Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

A life changing decision

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hvor mange dage om ugen vil du gerne styrketræne?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jamen det der er nødvendigt. Som sagt træner jeg crosstraining ved siden af omkring 4 gange om ugen, som også indebærer styrketræning - dog er dette nok mere udholdenhed end det eksplosive jo.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50

andreahøgh skrev:Jamen det der er nødvendigt. Som sagt træner jeg crosstraining ved siden af omkring 4 gange om ugen, som også indebærer styrketræning - dog er dette nok mere udholdenhed end det eksplosive jo.

Problemet er jo bare at du også skal have tid til at restituere, så hvis du træner crosstraining (er det crossfit, bliver lige i tvivl?) 4 gange i ugen, tror jeg ikke du vil kunne køre noget decideret styrketræning ved siden af. Synes du da ikke at crossfit giver godt nok på styrkefronten?
Brugeravatar

Det er det samme ja :-) jeg træner det bare i fitness world, hvor de ikke må kalde det crossfit.

Ja det er nok rigtig nok. Jo det giver godt synes jeg, men jeg har hørt det skulle være bedre at træne relativt få gentagelser med tung vægt i forhold til flere gentagelser med moderart vægt, som vi gør i mange af vores workouts. Derudover synes jeg ikke jeg får trænet ting som balder, mave og sider ordenligt der.
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:Det er det samme ja :-) jeg træner det bare i fitness world, hvor de ikke må kalde det crossfit.

Ja det er nok rigtig nok. Jo det giver godt synes jeg, men jeg har hørt det skulle være bedre at træne relativt få gentagelser med tung vægt i forhold til flere gentagelser med moderart vægt, som vi gør i mange af vores workouts. Derudover synes jeg ikke jeg får trænet ting som balder, mave og sider ordenligt der.

Hvis du træner for styrke, så vil få gentagelser med højere vægt helt sikkert være vejen frem :)

Du kan jo supplere din crosstraining med nogle styrkeøvelser, f.eks. Squats, benpress og forskellige maveøvelser for abs og obliques.
Brugeravatar

Jeg er i weekenden koordinator på en minitour for Flying Superkids, som er i København for at optræde i Tivoli og på Fisketorvet. Derfor blev dagens træning i Fitness World på vester farimagsgade, og lidt mere ustruktureret end den plejer. Et udemærket center, med et fornuftigt styrke område og god plads.

Efter at have ligget syg i en halv uges tid, er det overraskende hårdt at komme i gang igen, selvom pausen var meget kort! Jeg er helt smadret i min krop, men selvfølgelig på den gode måde ;-) Dog kan jeg også mærke det er noget tid siden jeg har kørt et ordenligt styrkeprogram, derfor skal jeg også have opjusteret kg nogle steder, samt tilpasset øvelser til forskellige dage.

Kort opvarmning:
10 min løb

Power squat:
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg
8*30 kg

Power clean and press:
3*25 kg
3*25 kg
3*25 kg
3*25 kg

Bænkpres:
8*30 kg
8*32,5 kg
8*32,5 kg
8*32,5 kg

kb swings:
10*10 kg
10*10 kg
10*10 kg
10*10 kg

Dødløft:
12*28 kg
12*28 kg
12*28 kg
12*28 kg

Pull-ups:
10*bw
10*bw
10*bw

lidt let mave træning.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad indebærer din "power squat"? Er det bare low bar eller er det også super bred stand og kun til parallel?
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jiyan skrev:Hvad indebærer din "power squat"? Er det bare low bar eller er det også super bred stand og kun til parallel?

Det hele :-) low bar, bred stand og kun til parallel
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay :) hvorfor lave power squat i stedet for almindelig? hvis det da er det, der er tilfældet
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Jiyan skrev:Okay hvorfor lave power squat i stedet for almindelig? hvis det da er det, der er tilfældet

Jeg synes den giver bedre til mine inderlår og baller, hvilket er områder jeg gerne vil have strammet lidt op ;-)
Brugeravatar

Styrkeliste

Velkommen til! Kvinder der træner kan man ikke få nok af.. =D>

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

andreahøgh skrev:Jamen det der er nødvendigt. Som sagt træner jeg crosstraining ved siden af omkring 4 gange om ugen, som også indebærer styrketræning - dog er dette nok mere udholdenhed end det eksplosive jo.

Crossfit har været oppe at vende flere gange her på boardet, og de fleste konklusioner (og de artikler jeg har læst) peger ikke på noget særdeles positivt ved crossfit. Men hvis det er det du brænder for, er der selvfølgelig ikke noget, der skal stoppe dig.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 10.00

er det dig på dit billede? :o
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Cosovic skrev:Velkommen til! Kvinder der træner kan man ikke få nok af..

Tak tak :D ja, dem er der fandme for få af, desværre!

Barbellz skrev:Crossfit har været oppe at vende flere gange her på boardet, og de fleste konklusioner (og de artikler jeg har læst) peger ikke på noget særdeles positivt ved crossfit. Men hvis det er det du brænder for, er der selvfølgelig ikke noget, der skal stoppe dig.

Kan du uddybe lidt, lyder interessant :) Jeg dyrker crossfit fordi jeg synes det er en fed og hård form for sport + det giver godt på konditions fronten, og jeg HADER at lave cardio :b
Brugeravatar

Styrkeliste

gayguy69 skrev:er det dig på dit billede?

Jada :-) alt andet ville da være vildledende ;-)
Brugeravatar

Styrkeliste

En hurtig søgning gav dette:
post894921.html#p894921
crossfit-vs-styrketraening-t38583.html
Og endda Charles Poliquins mening:
http://www.t-nation.com/free_online_art ... gth_vol_47

Så må du selv tage stilling, men brug søgefunktionen den er lige blevet forbedret en masse :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Barbellz skrev:En hurtig søgning gav dette:
post894921.html#p894921

Så må du selv tage stilling, men brug søgefunktionen den er lige blevet forbedret en masse

Hold da op ja, der er godt nok mange som ikke bryder sig om crossfit :b !!

Jeg synes nu det er en virkelig sjov og hård træningsform, og jeg er sikker på jeg bliver stærkere af det - men jeg er jo også en bette pige med små muskler endnu, så der skal heller ikke så meget til før de vokser ;) Men jeg er også klar over jeg skal til at have mig et ordenligt styrkeprogram at supplere med. Jeg elsker bare at kunne lave cardio på så sjov en måde - det er som om man lidt glemmer det er cardio, når man laver styrketræning samtidig.
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:
Barbellz skrev:En hurtig søgning gav dette:
post894921.html#p894921

Så må du selv tage stilling, men brug søgefunktionen den er lige blevet forbedret en masse

Hold da op ja, der er godt nok mange som ikke bryder sig om crossfit :b !!

Jeg synes nu det er en virkelig sjov og hård træningsform, og jeg er sikker på jeg bliver stærkere af det - men jeg er jo også en bette pige med små muskler endnu, så der skal heller ikke så meget til før de vokser ;) Men jeg er også klar over jeg skal til at have mig et ordenligt styrkeprogram at supplere med. Jeg elsker bare at kunne lave cardio på så sjov en måde - det er som om man lidt glemmer det er cardio, når man laver styrketræning samtidig.

Men når man laver cardio sammen med styrketræning splitter man jo også fokussen på disse i 2 ;-)

Helt ærligt, så synes jeg egentlig du skal fortsætte med cardio så. Det lyder som om det er det du finder størst motivation ved :)
Brugeravatar

gayguy69 pls
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Men jeg synes dog bare, at du skal tage ved lære ved det, som de mere kyndige folk har skrevet. For det første ville jeg nok skifte sted til et sted, der faktisk har styr på crossfit (noget jeg er ret sikker på FW ikke ar), og så ellers tænke over hvad det er nogle øvelser, du laver.
Brugeravatar

Styrkeliste

Gårsdagens træning stod på en omgang crossfit. Det var nok den mest tamme omgang jeg har prøvet indtil nu! Øv øv! Bagefter stod den på fedtprocentmåling og vejning. Endnu en skuffelse ..

(1 1/2 uge siden sidst)
Vægt: 57,1 kg
Fedtprocent: 22,6

Som i kan se har jeg tabt mig lidt, men min fedt procent er steget. Dette skyldes højest sandsynligt jeg har ligget med madforgiftning, og ikke har kunnet spise i nogle dage, samt langsomt skulle begynde at spise hvidtbrød og kiks. Alligevel sidder man med en ordenligt portion skuffelse i maven :-(

Efter sådan en dag besluttede jeg mig for at lytte lidt til jer herinde! Jeg må lette min søde lille røv til noget spinning og løb, så jeg kan få ordenligt konditionstræning, og så har jeg valgt at jeg vil prøve back to basic programmet :-) Jeg regner med 4 gange styrke om ugen + spinning, og så lidt løb på off days, hvad siger i til den?
Brugeravatar

Styrkeliste

Cardio + kalorieunderskud = lavere fedtprocent ;-) As simple as it can be.. Er der en grund til at du ikke har lyst til at dyrke cardio på dine styrketræningsdage?

Styrkeliste

Det vil jeg også gøre :-) altså 4 dage med styrke & spinning, og så løb på resten.
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:Det vil jeg også gøre :-) altså 4 dage med styrke & spinning, og så løb på resten.

Når på den måde, jeg misforstod det.. Sejt du går igang med et ordenligt program istedet for at løfte nogle lyserøde håndvægte og lalle rundt på de forskellige benmaskiner :hihi: Bliver spændende at følge dig..

Styrkeliste

Cosovic skrev:Når på den måde, jeg misforstod det.. Sejt du går igang med et ordenligt program istedet for at løfte nogle lyserøde håndvægte og lalle rundt på de forskellige benmaskiner :hihi: Bliver spændende at følge dig..

+1. Fedt at du ikke er bange for at løfte tungt, ligesom mange andre kvinder/piger er. Mange tror jo, at de kommer til at ligne Schwarzenegger, så snart de bare rør en håndvægt #-o

Tilgengæld synes jeg, at du skal holde fast i din crossfit, hvis det er en motionsform som gør dig glad. Evt. kunne du bare minimere det til 1-2 gange om ugen så det ikke påvirkede din styrketræning.

Held og lykke med træningen ! og husk nu for alt i verden, ikke at sulte dig selv for at tabe dig hurtigere! :)
http://www.poweraddict.dk
Rabatkode: Jurlander5
Brugeravatar

Ja, det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå :-) personligt er jeg mest spændt på det spinning! Det er ikke det mest spændende i hele verden, så skal tage mig godt sammen for at komme afsted :D Men så er det jo godt med sådan en blog her, så man kan få masser af motivation!
Brugeravatar

Styrkeliste

Cosovic skrev:Tilgengæld synes jeg, at du skal holde fast i din crossfit, hvis det er en motionsform som gør dig glad. Evt. kunne du bare minimere det til 1-2 gange om ugen så det ikke påvirkede din styrketræning.

Ja, det bliver nok kun til en gang i mellem, så mine muskler får lov til at restituere ordenligt på off-days :) Er sikker på at gode resultater vil være lige så god motivation!

Cosovic skrev:Held og lykke med træningen ! og husk nu for alt i verden, ikke at sulte dig selv for at tabe dig hurtigere!

Tak! :) Det tror jeg heller ikke kommer til at ske. Elsker mad! :D
Brugeravatar

Styrkeliste

andreahøgh skrev:Ja, det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå :-) personligt er jeg mest spændt på det spinning! Det er ikke det mest spændende i hele verden, så skal tage mig godt sammen for at komme afsted :D Men så er det jo godt med sådan en blog her, så man kan få masser af motivation!

Nu behøver du jo heller ikke at dyrke cardio syv dage om ugen (hvis jeg har forstået rigtigt).
Brugeravatar

Styrkeliste

Bliver simpelthen nød til at spørge, tager du virkelig 10 reps i pullups?
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

personligt er jeg mest spændt på det spinning! Det er ikke det mest spændende i hele verden, så skal tage mig godt sammen for at komme afsted

Spinning kan altså godt være sjovt :P - med en god instruktør og en masse godt musik = en af de bedste måder at slå hjernen fra og bare svede på livet løs :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster