Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1036
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1034

Følg bodybuilding.dk på

6 træningspas om ugen

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej efter at ha læst 4. Træningsfrekvens - få træningsdage, høj frekvens fra artikler/bodybuilding/bodybuilding/vejen-til-en-muskuls-og-veltrnet-krop.html

vil jeg gerne vide om den teori stadig holder for har set flere programmer herinde hvor man træner 6 gange om ugen bla B2b v.2 hvad er fordelene/ulemperne ved 6 træningspas om ugen? og holder det stadig med man helst skal holde sig inde for 3-4 træningsdage eller er det en forældet teori?
LDamsgaard skrev:Fix the problem, don't work around it.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan træne lige så meget som du har tid til og kan restituere dig fra. En del medlemmer her på siden kører lige nu, grundet sommerferie, et AM/PM træningsprogram med 2 træningspas om dagen! Hvis du træner klogt kan du sagtens træne 6 dage om ugen.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

hvis der er behov for flere træningspas og en større ugentlig workload for fortsat udvikling så træner man mere, men udvikler man sig fint på 3-4 pas er der ikke rigtigt nogen grund til at øge træningsmængden før der er behov for det. Der er mange vægtløftere som træner flere gange dagligt, tilsvarende er der styrkeløftere som gør det og i sportsgrene som svømning og roning er det meget almindeligt at træne +30 timer om ugen på højt plan så efterhånden som niveauet kræver det skal der trænes mere hvis man vil udvikle sig. Man kan ikke sætte det op så sort/hvidt at 3-4 pas er det eneste rigtige.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jeg har øget mine træningspas pr. uge her i sommeren pga mere fritid og oplever god fremgang. Det er dog vigtigt for mig nu at dedikere noget tid til afslapning og have en god døgnrytme, for ikke at brænde ud.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

det skal så siges at i feks roning er der rigtig meget teknisk træning ca 50% af træningen er bare teknik, dengang jeg roede trænede vi et sted mellem 7 og 9 træningspas om ugen alle på omkring 3 timer, men det var langt fra alt der var decideret fysisk træning, meget var også videoanalyser, taktik, og som sagt teknik :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Tyskeren skrev:det skal så siges at i feks roning er der rigtig meget teknisk træning ca 50% af træningen er bare teknik, dengang jeg roede trænede vi et sted mellem 7 og 9 træningspas om ugen alle på omkring 3 timer, men det var langt fra alt der var decideret fysisk træning, meget var også videoanalyser, taktik, og som sagt teknik :)

Naturligvis, men hav også i mente at den lave intensitet på f.eks de tekniske pas også er med til at muliggøre mange træningspas.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Jeg følger lige med her. Jeg har nemlig tænkt over det samme.

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster