For lige at slå det fast, så er jeg langt fra "3-split ekspert". Jeg har aldrig trænet 3-split, men jeg går pt. og planlægger et til start sidst i februar. Derfor kan jeg dele lidt af de tanker, som jeg har gjort mig.
Hele ideen med 3-split er netop muligheden for en større volume. Altså volume opprioriteres frem for frekvens eller lignende. Derfor synes jeg langt fra dit program ser ud til at have stor nok volume.
Det jeg pt. overvejer indeholder 11-26 sæt pr. muskelgruppe. Som det ser ud pt. ser det ud som følger:
Bryst: 11 sæt
Ryg: 19 sæt
Skulder: 11 sæt
Triceps/biceps: 12 sæt
Underkrop: 26 sæt
Dette med en inddeling der hedder:
Bryst/Ryg
Arme/Skulder
Underkrop.
Jeg har dog endnu ikke bestemt mig for, om det er noget jeg vil forsøge mig med. Jeg har tidligere været mere tilhænger af en højere frekvens fremfor volumen. Men jeg tror, volumen skal have en prøve, da jeg har fået en ide om, at jeg muligvis reagerer kraftigere på dette fremfor frekvens. Det kan kun et forsøg vise.
Men som du også nævner, er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg er i stand til at restituere ordenlig ved 6 træningsdage om ugen. Min primære grund hertil er, at jeg ikke har mulighed for at træne søndag, hvorfor jeg bliver tvunget til at køre mandag-lørdag. 6 dage i streg uden en hel off-dag. Så som sagt overvejer jeg stadig, om jeg vil give det er forsøg.
Der er ingen tvivl om, at et program med så høj volumen vil kræve en rigtig god restitutionsevne. Du skal ikke have for meget yderligere stresspåvirkning udover dette i din hverdag. Samtidig bliver det selvsagt endnu vigtigere at opnå mindst 8 timers søvn, korrekt kost osv. for at optimere din restitutionsevne.
Slutteligt mener jeg ikke, du bør køre programmet, medmindre du allerede har flere års træningserfaring. Ellers vil du efter min mening få, hvis ikke mere, så mindst det samme ud af et 2-split eller fullbody.