Navn: Allan Pedersen.
Født: 23-05-1983.
Uddannelse: IT- Supporter (Sommer 2003).
Træningscenter: Fitness4life, Aalborg
Baggrund:
I efteråret 2003 var jeg en ret stor gut på 133kg, trænede ikke, rørte mig ikke. Efter en del nederlag, både fysisk og psykisk, startede jeg ved en diætist, som hurtigt fik mig i gang med vægttab via kost og motion (svømning og gå ture), april 2004 nåede jeg mit mål som var under 90kg.
Efter at have nået mit mål i 2004, forsatte jeg til kontrol ved diætist et stykke tid efter. Begyndt at løbe lidt samt styrketræne. Men det var ikke på noget ordentlig plan, og jeg viste intet om styrketræning dengang, så det blev ikke rigtig til nogen succes.
Men efter at have tabt mig så meget, havde jeg også fået en del løs hud på mave, bryst og under arme (syntes jeg selv), og det har kæmpen et par år med. Via min læge blev jeg henvist til Aalborg Sygehus til en vurdering af min problem, de smilte blot og sagde tillykke med vægttabet, men det var ikke noget som staten ville gå ind og betale for, der var intet problem ud deres synspunkt. Det var lidt et slag i hovedet, så derfor begyndte at jeg tænke i andre baner.
Derfor tog jeg sidste år fat i en personlig træner som jeg fandt via nettet, og fortalte ham min historie. Han sammen satte et program til mig, og lærte mig basal viden om styrketræning, samt han kørte en masse teknik med mig. Jeg trænede bla. efter det mål, at jeg skulle til en ny samtale, og med hans udtagelse, samt en udtagelse fra min diætist prøvede jeg igen i 2009 at få en operation for overskydende hud, desværre samme resultat som første gang. Så nu er det lagt på hylden, nu prøver jeg så at finde ud af om jeg selv vil betale for en evt. operation, eller om jeg måske skulle gaine nogle kg på og satse på at stramme huden op via muskelvækst.
NB: Har holdt vægten under 90kg siden 2004 og frem til d.d 28/05-2009.
NB2: Går ikke længere til diætist, kører kosten selv, med lidt hjælp fra min træner, samt hvad jeg læser mig til
Mål:
Mit mål med denne log, og med min træning er at få en fit sund krop, og en masse livsglæde.
(Dette er skrevet i meget grove træk, vil gerne gå i dybden med nogle af delene, hvis nogle eller jeg selv får brug for det)
Mine PR:
DL: 85 (Er før lige begyndt på DL igen, så den står på teknik pt
)Squat:125
Bench-Press: 85

*