Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

2 Mdr. til at fjerne ølmaven og man-boobs

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Goddag

Jeg har ledt efter noget i denne stil og endelig har jeg fundet et sted jeg måske kan få lidt hjælp.

Info :
Mand, 33, 80Kilo pt. (plejer dog at ligge på 65-70), 188høj.

Træning :
Er begyndt i FitnessDk , i øjeblikket med stille løb for at komme i gang og Bodypump for at starte ud med overkroppen.

Baggrund :
Jeg er en far med 2 børn som har haft stille stående arbejde de sidste par år, og det har været for let lige at tage en snack på de meget skiftende arbejdstider på alle døgnets timer.
Det har sat sig MEGET på ølmaven og mine manboobs.
Jeg har fri de næste to måneder før jeg begynder på nyt job og derfor vil jeg gerne udnytte tiden så optimalt som jeg overhovedet kan.
Jeg vil gerne træne hver dag hvis det kan hjælpe, dog er jeg blevet fortalt at jeg ikke må da musklerne skal have mulighed for at restituere sig?!
Jeg er startet stille ud i FitnessDk for at komme i gang nu, men desværre kun med Bodypump.
Jeg har lidt problemer med alle maskinerne, efter der er kommet nye maskiner.

Hjælp :
Jeg vil gerne bede om hjælp til et program som man kan bruge i FitnessDk (hvis nogen af jer selv går der så hjælper det jo lidt og i kender til stedet) og evt øvelser man kan lave hjemme morgen og aften, hvis man er forhindret i at komme i centeret (pga barn syg eller andet).

Ekstra :
Kan det overhovedet lade sig gøre at blive bare lidt fit på 2 måneder hvis man gør en indsats?

Mange tak for jeres tid
Håber på nogle gode kommentarer

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej! :D
Læs denne tråd først. God læselyst :)
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det er nok at stile efter for meget med dit udgangspunkt.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Stile efter for meget ?

Jeg smed 25 kg. på 4 mdr. så det kan da lade sig gøre. Men vejede så også NOGET mere end dig til at starte med. Men dyrkede udelukkende spinning i de 4 mdr. lidt over 100 timer.

fra-fed-til-knapt-sa-fed-nu-med-billeder-der-virker-t58654.html

logged-and-loaded-t59809.html
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

1. Der er ikke noget magisk træningsprogram, der kan gøre dig super fit på 2 måneder, så du er klar over det!
2. Hvor meget er du villig til at bruge på kosten?
- Nogen siger 80 % kost 20 % træning, det er blot bro-science! Begge dele er lige vigtige!! Så meget som du vil gå op i styrketræning, så meget burde du gå op i kosten... Kost og styrketræning hænger 100 % sammen!
3. Med hensyn til at træne hverdag, så er det blot at lave et 3-split program. Du kan umuligt overtræne, hvis du har en varieret og sund kostplan! Og det gør ikke noget at træne på lidt ømme muskler!

- Ellers så læs de linkede artikler. De er guld værd!!
If I were going to give people one clue as to how to achieve true happiness, it would be this: Find something you would die for, and live for that.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 105.00

Det er sgu godt klaret.
Så skal jeg fandme også i gang nu.

1 - Det havde jeg lidt i tankerne, selvom jeg tænkte der måske var et slags grundprogram til start. Lidt som de bruger i militæret til lige at få folk i en start form.

2 - Kosten bliver meget varieret. Dog er der ingen usunde snacks mere, men grøntsager/ris og kød.

3 - 3-split program? Så man kan sagtens lave bodypump man-ons-fre og så tirs-tors lave noget andet styrketræning ?

4 - Hvis jeg fx laver armbøjninger og mavebøjninger hver morgen og aften, hjælper det så også? Har læst mig frem til at det er en god "ekstra" ting at gøre og kan hjælpe med arm+mave ?

Jeg har tabt knap 12kg på ca 9 uger, men jeg vejede så også 128,6 til at starte med ( :drink: ) - men man kan nu nå en del på 2 måneder.

Det der har hjulpet mig mest er at tælle kalorier. Find ud af hvad dit ligevægtsindtag er og træk 500-1000kcal fra om dagen alt efter hvor hurtigt det skal gå. Men lad for din egen skyld være med at overdrive, det er ikke sundt.
Det kan virke lidt træls at veje sin mad og tælle kalorier i starten, men man vender sig lynhurtigt til det og det er sådan et godt værktøj når man vil tabe sig.

Udover det igang med et godt styrketrænings-program.
Selv træner jeg 3-split to gange om ugen, altså 6 dage ialt.

Dag 1 - Bryst/Ryg
Dag 2 - Ben/Mave
Dag 3 - Skuldre/Arme
Dag 4 - Hvile
Dag 5 - Repeat

Cardio kan man supplere med, men jeg synes egentlig ikke det er nødvendigt. Det er kalorieunderskuddet der er det vigtige, og så kan man jo blive strammet lidt op af styrketræningen (læs: ikke få større muskler)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster