Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Michael-N skrev:Ser yderst slemt ud dit program.
Tror du skal begynde læse en masse artikler, og lytte til folks råd på siden her.
Jeg synes næsten ikke man kan sige der er noget som helst rigtig i dit program.
Virker istedet til at du har lidt mere styr på kosten da du spiser 6 gange om dagen.
Hold dig især fra så mange gentagelser, da det giver dig intet fremskridt.
Men det er ikke særlig smart at få en yderst stærk mave uden at træne lænden i den samme mængde.
Riskere en ubalance mellem lænd/mave.

leverpostej skrev:Men hvad ville du så foreslå jeg gør i stedet?
3x15 crunch
3x15 med de 8-9kg på brystet
3x15 side crunch?
Men vil nu stadig mene at det andet hjælper.

leverpostej skrev:Det skal altså lige siges at jeg ikke vil være "pumpet" / større. Jeg vil bare have markerede muksler.
Så vidt jeg er informeret er det derfor bedre at tage flere reps med færre kg i forhold til færre reps med flere kg?

leverpostej skrev:Folk må meget gerne komme med et program i stedet så
Og hvor mange gange om ugen jeg skal gøre det.
En af mine venner er pænt pumpet og har allerede 6-pack og lignende og han gør ca. det samme som jeg, så jeg kan ikke se at det skulle være helt forkert
Men igen - kom med et program og hvor mange gange ugentligt jeg skal gøre det. Og hvor mange kg osv.
Jeg kan godt se at nogle allerede har lavet, men det er efter min mening ret upræcist og udetaljeretFor ikke at snakke om uoverskueligt.

Gozo skrev:leverpostej skrev:Folk må meget gerne komme med et program i stedet så
Og hvor mange gange om ugen jeg skal gøre det.
En af mine venner er pænt pumpet og har allerede 6-pack og lignende og han gør ca. det samme som jeg, så jeg kan ikke se at det skulle være helt forkert
Men igen - kom med et program og hvor mange gange ugentligt jeg skal gøre det. Og hvor mange kg osv.
Jeg kan godt se at nogle allerede har lavet, men det er efter min mening ret upræcist og udetaljeretFor ikke at snakke om uoverskueligt.
Du må en tur forbi artikelarkivet eller også må du søge lidt her på siden. Der ligger uendelig mange programmer. Men du kunne evt kigge efter et Full Body 3 gange i ugen. Her træner du så din mave hver gang.

leverpostej skrev:
Lænden bliver skam også trænet i form af at jeg bruger den bænk

Michael-N skrev:leverpostej skrev:
Træner altså ikke lænden fordi du laver bryst øvelser på bænken.
Du skal lave dicideret isoleret lænd øvelser, eller en af de forskellige variationer af dødløft - squat der rammer størstedelen af lænden.
Prøv læs en masse artikler. Det gavner en da jeg taler af erfaring.

leverpostej skrev:Michael-N skrev:leverpostej skrev:
Træner altså ikke lænden fordi du laver bryst øvelser på bænken.
Du skal lave dicideret isoleret lænd øvelser, eller en af de forskellige variationer af dødløft - squat der rammer størstedelen af lænden.
Prøv læs en masse artikler. Det gavner en da jeg taler af erfaring.
Jeg træner jo lænden når jeg løfter mig op hver gang jeg laver en mavebøjning :-)
Kan også mærke jeg er pænt øm.

MC skrev:Du får ikke en stærk lænd af at lave mavebøjninger på en bold/bænk. EOD.

Dingo skrev:
Læg især mærke til hvad han siger i starten; at maven reagerer bedst på tunge, lave reps fremfor en masse reps som folk render rundt og laver

Bjørnen skrev:Jeg har lige gevet dig et program men jeg skal da gerne gentage mig selv.
Hvis du ikke gider at træne ordentligt så er det ikke nogen god idé at bruge al din energi på at blæse maven omkuld med en masse halvhjertede øvelser og hovedet under armen.
Værsgo her er et program:
Mandag/Onsdag/Fredag
Weighted crunches 3x10
Du tager så meget vægt du kan - uden at ramme failure.
Har du mere energi og stadig ikke gider en ordentlig træning skal du være velkommen til at løbe en tur eller lign. Det kan ikke betale sig at fortsætte med en masse små øvelser med mange repetitioner.
Edit: Du bruger IKKE lænden, på noget tidspunkt, når du laver mavebøjninger. Der bruger du mavemusklerne.

leverpostej skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor en af mine bekendte (som har været tidligere prof) siger at jeg f.eks. godt kan tage 9x12 curls. Og at det er bedre at tage færre vægt og flere reps end omvendt
Og hvad med side crunch - skal jeg ikke tage nogen af dem? Får jeg ikke kun trænet de øverste dele af maven hvis jeg kun tager weighted?
Og hvor lang tid går der ca. før man kan se noget?
Hvor meget vægt skal jeg ca. begynde med?
Forresten hvad mener du med "failure"? Jeg kan selvfølgelig næsten godt tænke mig til det, men du må gerne uddybe det så jeg er sikker.

leverpostej skrev:Bjørnen skrev:Jeg har lige gevet dig et program men jeg skal da gerne gentage mig selv.
Hvis du ikke gider at træne ordentligt så er det ikke nogen god idé at bruge al din energi på at blæse maven omkuld med en masse halvhjertede øvelser og hovedet under armen.
Værsgo her er et program:
Mandag/Onsdag/Fredag
Weighted crunches 3x10
Du tager så meget vægt du kan - uden at ramme failure.
Har du mere energi og stadig ikke gider en ordentlig træning skal du være velkommen til at løbe en tur eller lign. Det kan ikke betale sig at fortsætte med en masse små øvelser med mange repetitioner.
Edit: Du bruger IKKE lænden, på noget tidspunkt, når du laver mavebøjninger. Der bruger du mavemusklerne.
Jeg forstår bare ikke hvorfor en af mine bekendte (som har været tidligere prof) siger at jeg f.eks. godt kan tage 9x12 curls. Og at det er bedre at tage færre vægt og flere reps end omvendt
Og hvad med side crunch - skal jeg ikke tage nogen af dem? Får jeg ikke kun trænet de øverste dele af maven hvis jeg kun tager weighted?
Og hvor lang tid går der ca. før man kan se noget?
Hvor meget vægt skal jeg ca. begynde med?
Forresten hvad mener du med "failure"? Jeg kan selvfølgelig næsten godt tænke mig til det, men du må gerne uddybe det så jeg er sikker.

Misterhamper skrev:Misbrugning af failure-træning på 3 sæt maveøvelser? Hehe det er jo så langt fra overtræning som man OVERHOVEDET kan komme, også selvom man smider forced reps og drop-sets og x-reps og rest-pauses ind...

Dovenlars skrev:Med 60 kg på 180 cm må man sige, at du nok har en ret lav fedt-%, og nogle værre pindearme! Jeg synes helt ærligt du skulle starte med at træne hele kroppen.. Vaskebræt er fedt, men det er ikke så fedt hvis resten af kroppen minder om en 7-8. klasses pige.
Når du bliver ældre kommer du til at fortryde at du ikke startede med at træne hele kroppen :wink:
Det virker som om, at du har hoppet på stort set alle myter der findes. Brug en masse tid på, at læse herinde, så kommer resultaterne hurtigt!

Dovenlars skrev:Med 60 kg på 180 cm må man sige, at du nok har en ret lav fedt-%, og nogle værre pindearme! Jeg synes helt ærligt du skulle starte med at træne hele kroppen.. Vaskebræt er fedt, men det er ikke så fedt hvis resten af kroppen minder om en 7-8. klasses pige.
Når du bliver ældre kommer du til at fortryde at du ikke startede med at træne hele kroppen![]()
Det virker som om, at du har hoppet på stort set alle myter der findes. Brug en masse tid på, at læse herinde, så kommer resultaterne hurtigt!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster