ønsker mere information ;) Inb4 meal timing er ligegyldigt -.-

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Lucas1994 skrev:Skal ikke kunne sige noget omkring forbrændingen. Men mange teorier om færre store måltider vs flere små vil øge forbrænding er blevet debunked.
Hvis du har energi til træningen og resten af dagens opgaver kan jeg ikke se problemet i det. Men jeg ville ikke selv kunne finde på det, jeg ville nok blive sulten i løbet af dagen :mrgreen:

Til en vis grænse. Der er immervæk forskel på at gå fra 7 til 3 måltider og at gå fra 3 til 1 måltid om dagen. det er blevet debunked med flere små vs færre store ja, men færre store er ikke det samme som 1 måltid.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Dyreriget har flere eksempler på dyr der spiser 1 gang om dagen eller 1 gang hver anden dag. Hvorfor skulle mennesket ikke kunne gøre det også?

Det hele handler om at tilvænne sig det. Det vigtigste er at få nok kalorier og få sine makros.

Reputation point: 10

Enigmax skrev:Dyreriget har flere eksempler på dyr der spiser 1 gang om dagen eller 1 gang hver anden dag. Hvorfor skulle mennesket ikke kunne gøre det også?

Det hele handler om at tilvænne sig det. Det vigtigste er at få nok kalorier og få sine makros.

Går du også i vinterhi?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Som en slags IF fungerer det meget godt for nogen - eller blot ideen om at størstedelen af ens kalorier er omfattet et måltid, optimalt set, efter træning. Men helt generelt, så vil det være fordelagtigt at supplere med enten proteinshakes eller BCAA med jævne mellemrum gennem dagen, for at få dækket ens proteinbehov.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Hvis vi ser på det ud fra et større perspektiv, tænker jeg, at det umuligt kan være sundt for bl.a. ens blodsukker?
Why ask for truth when you close your ears to it?
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: København

Træner her: Fitness World Lyongade
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

MadzP92 skrev:
Enigmax skrev:Dyreriget har flere eksempler på dyr der spiser 1 gang om dagen eller 1 gang hver anden dag. Hvorfor skulle mennesket ikke kunne gøre det også?

Går du også i vinterhi?

Det gjorde jeg som teenager. :D

Hvalen290 skrev:Hvis vi ser på det ud fra et større perspektiv, tænker jeg, at det umuligt kan være sundt for bl.a. ens blodsukker?

Kun hvis du har sukkersyge eller andre sygdomme der påvirker dit blodsukker.

Det er garanteret effektivt til at tabe vægt, men set i et større perspektiv er det ikke fordelagtigt med henblik på bevarelse af muskelmasse. Der er massere af artikler om dette ude på nettet af personer før nævnt i tråden, Alan Aragon, Lyle McDonald, Layne Norton osv. hvis du skulle være interesseret i mere i dybdegående læsning.

I bund og grund, vil du under cut, gerne mindske muskel protein nedbrydningen mest muligt, i mens du øger muskel protein syntesen mest muligt. Dette gøres ved indtagelse af mad, muskel protein syntesen er dog rimelig hurtig begrænset, allerede ved omkring 30 gram protein når din muskel protein syntese sit peak og yderlige protein vil hverken stimulere syntesen højere eller længere. Med den information i mente, giver det hurtigt sig selv, at et enkelt stort måltid ikke er fordelagtigt ifht. flere måltider spredt ud over dagen, gerne 3-4 styk.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Du kan udmærket bevare muskelmasse ved IF.

Der er ingen der siger du skal være i cut under IF. Du kan endda bulke under det, selvom det ikke er optimalt.

Enigmax skrev:Du kan udmærket bevare muskelmasse ved IF.

Selvfølgelig, men om det er fordelagtigt eller optimalt er dog noget helt andet. Meget evidens peger i retning af nej, der er mere optimale kost rutiner at følge.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Mange gode råd.... Tjek warrior diet ud. Den er "ældre" end back carb loading, lean gains, renegade diet osv. Mener der kun der er et måltid. De andre overnævnte udspringer af warrior diet.

Reputation point: 5

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster