Legend skrev:Almond skrev:salt skrev:Almond skrev:
Hentyder du til noget specifikt i min udtalelse, eller bare det hele generelt?
Jeg hentyder til at du har trænet i noget der ligner 2 måneder, har læst 10 artikler på bb.dk og derefter finder det passende at svare på samtlige træningsspørgsmål herinde. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad der er dine bevæggrunde for at anbefale den type split som du anbefaler?
Jeg synes det er ret åbenlyst, at det giver den mest ligelige fordeling mellem trække-, presse- og underkropsmuskulaturen. Tag et program som Stronglifts 5x5. 1 øvelse til underkroppen, 1 øvelse til pressemuskulaturen og 1 øvelse til trækkemuskulaturen. Fordeler du istedet dette ud over 3 dage og tilføjer nogle støtteøvelser har du i mine øjne den mest optimale fordeling for en intermeditær atlet, som endnu ikke har deciderede weakpoints.
Du vrøvler og ævler. Stronglifts og intermediær? Hvem snakker om intermediær?
3-split til en begynder?
Hvor mange begyndere har du trænet med et 3-split, der har fået gode resultater?
Hvad er det for en erfaring eller empiri du baserer din udtalelse på?
Du misforstår, hvad jeg skriver. Hvis du tager Stronglifts Pas A, har du Squat, Bænkpres og BOR. Fordeler du dette ud over 3 dage, således at du har en dag til træk (BOR), en dag til pres (Bænkpres) og en dag underkroppen (Squat), hvorefter du tilføjer nogle støtteøvelser til disse hovedløft (som lige så godt kunne have være varianter af ovenstående), har du i mine øjne et godt udgangspunkt for et program til en intermediær atlet, hvis primære mål er hypertrofi.
Jeg skriver netop tideligere i tråden, at spørgsmålet nok nærmere er, om han er "klar" til at køre 3-split, da dette ikke er anbefalelsesværdigt for en begynder.
Definer gode resultater? Jeg har trænet 5 personer med 3-split, og jeg vil personligt mene, at de alle har fået ganske fine resultater.
Jeg baserer det på de 5 ovenstående klienter samt personlige erfaringer og holdninger. Er du uenig i ovenstående?
Jeg vælger at se bort fra dine personlige angreb.