Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1794

Følg bodybuilding.dk på

alkohol

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvor meget gør det egentlig ved vægten, når man nu går ud og skyder den af?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

så vidt som jeg ved bremser, eller standser alkohol en del af din forbrænding. Men jeg er sikker på der er andre måske kan svare lidt bedre end mig :?

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Logbog: Vis logbog

Lykantrop skrev:så vidt som jeg ved bremser, eller standser alkohol en del af din forbrænding. Men jeg er sikker på der er andre måske kan svare lidt bedre end mig :?

Den bremser ikke forbrændingen, tværtimod. Hvis man vel at mærke bliver fuld, så har man mindre styr over ens krop og de fleste danser jo også når de er i byen. Men der er mange kcal i sprut og øl, deraf er udtrykket ølmave også opstået :)

Men selvfølgelig ligger du helt stille når du sover, men det betyder ikke så meget, men enden er, at du får en hel del kcal ind under en bytur, så for de flestes vedkommende betyder det en stigning i vægt. Endvidere skal det husket, at man mister en del af sin væske også, som selvfølgelig hurtigt kommer igen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

men er det meget man tager på ved en bytur, eller er det noget man kan ordne med en gang motion dagen efter

Aborted skrev:men er det meget man tager på ved en bytur, eller er det noget man kan ordne med en gang motion dagen efter

Det kommer igen an på hvor meget du hælder indenbords under en bytur. Det nemmeste vil være at beregne hvor mange kcal du indtager og så gå ud fra det.

Men jeg kan sige, at for mit vedkommende er en gang motion ikke helt nok. :)
Brugeravatar

men hvad er så bedst øl eller sprut

Jacob og Lykantrop:

Fedtforbrændingen går i stå fordi alkohol bliver til acetat der forbrændes før fedt. Man omsætter næsten ikke fedt mens man er fuld.

Arborted:

Der er masser af kcal i alkohol og bajere, så der skal du passe på. Der er selvfølgelig færrest i sprut.

Prøv at søge lidt, evt. på mit navn som forfatter i søgefunktionen, der er uddybbet lidt bedre.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Aborted skrev:men hvad er så bedst øl eller sprut

Det kommer lidt an på drinks osv. men jeg ved i hvert fald at i forhold til hinanden, så indeholder vin flere kalorier end samme mængde øl gør (eksempelvis 1 dl). Lidt groft sagt indeholder vin dobbelt så mange kalorier som øl gør.

Mener dog også at sprut indeholder en hel del kalorier, men nu består en drink ikke kun af sprut, så jeg ved det faktisk ikke. Men igen så vil jeg tro øl er bedst.
Brugeravatar

jeg har læst dine indlæg smed, men synes mest du snakker om alkohol i forhold til styrketræning.... er det det samme når man vil tabe sig, eller er der andre gældende regler der?

Du skal nok mest tænke i kalorier på den her; der er 7kcal i et gram alkohol, og man drikker da snildt en 100g på en god bytur (der er 12g i en genstand), og plus alle de kulhydrater der er i en øl og i de fleste drinks. Find en god kalorietabel at slå det op i.

Hvis du f.eks. er på en diæt med 200kcal om dagen og du så bæller dig 2000kcal ekstra til, kan du jo godt se hvad det betyder.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Du skal nok mest tænke i kalorier på den her; der er 7kcal i et gram alkohol, og man drikker da snildt en 100g på en god bytur (der er 12g i en genstand), og plus alle de kulhydrater der er i en øl og i de fleste drinks. Find en god kalorietabel at slå det op i.

Hvis du f.eks. er på en diæt med 200kcal om dagen og du så bæller dig 2000kcal ekstra til, kan du jo godt se hvad det betyder.

200 kcal.... Damm, så er man sgu en hardcore dværg på 30kg eller lign :D
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Hvis man cutter, så cutter man sgu :´)

PS mener selvfølgelig 2000kcal
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

men hvis man så drikker godt igennem... hvor mange dage ca skal man så bruge på at komme op på niveau igen? et par dage?

Hvad for et niveau?

Hvis du drikker for 2000kcal er det jo bare at trække lidt fra de andre dage, f.eks. 500 ekstra de næste 4 dage.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

ja altså så man er på det stadie du var inden du gik i byen... hvis man f.eks vejer 89 når man tager afsted, og vejer skal vi sige 90 når man kommer hjem... hvornår er man så nede på 89 igen

Aborted skrev:ja altså så man er på det stadie du var inden du gik i byen... hvis man f.eks vejer 89 når man tager afsted, og vejer skal vi sige 90 når man kommer hjem... hvornår er man så nede på 89 igen

:lol:

Læs dog hvad manden siger til dig...
Du har 500 kcal ekstra de næste 4 dage, som skal forbrændes.. Så er din vægt stadig 89 fx. Dvs du har "stabiliseret // balanceret" det!
Hellere to damer i seng,
end tre damer på gaden!

Geografisk sted: Randers

r2 skrev:
Aborted skrev:ja altså så man er på det stadie du var inden du gik i byen... hvis man f.eks vejer 89 når man tager afsted, og vejer skal vi sige 90 når man kommer hjem... hvornår er man så nede på 89 igen

:lol:

Læs dog hvad manden siger til dig...
Du har 500 kcal ekstra de næste 4 dage, som skal forbrændes.. Så er din vægt stadig 89 fx. Dvs du har "stabiliseret // balanceret" det!

Ah, du kan vist ikke i den grad gøre kcal op i vægt! Du rammer 89kg når du igen rammer 89kg. Hvis der skal være plads til at drikke under diæten, ja så må du leve med at det går langsommere!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

men man kan stadig godt tabe en del kg selvom man drikker?

Ja hvis du forbrænder de ekstra kalorier du indtager.
Arnold: What are you doing loui?
Loui: I'm training arnold!!!
Arnold: You are making too much noise!
Arnold: It must be as quiet as in a church!
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle

Træner her: Vejle Centret - Idrættens Hus

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00

alkohold sætter din træning et godt stykke tilbage.. men hvis du bare fyrer den af en gang om måneden gør det ikke noget.. bare husk af drikke noget vand samtidig for alkohol er vandrivende og ødelægger din væskebalance.. og husk på en go bytur tager kroppen ca 1 mdr om af komme helt ud af siger de.. :shock: så tænk over det.. men kan også bare være det er mig.. man kan sagtens gå i byen og have det sjovt uden alt det alkohol.. kan godt være af vennerne kigger underligt på dig men bare vent til du får den gode krop og en go dame så kigger de nok extra. :D

hvis man træner for at blive stor skal man nok ikk tage ud og drikke hver weekened

mohamed88 skrev:hvis man træner for at blive stor skal man nok ikk tage ud og drikke hver weekened

Hvorfor?
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

god ide med at undlade weekendfesterne. Du sparer penge, du får mere overskud til træning. Og det kan godt være at dine venner kigger underlig på dig, men når du kommer med den lækre dame scoret på din muskuløse krop :) så glor de en ekstra gang. haha. Go humør der davids.

Mohammed 88 - som der var en der skrev på forummet engang -

Vil du frem i flokken må du have muskler på kroppen :D

og alkohol er ikke det bedste , endvidere ønsker du jo sikkert heller ikke at miste flere af din hjerneceller. :´) spøg til side.
Bodylab whey 80 for større musker:=)

http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm der er energiindhold for rom, gin og flere slags øl. Husk at energi indholdet i én pilsner er ca 3 gange så højt som det tal der er angivet.

Det er ikke så slemt at drikke hver weekend hvis man vil være stor, spørgsmålet er: hvordan stor? Vaskebalje eller vaskebræt?

Hvis man forbrænder det igen, så er der ingen problemer. Andet end at hvis du drikker nok, så er det ikke sikkert du har energien til at træne dagen efter.
Generelt så bliver alle prof. idrætsudøvere frarådet alkohol.

Hvis du får bivirkninger i form af bildæk, skrumpelever manglende energi, så ved du hvor det kommer fra.. ellers drik bare løs.. :wink:
har tabt 20kg på 4 måneder.. og jeg arbejder mig stadig ned.. uhm.. jeg leder efter en flad mave.

Geografisk sted: Odense

Er sprut og øl meget skidt for træningen?

Geografisk sted: Slagelse

Martin møller skrev:Er sprut og øl meget skidt for træningen?

læs op og ned her inde ](*,)

Geografisk sted: København

humlebidk skrev:http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm der er energiindhold for rom, gin og flere slags øl. Husk at energi indholdet i én pilsner er ca 3 gange så højt som det tal der er angivet.

Det er ikke så slemt at drikke hver weekend hvis man vil være stor, spørgsmålet er: hvordan stor? Vaskebalje eller vaskebræt?

Hvis man forbrænder det igen, så er der ingen problemer. Andet end at hvis du drikker nok, så er det ikke sikkert du har energien til at træne dagen efter.

Hvis du får bivirkninger i form af bildæk, skrumpelever manglende energi, så ved du hvor det kommer fra.. ellers drik bare løs.. :wink:

humlebirk når du siger du interessere dig for digte, hvad vil det sige?

Geografisk sted: København

TruckerOliver skrev:
Martin møller skrev:Er sprut og øl meget skidt for træningen?

læs op og ned her inde ](*,)

Har altid fået at vide at det er.. Men synes i for det til at lyde som om det ikke skader.:?

Geografisk sted: Slagelse

TruckerOliver skrev:
humlebidk skrev:http://www.kalorietabel.dk/drikkevarer.htm der er energiindhold for rom, gin og flere slags øl. Husk at energi indholdet i én pilsner er ca 3 gange så højt som det tal der er angivet.

humlebirk når du siger du interessere dig for digte, hvad vil det sige?

Jo – jeg interesserer mig for digte. Jeg har forfattet små 200 stk. eller deromkring. Nogle kan læses under ML på http://www.digte.dk
Det er en hobby som altid kan bruges til noget.
Jeg prøver altid at gøre mig selv bedre på mange planer. Både kropsligt og åndeligt. Desværre har jeg været meget dvask alt for længe..

Kropsligt:
Bedre fysik, slankere, bedre kondition, flere muskler. Bedre kostvaner.

Åndeligt:
Læser for tiden gerne om zoneterapi, aromaterapi og massage.
Skriver og læser digte.
Læser desuden gerne biografier.

Jeg prøver også at blive bedre til at huske, planlægge og til at fører kalender.

Pt. kigger jeg også efter et forum for herremode og kropspleje. :´)
har tabt 20kg på 4 måneder.. og jeg arbejder mig stadig ned.. uhm.. jeg leder efter en flad mave.

Geografisk sted: Odense

Jakob skrev:
Lykantrop skrev:så vidt som jeg ved bremser, eller standser alkohol en del af din forbrænding. Men jeg er sikker på der er andre måske kan svare lidt bedre end mig :?

Den bremser ikke forbrændingen, tværtimod. Hvis man vel at mærke bliver fuld, så har man mindre styr over ens krop og de fleste danser jo også når de er i byen. Men der er mange kcal i sprut og øl, deraf er udtrykket ølmave også opstået :)

Men selvfølgelig ligger du helt stille når du sover, men det betyder ikke så meget, men enden er, at du får en hel del kcal ind under en bytur, så for de flestes vedkommende betyder det en stigning i vægt. Endvidere skal det husket, at man mister en del af sin væske også, som selvfølgelig hurtigt kommer igen.

alkohol kan jo kun forbrændes i leveren, så alkoholen tømmer dine glykogen depoter, og alkohol bremser testeron produktion så længe alkoholen er i blodet! Alkohol fucker desuden dit stofskifte, så du kan tage på når man næste morgen spiser sig en pøslemix eller hvad man nu har tænkt sig.. .

Der går sågar en teori om at alkoholens stoppen af testeron produktion kan være en fordel næste morgen da produktionen starter op igen, og man får et såkaldt boost af testeron, et overboost fordi kroppen overskyder en smule.. Men det er nu ikke noget jeg kan anbefale, selvom min energi dagen efter druk har være fremragende, har det sikkert også været pågrund af maden bagefter, og den ekstra lange søvn (på trods af dårligere kvalitet af søvnen på grund af alkoholen)... lidt OT :´)
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00