Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 906
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 904

Følg bodybuilding.dk på

6x træning under cut?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu cuttet siden midten af november og trænet 2-split 4 gange om ugen indtil nu. Men vil det være for meget i nogle enkelte uger at træne 2-split 6 gange om ugen? Tænker på jeg ligger i energiunderskud og om det bliver for hårdt for kroppen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

cph1986 skrev:Jeg har nu cuttet siden midten af november og trænet 2-split 4 gange om ugen indtil nu. Men vil det være for meget i nogle enkelte uger at træne 2-split 6 gange om ugen? Tænker på jeg ligger i energiunderskud og om det bliver for hårdt for kroppen?

Prøv dig frem, vi kan jo ikke helt svare på hvordan du vil reagere på dette men personligt vil jeg efter 14 dages træning i træk under cut blive en smule tung i musklerne men så tager jeg et par dage og slapper af med lidt ekstra gode kcal.

Det er individuelt og kommer meget an på an træningsintensitet og hvad du foder kroppen med og på hvilken tidspunkter.

Prøv det, jeg har selv gjort det hele januar uden problemer.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

som de andre siger så prøv dig frem! personligt ville jeg ikke begynde på et træningsprogram der er betydeligt sværere, midt i et cut. Når man skifter til et sværere træningsprogram vil de første par uger være det hårdeste for kroppen, og det kan være svært at vænne sig til, hvis man er i energiunderskud. men som sagt, så er det bare min mening, og det er ikke umuligt :)

Kostplan: Ingen kostplan

Sørg for at hver muskelgruppe får minimum 48timers pause mellem hvert træningspas... Og det er jo overholdt ved et 2-split uanset hvordan man kører det... Som de andre siger må du simpelthen bare mærke på egenkrop om du får overdreven træthed i muskler mm.

/nikolaj
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Kostplan: Ingen kostplan

Daule skrev:Sørg for at hver muskelgruppe får minimum 48timers pause mellem hvert træningspas... Og det er jo overholdt ved et 2-split uanset hvordan man kører det... Som de andre siger må du simpelthen bare mærke på egenkrop om du får overdreven træthed i muskler mm.

/nikolaj

Hvorfor skal en muskel have 48 timers pause?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
Daule skrev:Sørg for at hver muskelgruppe får minimum 48timers pause mellem hvert træningspas... Og det er jo overholdt ved et 2-split uanset hvordan man kører det... Som de andre siger må du simpelthen bare mærke på egenkrop om du får overdreven træthed i muskler mm.

/nikolaj

http://lmgtfy.com/?q=Hvorfor+skal+en+mu ... s+pause%3F

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

lucas1995 skrev:
toto_G4M3R skrev:

/nikolaj

http://lmgtfy.com/?q=Hvorfor+skal+en+mu ... s+pause%3F

elendigt forsøg på at spille smart. Hvis du googler "Hvorfor skal en muskel have 48 timers pause?" eller bare trykker på dit link, vil du se, at link nr. 2 og 3 er fra bodybuilding.dk, hvor der bliver forklaret, at en muskel ikke nødvendigvis behøver 48 timers pause. Der er desuden ingen grund til at spille smart, når han roligt spørger om noget.

OT:

det afhænger af, hvordan du træner: intensitet, antallet af reps, sæt, øvelser. Hvis du træner som en normal gymrat, ser jeg ikke noget problem. Især ikke, hvis det kun er i et par uger.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster