Jo, at det var din holdning at "Det er i øvrigt en misforståelse at alkohol er vejen til at "leve livet", man kan sagtens lad være med at drikke og alligevel "leve livet". Om det er en holdning eller ej, så ændrer det ikke på at det er en fjollet generalisering af hvad folk ser som vigtige for deres livskvalitet.
Man kan ikke bare ytre lettere provokerende ting og så gemme sig bag "det er jo bare min holdning og den må jeg gerne have!". Jeg kan også have en holdning om at alle mennesker vil elske deres liv meget bedre hvis de trænede mere, men det gør ikke udsagnet mere sandt, og det er i øvrigt også en fjollet antagelse at det er sandheden.
Det kan være at det er en fjollet generalisering at være lidt imod at leve livet med at drikke alkohol, men jeg kan ikke andet end stå ved det jeg har sagt, da det er min holdning til tingene.
Jeg kan så forklare dig hvorfor jeg valgte at skreve det:
TS skrever:
Jeg har bare problemet, at jeg har fester som jeg skal deltage i
-Det, i mine øjne, lyder som om det nærmest er et krav at drikke når man er til en fest, og at han skal til at gå på kompromi med sin diet med at gøre det. Det kan godt være at han mener det ikke helt sådan, men sådan forståede jeg det.
Det mindede mig om en undersøgelse de snakkede om i radioen forleden, hvor det viste sig at en vanvittigt stor del af gymnasie-elever sagde at det var nemmere at sige at man var alkoholiker end at bare sige at man ikke gad at drikke. Det var den eneste måde at få folk til at holde sin kæft....
Derfor(kombineret med en lille misforståelse af Euphoricas post) syntes jeg det var en god idé at påpege, at vejen til at leve livet er ikke nødvendigvis at drikke sig fuld. ergo: det er en "common"(kan ikke huske ordet) misforståelse at man SKAL være fuld til fester, for at leve livet.
Hvis jeg har misforstået det hele beklager jeg, men det var trods alt ment som et venligt påpegelse.