Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Niklas! skrev:okay jeg prøver igen, men kan vi PRØVE at lade være med at gøre dette til en diskusion om 4-split overhovedet er godt osv.?!
vil bare gerne høre om nogen har/gør trænet 4-split og hvordan de så har delt det op.
tak

??

Thomas Jagd skrev:Jeg ved godt det ikke er det svar du søger efter, men det er faktisk ret ligegyldigt for dine resultater hvordan du splitter det op. Vi snakker marginaler. Det eneste du måske skal være opmærksom på, er ikke at træne skulder dagen inden bryst. Eller f.eks ikke at træne tung ryg dagen inden du skal træne tung squat. Tænker på hvordan den ene dag påvirker din næste. Ellers er det ret ligegyldigt.

PM skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg ved godt det ikke er det svar du søger efter, men det er faktisk ret ligegyldigt for dine resultater hvordan du splitter det op. Vi snakker marginaler. Det eneste du måske skal være opmærksom på, er ikke at træne skulder dagen inden bryst. Eller f.eks ikke at træne tung ryg dagen inden du skal træne tung squat. Tænker på hvordan den ene dag påvirker din næste. Ellers er det ret ligegyldigt.
Så man må f.eks. ikke køre?:
1.dag: Bryst, triceps
2.dag: Ryg, biceps
3.dag: ben, skulder.
4.dag: Bryst triceps
5.dag: Ryg, biceps
6.dag: ben, skulder
7.dag: fri.
og så forfra.
så heller bytte om på ryg, biceps og ben, skulder?

Jokeren16 skrev:hvorfor er det du gerne vil kører 4split? for mig lyder det tåbeligt..
men jeg har det med at tage fejl

Thomas Jagd skrev:Jeg ved godt det ikke er det svar du søger efter, men det er faktisk ret ligegyldigt for dine resultater hvordan du splitter det op. Vi snakker marginaler. Det eneste du måske skal være opmærksom på, er ikke at træne skulder dagen inden bryst. Eller f.eks ikke at træne tung ryg dagen inden du skal træne tung squat. Tænker på hvordan den ene dag påvirker din næste. Ellers er det ret ligegyldigt.

Niklas! skrev:i har så travlt med at være kloge herinde, det til at brække sig over. hvordan skal man ellers få erfaring hvis man ikke prøver sig frem? har iøvrigt ikke sagt jeg ville køre 4-split. leger bare med nogle tanker og prøver at finde ud af hvad jeg vil.
undskyld mit sure opstød, men det er bare så typisk for dette forum at hvis man ikke ved nok om BB, så skal i satme nok fortælle en hvor uvidende man er, selvom i selv var samme sted engang. og NEJ bash, jeg er ikke totalt uerfaren som du nok tror. har bare aldrig selv kørt højere end 2-split, så hvorfor skulle jeg ikke prøve det af selv og se om det virker? nytter jo ikke noget at holde sig til hvad diverse folk skriver på forummer eller i bøger. man kan aldrig regne en skid med hvad folk skriver. næ, at prøve tingene på sig selv og se hvad der sker, det er vejen frem.

Niklas! skrev:i har så travlt med at være kloge herinde, det til at brække sig over. hvordan skal man ellers få erfaring hvis man ikke prøver sig frem? har iøvrigt ikke sagt jeg ville køre 4-split. leger bare med nogle tanker og prøver at finde ud af hvad jeg vil.
undskyld mit sure opstød, men det er bare så typisk for dette forum at hvis man ikke ved nok om BB, så skal i satme nok fortælle en hvor uvidende man er, selvom i selv var samme sted engang. og NEJ bash, jeg er ikke totalt uerfaren som du nok tror. har bare aldrig selv kørt højere end 2-split, så hvorfor skulle jeg ikke prøve det af selv og se om det virker? nytter jo ikke noget at holde sig til hvad diverse folk skriver på forummer eller i bøger. man kan aldrig regne en skid med hvad folk skriver. næ, at prøve tingene på sig selv og se hvad der sker, det er vejen frem.

Thomas Jagd skrev:Jeg synes ikke rigtigt det har noget at gøre med at pege fingre, eller forsøge at være kloge end andre. Det er jo af ren og skær venlighed, at man gør opmærksom på svagheder og styrke ved forskellige typer af træning. Og alt videnskabelig forskning peger på at det IKKE er optimalt at træne hver muskel 1 gang i ugen. Derfor er ekstrem split-træning ikke vejen frem hvis man vil have optimale resultater. Og det er vel det vi allesammen er interesseret i.
Karl Æg skrev:Niklas! skrev:i har så travlt med at være kloge herinde, det til at brække sig over. hvordan skal man ellers få erfaring hvis man ikke prøver sig frem? har iøvrigt ikke sagt jeg ville køre 4-split. leger bare med nogle tanker og prøver at finde ud af hvad jeg vil.
Og du har ret travlt med at tale nedladende til folk og få fjollede idéerMan kommer som regel længere ved at spørge pænt, og det der var helt ærligt ikke særlig pænt. Undskyldning er selvfølgelig godtaget.
Derudover har du naturligvis ret. Reel personlig erfaring vil i mange tilfælde være langt mere brugbar end noget du kan læse i en bog (eller et internetforum for den sags skyld). Så prøv da endelig at lege lidt med et 4-split program, så længe du også fortæller resten af os hvor ineffektivt det er

plindboe skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg synes ikke rigtigt det har noget at gøre med at pege fingre, eller forsøge at være kloge end andre. Det er jo af ren og skær venlighed, at man gør opmærksom på svagheder og styrke ved forskellige typer af træning. Og alt videnskabelig forskning peger på at det IKKE er optimalt at træne hver muskel 1 gang i ugen. Derfor er ekstrem split-træning ikke vejen frem hvis man vil have optimale resultater. Og det er vel det vi allesammen er interesseret i.
Det er ikke alle der har let ved at holde motivationen oppe. Hvis man synes fullbody/2 split er røvkedeligt, og derfor ender uden motivation til at træne ofte nok, kan det sagtens være at et "mindre optimalt" program vil give bedre resultater. I videnskabelige studier sættes folk til at træne i en fast rytme som skal følges inden for en bestemt periode. I virkeligheden handler resultater i høj grad også om personlig motivation, hvilket betyder at videnskabelige resultater ikke så let kan henføres til alle.
Peter

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster