Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Anden skrev:Hvad kan du evt. lave flere reps med?

Macu skrev:Anden skrev:Hvad kan du evt. lave flere reps med?
Er lidt usikker på hvad du mener med det. I Bænkpres har jeg, i squat og dødløft slet ikke, da jeg har haft mange, læs rigtig mange, problemer med både knæ og ryg vil jeg ved nærmere eftertanke holde mig fra maxforsøg i de øvelser før om nogle måneder. Træner ret meget under hvad jeg kan i de to, netop for at undgå skader.
I bænkpres repper jeg 3x8x75

BB4Life1984 skrev:Macu skrev:Anden skrev:Hvad kan du evt. lave flere reps med?
Er lidt usikker på hvad du mener med det. I Bænkpres har jeg, i squat og dødløft slet ikke, da jeg har haft mange, læs rigtig mange, problemer med både knæ og ryg vil jeg ved nærmere eftertanke holde mig fra maxforsøg i de øvelser før om nogle måneder. Træner ret meget under hvad jeg kan i de to, netop for at undgå skader.
I bænkpres repper jeg 3x8x75
Jeg tager også ca. det samme som dig i bænkpres og mit max er 95 kg

Chayen skrev:Du kan benytte en RM-beregner som denne: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... -beregner/
Vælg ''Ja'' til ''Anvend Brzycki's formel''.

BB4Life1984 skrev:Chayen skrev:Du kan benytte en RM-beregner som denne: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... -beregner/
Vælg ''Ja'' til ''Anvend Brzycki's formel''.
Den formel passer kun på mig, hvis jeg vælger "Trænet". I dag tog jeg eks. 1X12X70 kg og 1X13x70 Kg. Dvs. hvis jeg i første sæt havde kørt til failure, så havde jeg nok reppet 14 med de 70 kg. Så skulle min 1RM ifølge Brzycki's formel være 109,6 kgDet ville da være rart, men jeg testede nu mit max for 10 dage siden og der sneeeeeg de 95 kg sig kun lige op med nød og næppe ;) Hvis jeg kører 5x5 repper jeg nok 82,5 kg pt
EDIT: Jeg har trænet i lidt over 5 mdr..

Macu skrev:Hej BB.dk
Jeg vil lige høre, om det er forsvarligt at teste 1RM (i de 3 store). For at kunne komme med et kvalificeret gæt på dette, kræver del vel nogle informationer.
Jeg har trænet et FB i ca 2.5 måned mellem 2-3 gange om ugen. Jeg synes umiddelbart min fremgang har været nogenlunde. Jeg har altid dyrket meget sport, og kan forestille mig at det har haft en indvirkning på sener og led.
Ekstra info:
Højde: 1.92
vægt: ca 90
alder: 20

Legend skrev:Macu skrev:Hej BB.dk
Jeg vil lige høre, om det er forsvarligt at teste 1RM (i de 3 store). For at kunne komme med et kvalificeret gæt på dette, kræver del vel nogle informationer.
Jeg har trænet et FB i ca 2.5 måned mellem 2-3 gange om ugen. Jeg synes umiddelbart min fremgang har været nogenlunde. Jeg har altid dyrket meget sport, og kan forestille mig at det har haft en indvirkning på sener og led.
Ekstra info:
Hvad er formålet med at teste 1RM?

mikkel_baech skrev:Legend skrev:Macu skrev:Hej BB.dk
Ekstra info:
Dahh!! det er selvfølgeligt for at kunne sige det til vennerne på Crazy Daisy.

Macu skrev:mikkel_baech skrev:Legend skrev:Macu skrev:Hej BB.dk
Ekstra info:
Dahh!! det er selvfølgeligt for at kunne sige det til vennerne på Crazy Daisy.
Well nu er jeg nok mere typen, der bruger tid på aktuarstudiet fremfor Crazy Daisy. Virker som om der er en del programmer, hvor man skal bruge det for at udregne en eller anden form for progression. Selvfølgelig er der også det formål, at jeg generelt er interesseret i at følge fremgangen i min egen træning, om det så er i hyperextension, chinups, dips eller bænkpres er vel i og for sig underordnet. Ikke desto mindre er mit indtryk, at i de store øvesler er skadespotentialet større.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster